چیزهای کوچکی که برای بچه ها بسیار باارزش اند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، گاهی اوقات، این چیزهای کوچک هستند که بیشترین تاثیر روی ما دارند. این امر به ویژه در خصوص بچه ها صادق است: خواندن یک داستان اضافی در زمان خواب، اجازه انتخاب پیتزا برا خانواده، یا خرید بستنی بعد از مدرسه ممکن است برای شما کار بزرگی نباشد، اما برای بچه ها بسیار مهم است. در واقع دلگرمی بچه ها با کارهای کوچک بسیار مهم و تاثیر گذار است.

چیزهای کوچکی که برای بچه ها بسیار باارزش اند

بچه ها می خواهند احساس نمایند خاص، مورد توجه، مراقبت و دوست داشتنی هستند. هنگامی که شما برای انجام کاری اضافی برای آن ها کوشش می کنید - مانند قرار دادن چیپس های شکلات روی پنکیک- احتمالاً بچه ها شما این کار را به عنوان تاییدی اضافی برای این که شما آن ها را دوست دارید تلقی می نمایند. آن ها از قبل می دانند که شما اهمیت می دهید، اما این لحظات به سادگی این حقیقت را تقویت می نماید و در عین حال علت کافی برای لبخند زدن به آن ها می دهد. دلگرمی بچه ها با کارهای کوچک بسیار ساده است و حسی عمیق و ماندگار به آن ها هدیه می نماید.

اگر از خود می پرسید بچه ها چه چیزی را دوست دارند؟ پاسخ ممکن است ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. در اینجا 30 کار ساده وجود دارد که می توانید انجام دهید تا به بچه ها خود بفهمانید که چقدر برای شما اهمیت دارند و خودتان هم یاد بگیرید که دلگرمی بچه ها با کارهای ساده چقدر مهم است.

آثار هنری بچه ها را مهم تلقی کنید

گردنبندهای ماکارونی را که بچه ها درست نموده اند به گردن آویزان کنید و نقاشی های او را در جای مخصوص بچسبانید. هر قدر که آثار هنری کودکتان را به نمایش بگذارید، حس غرور و موفقیت به او می دهد.

طوفان فکری یک مانترای خانوادگی

یک شعار یا شعار خانوادگی را به در یخچال خود بچسبانید و هر زمان که فرزندتان احساس ناامیدی کرد آن را بگویید. جملاتی مانند اینجا چند نمونه آورده شده است: غیرقابل توقف! ما می توانیم! ما هم را داریم! شعارهایی آشنا برای بهبود خلق و خوی بچه ها و بخشی از دلگرمی بچه ها با کارهای کوچک است.

زمان با کیفیتی را با بچه ها بگذرانید

اگر چند فرزند دارید، فقط با یکی از آن ها قدم بزنید. بعلاوه می توانید از جایی که به آن ها علاقه دارد، تماشا کنید - سینما، فروشگاه صنایع دستی، رستوران محلی مورد علاقه تان - باعث ارتباط فردی با کودک می گردد و به او دلگرمی می دهد

روی جعبه ناهار یادداشت بنویسد

یک یادداشت (و گاهی اوقات یک تکه شکلات) را در جعبه های ناهار بخشی از دلگرمی های کوچک برای بچه ها است. یک یادداشت شیرین و دلگرم نماینده تهیه کنید تا روزشان را روشن تر کنید. بعلاوه می توانید به جای آن یک جوک یا معمای خنده دار را انتخاب کنید.

علایق خود را به اشتراک بگذارید

صحبت کردن درباره کارتون مورد علاقه تان یا رنگی که دوست دارید از همین دلگرمی های کوچک برای بچه ها است. نشان دادن علاقه به علایق فرزندتان باعث می گردد که او احساس کند دوستش دارید.

نه را به بله تبدیل کنید

آیا می خواهید کوچولوی خود را غافلگیر کنید؟ به چیزی که معمولاً ممنوع است، مانند نشستن روی میز آشپزخانه یا خوردن دسر قبل از شام، بله بگویید.

در پی هیجان باشید

آیا کودک شما هیجان دارد؟ در سواری در شهربازی به میزان آن ها اشتیاق نشان دهید! بعلاوه می توانید هیجان های خود را در تاب های زمین بازی، تپه های سورتمه سواری، مسیرهای دوچرخه سواری و موارد دیگر به کودک نشان دهید و بخشی از دلگرمی های کوچک برای بچه ها را به او هدیه بدهید.

لباس های هماهنگ بپوشید

به فرزندتان دستبند یا لباسی بدهید که با هم ست شوید. آن ها دوست خواهند داشت یک مدل از مامان یا بابا باشند. این یک دلگرمی کوچک برای بچه ها است.

به خاطر چیزهای کوچک به او استرس منتقل نکنید

آیا انتظار می رود فرزند شما اتاقی مرتب داشته باشد؟ خب همواره این اتفاق نمی افتد. گاهی می گردد از آن چشم پوشی کرد یا به یک تذکر همراه با شوخی بسنده کرد. کودک شما اینجا اطمینان پیدا می نماید که اگر روزی اشتباه بزرگتری از او سر زد کنارش هستید.

کودک را وادار به فعالیتی که دوستش ندارد نکنید!

قرار نیست کودک شما به چیزی که شما دوست دارید علاقه نشان دهد. قرار نیست از هر کلاس فوق برنامه ای استقبال کند.چه فوتبال باشد، چه شنا و چه نقاشی یا موسیقی! به بچه ها اجازه دهید خودشان علاقه شان را پیدا نمایند. این بخشی از دلگرمی های کوچک برای بچه ها است. به یاد داشته باشید که هر کودکی علایق متفاوتی دارد.

گاهی اوقات شلخته باشید!

بگذارید کودک 3 ساله شما در هر گودالی که پیدا می نماید بالا و پایین بپرد و یا کودک دبستانی شما در حیاط خلوت گل آلود بازی کند. او را تشویق کنید که رها باشد و اوقاتی را بدون نگرانی از اینکه دیگران چه فکری می نمایند، برای خودش بازی کند.

حس استقلال به کودک بدهید

آموزش استقلال برای بچه ها خردسال حیاتی است. قبل از مداخله به آن ها فرصت دهید تا در زمین بازی مبارزه نمایند. آن ها مستقل شدن را یاد می گیرند.

به او فرصت ملاقات با خانواده را بدهید

سنت های خانوادگی به بچه ها چیزی می دهد که هر هفته، ماه یا فصل منتظر آن باشند. بعضی از مراسم سرگرم نماینده مثل آخر هفته ها با مادربزرگ، یکشنبه دوچرخه سواری، چیدن سیب در پاییز و خوردن میوه نوبرانه باعث دلگرمی کودک با کارهای کوچک است.

درباره علایقشان سوال کنید

بسیاری از بچه ها نقش آفرینی را به عنوان معلم دوست دارند. از کودک خود بخواهید در خصوص چیزی که از آن لذت می برد، چه کارتون یا نقاشی، به شما آموزش دهد، سپس به آنها بگویید که چه مربیان خوبی هستند.

اجازه بروز خلاقیت بدهید

فرزندتان را تشویق کنید تا هر چیزی را که می خواهد برای بیرون رفتن بپوشد. گاهی ممکن است انتخاب او خجالت آور باشد. ولی راهی است برای ایجاد خلاقیت! خلاقیت او را جدی بگیرید!

آن ها را تحسین کنید

یکی از دلگرمی های بچه ها با کارهای کوچک، گفتن یک جمله دلگرم نماینده وقتی است که او توقعش را ندارد. مثلا وقتی که او دارد در پارک می دود کنارش بروید و به بگوید: به تو افتخار می کنم! وقتی فرزندتان در حال گوش کردن موسیقی است، چیز شگفت انگیزی در خصوص او بگویید. بچه ها به تحسین و تمجید به خوبی پاسخ می دهند، به خصوص زمانی که مستقیماً به آن ها گفته نمی گردد.به همین ترتیب، وقتی بچه ها خود را تحسین می کنیم، می توانیم کوشش ها و سخت کوشی آن ها را به جای موفقیت و شکست تحسین کنیم. تحقیقات نشان می دهد که گفتن به کودک، من به تو افتخار می کنم که تسلیم نشدی اعتماد به نفس و عزت نفس را با اطمینان بیشتری نسبت به گفتن تو بسیار باهوشی افزایش می دهد. ما می توانیم به آن ها یاری کنیم تا احساسات مثبتی در خصوص توانایی شان برای حل موفقیت آمیز مسائل عاطفی که ضربه روحی شان ایجاد نموده است، ایجاد نمایند.

ستایش کوشش های یک کودک ممکن است قوی ترین راهی باشد که می توانیم تاثیر مثبتی بر عزت نفس و اعتماد به نفس او بگذاریم. بچه های ما که آسیب دیده اند، به ویژه احتیاج به شنیدن تشویق دارند. آن ها می دانند، حتی اگر نتوانند آن را در قالب کلمات بیان نمایند، که راه درازی در پیش دارند تا از آسیب های خود عبور نمایند. آنها باید بشنوند که می گوییم ما می دانیم که با موقعیت های سختی روبرو هستند و با احساسات بزرگی دست و پنجه نرم می نمایند و به آنها افتخار می کنیم که خودشان را رها نکردند.

برای شادی به او احساس امنیت بدهید

بچه ها تا زمانی که از نظر جسمی و احساسی احساس امنیت ننمایند، نمی توانند شاد باشند. ایجاد دوستی یا یادگیری مهارت های تازه مستلزم ریسک کردن است. اگر بچه ها ما باور نداشته باشند که مکانی امن برای فرود آمدن دارند، به سختی این خطرات را قبول خواهند کرد. ما باید از نظر عاطفی فضای امنی برای بچه هامان باشیم و محبت و حمایت کنیم، مهم نیست که چقدر احمق هستند. آن ها به یک پایه امن احتیاج دارند که از آن خود را راه اندازی نمایند. لازم است که بچه ها ما باور داشته باشند که ما از آن ها حمایت می کنیم و بدون توجه به اشتباهاتی که مرتکب می شوند به دوست داشتن آن ها ادامه خواهیم داد. فقط بچه ها ایمن می توانند بچه های واقعاً شاد باشند. دلگرمی بچه ها با کارهای کوچک زمانی اتفاق می افتد که کودک فاقد استرس باشد و واقعا بچگی کند.

این نکات را به خاطر بسپارید!

بازی چیزی جدا از کارهای روزمره زندگی نیست. این چیزی نیست که در نهایت با انتها کار به آن برسیم. بلکه بازی مانند موسیقی نیرویی است که در استخوان خود احساس می کنیم و در قلبمان زمزمه می نماید. همانطور که بچه ها نشان می دهند، بازی در آنجا نیست، بلکه برای همواره اینجا و اکنون است.

  • بچه ها به چیزهای بیشتری احتیاج ندارند. برترین اسباب بازی هایی که یک کودک می تواند داشته باشد، پدر و مادری است که روی زمین بنشیند و با آن ها بازی کند. به بیان دیگر دلگرمی بچه ها با کارهای کوچک بسیار ثمربخش تر از کارهای تجملاتی است.
  • اشکال ندارد که گاهی پوچ، مضحک و کاملاً غیرمنطقی باشیم. حماقت شربت شیرینی است که به ما یاری می نماید تا قر ص های تلخ زندگی را قورت دهیم.
  • بازی فقدان استرس است، بازی بالاترین شکل تحقیق است.
  • حمایت از بچه ها برای بازی مستلزم این است که به یاد داشته باشیم که زندگی چیست. هدف از A-Z گرفتن نیست، بلکه رویاپردازی فراتر از هر دو است.
  • برای یک کودک کوچک بین بازی و یادگیری تقسیمی وجود ندارد. بین کارهایی که فقط برای تفریح انجام می دهد و کارهایی که آموزشی هستند ارتباط مستقیمی وجود دارد.
  • دلگرمی بچه ها با کارهای کوچک بسیار تاثیرگذار است، زیرا بچه ها تحت تأثیر شیطانی به نام منیت و خشم قرار نگرفته اند. آن ها فقط می دانند عشق، تفریح، غافلگیری، کنجکاوی، و هیجان و معصومیت چیست.
  • طبیعت بچه ها آنقدر پویا است که چیزها را تکرار نمی نمایند. هر بار که کار تازهی را امتحان می نمایند. اگر یک مجموعه اسباب بازی بدهید، آن ها با استفاده از اسباب بازی های یکسان به 100 روش مختلف بازی می نمایند. آن ها همواره پویا و خلاق هستند، که میلیون ها ژن تازه را در بدن فعال می نمایند.

کلام انتهای

این یک سوال عمیق و آشکار است. فکر می کنم پاسخ این است که بچه ها شادی را یافته اند و بزرگسالانی که در پی خوشبختی به وسیله به دست آوردن کالاهای مادی هستند، آن را پیدا ننموده اند. می بینی وقتی بچه هستی فکرت این نیست که این ماه وام مسکن را چگونه بپردازم، فقط طبیعی زندگی می کنی. ما باید لحظاتی را برای قدردانی از چیزهای کوچک صرف کنیم و کاملاً جذب چیزهای بزرگ نشویم. این بدان معنا نیست که ما باید خودمان آن خانه بزرگ در محله زیبا را رها کنیم و به یک کانکس کوچ کنیم. این بدان معناست که ما باید چنین امیالی را دستکاری کنیم تا فقط به آن امیال تبدیل نشویم و تنها به وسیله خواسته هایمان برای چیزهای خوب زندگی کنیم زیرا این افکار ما را به پوچی می رساند.

بچه ها ما در دنیا امروز چالش های زیادی دارند. آن ها روزهای بد و روزهای خوب خودشان را دارند، اما بیشتر اوقات شادمان هستند. آن ها وقت گریه های بلند با گرفتن یک تافی شادمان می شوند و از بودن در لحظه (بیشتر) قدردانی می نمایند و از این طریق به ما نشان می دهند که چگونه در لحظه شاد باشیم.

منبع: parents

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1403 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 2007

به "چیزهای کوچکی که برای بچه ها بسیار باارزش اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیزهای کوچکی که برای بچه ها بسیار باارزش اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید