چرا مخاطبان، فیلم های ابرقهرمانی زک اسنایدر را دوست ندارند؟

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، زک اسنایدر اخیراً اعلام نموده که معتقد است مخاطبان متوجه هدف و پیغام اصلی فیلم هایش در دنیای پیشرفته دی سی نشده اند و علت نقدهای منفی درباره فیلم های او هم همین مساله است.

چرا مخاطبان، فیلم های ابرقهرمانی زک اسنایدر را دوست ندارند؟

بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت در زمان انتشارش در سال 2016 با نقدهای بسیار ضعیفی روبرو شد. امتیاز این فیلم در سایت راتن تومیتوز 29 از 100 از نظر منتقدان و 63 از 100 از نگاه دیدنگران است. برخی از منتقدان دنباله زک اسنایدر برای فیلم مرد پولادین را دردناک برای دیدن و یا دارای طرح بی معنی می دانستند. علاوه بر این، هواداران هم از انتخاب برخی بازیگران فیلم مانند لکس لوتر و جسی آیزنبرگ شاکی بودند. خود این بازیگر هم اذعان داشت که مردم از او برای بازی در این نقش متنفرند.

اسنایدر سه فیلم ابرقهرمانی مرد پولادین (Man of Steel)، بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of Justice) و لیگ عدالت نسخه زک اسنایدر (Zack Snyders Justice League) را برای برادران وارنر و دی سی کارگردانی کرد. طی یک جلسه پرسش و پاسخ در رویداد خیریه Full Circle در شبکه اجتماعیVERO ، وقتی مجری به این نکته اشاره نمود که اسنایدر از لایه های زیادی در داستان سرایی فیلم هایش استفاده نموده است، این کارگردان شرح داد که معتقد است بیشتر نقدهای منفی فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت در نتیجه درک نشدن رویکرد چند لایه او در داستان گویی به وسیله مخاطبان بوده است. اسنایدر در این باره این طور شرح داد: فکر می کنم، و شاید هم اشتباه می کنم. اما احساس می کنم بسیاری از مردم با این رویکرد که اوه، این یک فیلم ابرقهرمانی است، درست است؟ پس بیایید با آن سرگرم شویم وارد سینما شدند و ما به آن ها نوع جدیدی از فیلم های ابرقهرمانی اسطوره شناختی مدرن، ساختارشکنانه، با لایه های سنگین و حرفه ای روایی را دادیم که برای درک آن ها باید با تمرکز و وجه کامل دیدنیشان کنید. این برای مخاطبان جالب نبود. این چیزی نیست که کسی بخواهد برای سرگرم شدن دیدن کند. درنتیجه آنها به این نتیجه می رسیدند که چی؟ نه! این فیلم خسته نماینده است. چطور، چرا شب ها دعوا می نمایند؟ من از آن متنفرم.

بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت دومین فیلم زک اسنایدر در دنیای پیشرفته دی سی و دنباله مستقیم مرد پولادین است . این فیلم ابرقهرمانی اولین فیلم لایو اکشن بود که سه گانه دی سی، سوپرمن، بتمن و زن شگفت انگیز، با هم در آن حضور داشتند. هنری کویل که در مرد پولادین هم نقش سوپرمن را بازی نموده بود برای حضور در این دنباله بازگشت و بن افلک و گال گدوت هم به ترتیب در نقش بتمن و زن شگفت انگیز به DCEU پیوستند. اگرچه این فیلم با نظرات منفی منتقدان روبرو شد، اما می توان گفت با فروش 873.6 میلیون دلاری در گیشه کاملاً پیروز بود.

آیا زک اسنایدر برای ساخت فیلم های ابرقهرمانی دیگر برمی گردد؟

در حالی که اسنایدر درمیانه فرایند فراوری لیگ عدالت در سال 2017 از DCEU کنار رفت، اما در سال 2020 بازگشت تا نسخه خود را از فیلم، همان اسنایدرکات معروف را برای HBO Max تکمیل کند. اگرچه اسنایدر اکنون مشغول پروژه هایی غیر از DC است، اما هنوز هم هوادارانی هستند که امیدوارند دوباره او را در DCEU، که در زبان طرفداری با نام SnyderVerse شناخته می گردد ببینند. تا بحال که برادران وارنر و دی سی به کمپین #RestoreTheSnyderVerse که بسیار هم داغ شده است، گوش نداده اند و به جای آن تصمیم گرفتند فرنچایز را تحت رهبری مشترک جیمز گان و پیتر سافران مجدداً راه اندازی نمایند. اولین پروژه هایی که قرار است به عنوان بخشی از برنامه 10 ساله گان و سافران برای دی سی منتشر شوند، مجموعه انیمیشن کریچر کوماندوز (Creature Commandos) و اسپین آف صلح طلب (the Peacemaker)، والر (Waller) و فیلم بلاک باستری سوپرمن: میراث (Superman: Legacy) است.

  • 9 نکته که تنها هواداران حقیقی درباره لیگ عدالت زک اسنایدر می دانند

فیلم بعدی زک اسنایدر؛ ماه سرکش (Rebel Moon)

اسنایدر بعد از این که از DCEU کنار رفت، با نتفلیکس همکاری می کن. اولین فیلم او، فیلمی با ژانر زامبی به نام ارتش مردگان (Army of the Dead)، در سال 2021 در این پلتفرم استریم اکران شد. فیلم بعدی او حماسه ای علمی-تخیلی با عنوان ماه سرکش است. داستان این فیلم در یک مستعمره صلح جو در لبه کهکشان که به وسیله ارتش یک نایب السلطنه ظالم به نام بالیساریوس تهدید می گردد، اتفاق می افتد. سوفیا بوتلا در نقش کورا در این فیلم حضور خواهد داشت، زن جوانی با گذشته اسرارآمیز که در پی جنگجویان به سیارات مجاور می رود تا به یاری آنها بالیساریوس را شکست دهند. طبق برنامه ماه سرکش قرار است در 22 دسامبر 2023 در نتفلیکس اکران گردد.

  • همه فیلم های زک اسنایدر از بدترین تا برترین (فیلم ساز زیر ذره بین)

منبع:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1402 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1945

به "چرا مخاطبان، فیلم های ابرقهرمانی زک اسنایدر را دوست ندارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مخاطبان، فیلم های ابرقهرمانی زک اسنایدر را دوست ندارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید