کمک به طرح آبا برای تجهیز تحصیل از راه دور بچه ها نیازمند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، ما در دنیایی زندگی می کنیم که به صورت مستمر در حال تغییر و تحول است و راه کارهای سنتی دیگر پاسخ گوی نیازهای روز افزون جوامع نیستند، همانطور که در مواجهه کشورها با بیماری کرونا شاهد بودیم کشورهایی که زیرساخت های مناسب تری در مقابله با بیماری داشتند از توانایی سازگاری بالاتری برخوردار بودند.

کمک به طرح آبا برای تجهیز تحصیل از راه دور بچه ها نیازمند

به گزارش خبرنگاران بنابر اعلام موسسه به مهربانی، یکی از مهمترین نیازهای امروز حرکت به سوی زندگی دیجیتال است، تجربه دوره کرونا با ایجاد نیاز تبدیل آموزش فیزیکی به آموزش از راه دور تجربیات ارزنده ای در این حوزه به ارمغان آورد که لازم است به صورت راهکاری همیشگی در دستور کار برنامه ریزان و متولیان آموزشی قرار گیرد.

موسسه خیریه دارالاکرام با 20 سال سابقه فعالیت در حوزه حمایت از تحصیل بچه ها نیازمندان و بازمانده از تحصیل و بچه ها در خطر ترک تحصیل به دلیل مسائل معیشتی، یکی از سازمان های پیشرو در استفاده از راهکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات است.

راه اندازی سامانه به مهربانی خود به تنهایی مصداق بارزی از تفاوت دیدگاه مسئولان دارالکرام به موضوع ترک تحصیل بچه ها است، سامانه به مهربانی به وسیله شفاف سازی فعالیت های دارالاکرام بر پایه فناوری اطلاعات و ایجاد دسترسی همگانی به وسیله تقسیم بندی کمک های حامیان به بخش های کوچک امکان حمایت از تحصیل فرزندان ایران را برای تمامی علاقه مندان با هر میزان درآمد فراهم و همچنین به وسیله ارائه گزارش فعالیت ها فرآیند حمایت را تبدیل به یک همکاری لذت بخش برای حامیان نمود.

حال با توجه به سابقه چند سالانه در امر فناوری اطلاعات دارالاکرام در بین موسسات خیریه پیش قدم آموزش از راه دور بچه ها مستعد شهرها و روستاهای محروم کشور شد و تفاهم نامه همکاری به نام طرح آبا جهت تجهیر مدارس، ما بین موسسه و وزارت آموزش و پرورش منعقد گشت.

در این طرح به جای ایجاد کلاس های فیزیکی امکانات مورد نیاز جهت آموزش از راه دور دانش آموزان در اختیار آنها قرار می گیرد. هر دو نوع آموزش آنلاین و آفلاین در این طرح مد نظر قرار گرفته است، دانش آموزان محتوای آموزشی را به وسیله تلویزیونی که برای همین امر در نظر گرفته شده و دارای امکانات نرم افزارهای اندروید است دریافت می کنند، سپس جهت رفع اشکال و آزمون دروس به وسیله تبلت به صورت آنلاین با معلمان در ارتباط خواهند بود، این فرآیند توسط یک تسهیلگر که توانایی استفاده از ابزارها را داشته باشد، کنترل، راه اندازی و در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد.

این طرح می تواند بسکمک از مسائل دانش آموزان از جمله طی مسافت های طولانی و پر خطر برای دسترسی به آموزش، ایجاد کلاس های درس در روستاهای دور افتاده و کوچک که دانش آموزان آنها محدود است و مشکل ارسال معلم به مناطق دورافتاده را حل نماید و راهکاری باشد برای دسترسی به عدالت آموزشی.

زیرساخت های مورد نیاز جهت راه اندازی این طرح در هر منطقه جغرافیایی یک تلویزیون 50 اینچ اندرویدی، یک عدد تب لت، دستگاه ال ای دی، یک عدد لپ تاپ، یک عدد مودم وایرلس جهت دسترسی به اینترنت، محتوای آموزشی مورد نیاز به صورت فلش مموری و سی دی و یک فرد آموزش دیده که بتواند به عنوان تسهیلگر فرآیند آموزش دانش آموزان را کنترل نماید.

دارالاکرام تا کنون در بیش از 10 شهر طرح آبا را راه اندازی نموده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1394

به "کمک به طرح آبا برای تجهیز تحصیل از راه دور بچه ها نیازمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمک به طرح آبا برای تجهیز تحصیل از راه دور بچه ها نیازمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید