15 بازیگر مشهور که دستمزدهایی با رقم بالا را رد کردند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، در این مقاله 15 بازیگر معروف و نام آشنا را آورده ایم که بنا به دلایلی پیشنهاد بازی در نقش های عظیم و پولساز را رد نموده اند و از دستمزدهایی واقعا درشت و حیرت انگیز چشم پوشیده اند.

15 بازیگر مشهور که دستمزدهایی با رقم بالا را رد کردند

خیلی از بازیگرها به دلایل متعددی بازی در نقش های بزرگ را رد نموده اند. مثلا ریچل مک آدامز پیشنهاد بازی در شیطان پرادا می پوشد (The Devil Wears Prada) را رد کرد چون می خواست مدتی از نقش های پر سر وصدا و بزرگ فاصله بگیرد. دنزل واشنگتن بازی در دو فیلم هفت (Seven) و مایکل کلایتون (Michael Clayton) را رد کرد و بعدها از تصمیمش پشیمان شد. بیشتر این اتفاق ها در پشت پرده می افتند و ما از خیلی هایشان با خبر نمی شویم. ولی هر از گاهی خبری درز پیدا می نماید و کنجکاوی ما را برمی انگیزد.

وقتی می شنویم یک بازیگر نام آشنا بازی در نقش معروفی را رد نموده، این خبر با خودش حاشیه های زیادی همراه می آورد. می دانیم که معمولا رقم های درشتی در جریان است و این بازیگران با دست رد زدن به پیشنهادهای به خصوص، دستمزدهای حیرت انگیزی را رد نموده اند. صحبت از میلیون ها دلار پول است. در اینجا با بازیگرهایی سروکار داریم که خواسته یا ناخواسته از گرفتن پول های واقعا درشت و از هوش برنده سرباز زده اند.

1. مت دیمون

جولای 2021 مت دیمون مستر کلاسی در کن برگزار کرد که در آن درباره پروژه هایی که بازی نموده بود یا پشت دوربین به اسم تهیه نماینده حضور داشت حرف زد. او بعلاوه از بزرگترین حسرت زندگیش گفت که باعث شده فرصت دریافت یک رقم واقعا درشت را از دست بدهد. مت دیمون گفت که بزرگترین حسرت زندگیش بازی نکردن در فیلم آواتار (Avatar) است. گویا مت دیمون دوست داشته در این فیلم بازی کند ولی به علت برنامه های فشرده اش پیروز به حضور در آن نشد.

دیمون می گوید: مجبور شدم پیشنهاد بازی در آواتار را رد کنم. جیمز کامرون پیشنهاد 10 درصد از فروش فیلم را به من داده بود ولی مجبور شدم ردش کنم چون درگیر کارهای پس از فراوری اولتیماتوم بورن (The Bourne Ultimatum) بودم.

این اولین باری نبود که مت دیمون درباره آواتار حرف می زد. فیلمی که اگر در آن حضور می داشت مبلغی حدود 250 میلیون دلار به جیب می زد. رقمی که احتمالا بالاترین مقدار پولی می بود که یک بازیگر در تاریخ سینما دریافت نموده. دیمون از عظمت این قضیه به خوبی مطلع است. او طی مصاحبه ای که سال 2019 داشت به کریستین بیل گفت: پولی که من رد کردم بیشترین رقمی است هر بازیگری در سینما می توانست بگیرد.

مت دیمون علاوه بر از دست دادن این دستمزد حیرت انگیز، به خاطر اینکه فرصت کار کردن با جیمز کامرون را هم از خودش دریغ کرد حسابی پشیمان است. دیمون در ادامه صحبت هایش با کریستین بیل می گوید: یادم است طی گفت وگوهایی که با هم داشتیم، جیمز کامرون به من گفت که تا آن موقع تنها 6 فیلم ساخته و این یعنی من با رد کردن بازی در آواتار احتمالا شانس همکاری با کامرون را برای همیشه از دست داده ام چون فیلم های خیلی زیادی نمی سازد. برای همین خیلی اتفاق تلخ و ناراحت نماینده ای برای من بود و هنوز هم به خاطرش ناراحتم.

2. کریستین بیل

وقتی بحث سر اینکه کدام بازیگر برترین بتمن سینماست پیش می آید، مردم نظرهای متفاوتی دارند و اکثرا تعصب خاصی نشان می دهند. ولی تا الان اغلب طرفداران بتمن معتقدند که کریستین بیل بتمن واقعا خوبی بود. در واقع او حتی در نظرسنجی های متفاوتی که برای انتخاب برترین بازیگر بتمن در تمام دوران برگزار شده بود رتبه اول را به دست آورد. پس تعجبی ندارد که استودیو قصد داشت بعد از اتمام سه گانه شوالیه تاریکی کریستوفر نولان بار دیگر سراغ او بیاید تا نقش بتمن را بازی کند.

اما کریستین بیل پیشنهاد بازی در نقش بتمن را در جهان پیشرفته دی سی رد کرد. طبق شایعاتی که آن موقع منتشر شد، کریستین بیل دستمزدی 50 میلیون دلاری را هم رد کرد. البته رقم دقیق این مبلغ هرگز از سوی بیل یا استودیو تأیید نشد.

بیل طی مصاحبه ای که بعدها ترتیب داد گفت پیشنهاد بازی دوباره در نقش بتمن را رد کرد چون به نظرش رسید راستای که وارنر قصد داشت برود در راستای طرح و ایده ای نبود که او و کریستوفر نولان طی سه فیلم شوالیه تاریکی داشتند. بیل گفت: کریس همیشه به من می گفت که اگر شانس بیاوریم و بتوانیم سه فیلم در این جهان بسازیم، همان جا متوقف می شویم و ادامه نمی دهیم. بعد وقتی دوباره سراغمان آمدند و گفتند چطور است یک فیلم چهارم هم بسازیم، جواب دادم که نه. باید به رؤیای کریس وفادار بمانیم که از همان اول دلش می خواست یک سه گانه باشد. زیادی کش ندهیمش و هی سراغ چهارمی و پنجمی نرویم بهتر است.

3. جری ساینفلد

معمولا خبرهایی که درباره دستمزدهای عجیب وغریب و به شدت بالا منتشر می شوند مربوط به جهانی سینما هستند. ولی هر از گاهی خبرهایی هم درباره ستاره های تلویزیونی می شنویم. برای مثال جری ساینفلد با وجود اینکه رقم 110 میلیون دلار به او پیشنهاد شده بود تا فصل دیگری از ساینفلد (Seinfeld) را بسازد، قبول نکرد. این پیشنهاد اتفاقی تاریخ ساز و بزرگ بود، ولی ساینفلد قبول نکرد که سریال را ادامه دهد.

وقتی در مصاحبه با نیویورک تایمز از او درباره رد پیشنهاد 110 میلیون دلاری پرسیدند در جواب گفت: مهم ترین چیز در هنر ایجاد تناسب است. اینکه بدانیم چقدر قرار است ادامه دهیم، بدانیم این شوخی ها تا کی جواب خواهند داد. چند دقیقه بسازیم خوب است؟ چه تعداد کلمه کافی است؟ دانستن این تناسب است که فرق میان هنر یا یک اثر میان مایه را معین می نماید.

سریال ساینفلد همیشه به اسم یکی از برترین و محبوب ترین سیت کام های تاریخ تلویزیون شناخته می گردد. جری ساینفلد نمی خواست پیروزیت و صندلی بزرگ این سریالش را فدای طمع کند و وقتی حس کرد که دیگر نمی خواهد ادامه اش دهد، بزرگ ترین رقم ها هم نمی توانست متقاعدش کند.

4. ویل فرل

فیلم اِلف (Elf) سال 2003 به پیروزیت های بزرگی در گیشه رسید و فروش واقعا خوبی کرد. اغلب بازیگرها وقتی فیلمشان به چنین فروشی دست پیدا می نماید سراغ ساخت دنباله اش می فرایند تا پول بیشتری در بیاورند. ولی ستاره این فیلم یعنی ویل فرل انگار از این بازیگرها نیست. او در مصاحبه ای که سال 2006 داشت گفت که پیشنهاد 29 میلیون دلاری را برای بازی در دنباله فیلم اِلف رد نموده است. سال 2013 هم بار دیگر بر موضع قبلی پافشاری کرد و گفت قطعا سراغ دنباله این فیلم نخواهد رفت.

ویل فرل گفت: به نظرم خیلی رقت انگیز و خجالت بار است که دوباره لباس های تنگ آن لباس را بپوشم و مسخره بازی در بیاورم. همه به مسخره به من خواهند گفت بادی اِلف میان سال.

این اواخر معین شد که علت رد پیشنهاد اِلف 2 ممکن است مسأله ای شخصی برای ویل فرل باشد. به گفته جیمز کان هم بازی ویل فرل که نقش پدر بادی را بازی می کرد، مسائلی که فرل با کارگردان فیلم جان فاورو داشت علت ساخته نشدن قسمت دوم بود.

جیمز کان طی مصاحبه ای گفت: با خودم گفتم خدایا بالاخره من هم یک فرنچایز و فیلم دنباله دار قرار است بازی کنم. قرار است کلی پول در بیاورم تا بچه هایم بتوانند هر کاری دلشان می خواهد بنمایند. ولی ساخت دنباله منتفی شد چون ویل و جان فاورو خیلی با هم کنار نمی آمدند. ویل بدش نمی آمد قسمت دوم هم بازی کند، ولی با کارگردان فعلی میانه خوشی نداشت.

متأسفانه در قرارداد فاورو تضمینی آمده بود مبنی بر اینکه اگر دنباله ای ساخته شد، کارگردانش خودش خواهد بود و به این ترتیب دنباله اِلف هرگز ساخته نشد.

5. متیو مک کانهی

متیو مک کانهی در کتاب خاطراتش چراغ های سبز (Greenlights) نوشته که سال 2010 پیشنهاد 14.5 میلیون دلاری را برای بازی در یک فیلم کمدی رمانتیک رد نموده است، البته نامی از این فیلم نیاورده.

مک کانهی در مصاحبه ای که با ایندی وایر داشت گفته: کمدی رمانتیک هایی که بازی کردم تنها فیلم هایی از من بود که در گیشه فروش خوبی می کرد برای همین تنها منبع عایدی پایدار و باثبات من به حساب می آمد. شخصا از اینکه می توانستم با این فیلم ها برای دقایقی مردم را از مسائل و نگرانی های روزمره خلاص کنم تا با داستان های رمانتیک فیلم ها سرگرم شوند لذت می بردم. انگار یکجورهایی مشعل کمدی رمانتیک ها را از هیو گرنت گرفته بودم و هی باید ادامه می دادم.

سال 2010 مک کانهی چهره شناخته شده و محبوبی در کمدی رمانتیک ها بود و پیشنهادهای مشابه از همه جا روی سرش می ریخت. ولی او قصد داشت تغییری در راستا حرفه ای خودش ایجاد کند. برای همین پیشنهاد بازی در این کمدی رمانتیک کنجکاوی برانگیز و 14.5 میلیون دلار دستمزدش را رد کرد.

این اولین باری نبود که مک کانهی یک دستمزد درشت را رد کرد. سال 2013 هالیوود ریپورتر فاش کرد که مک کانهی پیشنهاد دستمزد 15 میلیون دلاری را برای بازی در سریال کارمطلع مگنوم (Magnum, P.I) رد نموده است. منبعی مطلع از نزدیکان او در این مورد گفته بود: دیگر حوصله اش از این نقش ها سر رفته بود. دلش نمی خواست تا ابد به اسم بازیگری شناخته گردد که همیشه از این مدل فیلم ها بازی می نماید و بدون پیراهن این ور و آن ور می چرخد.

در همین زمان ها بود که مک کانهی راستاش را تغییر داد و سراغ فیلم های جمع وجورتری رفت که شخصیت پردازی عمیق تری داشتند. فیلم هایی مثل جوی قاتل (Killer Joe )، ماد (Mud) و باشگاه خریداران دالاس (Dallas Buyers Club) که آخری جایزه اسکار برترین بازیگر مرد را هم برایش به ارمغان آورد.

6. لئوناردو دی کاپریو

لئوناردو دی کاپریو سال 1996 و بعد از پیروزیت های فیلم رومئو و ژولیت (Romeo + Juliet) پیشنهاد 20 میلیون دلاری را برای بازی در فیلم روانی آمریکایی (American Psycho) رد کرد. از آن موقع تا کنون شایعه های زیادی حول این ماجرا وجود داشت و حدس های زیادی درباره علت رد این پیشنهاد از سوی دی کاپریو مطرح شد. ولی احتمالا قابل اعتناترین حرفی که تا الان شنیده شده، مربوط به گلوریا استینم است که از چهره های معروف جنبش فمینیستی است.

گوینویر ترنر که از فیلم نامه نویسان روانی آمریکایی بود گفته: یکی از دوستان من که به تازگی با گلوریا استینم صحبت نموده بود به من گفت که گلوریا استینم دی کاپریو را به تماشای یکی از بازی های تیم یانکی ها برده، و به او گفته که لطفا در این فیلم بازی نکن. دخترهای 13 ساله کل جهان منتظر هستند تا ببینند فیلم بعدی تو چه خواهد بود و در این فیلم خشونت وحشتناکی علیه زن ها نمایش داده شده.

دی کاپریو هیچ وقت فقط به خاطر پول نقشی را قبول ننموده. در مصاحبه ای که سال 2014 داشت گفت که بازی در یکی از نقش های اصلی فیلم شعبده بازی (Hocus Pocus) را رد نموده است. دی کاپریو مبلغ دقیق پیشنهادی را اعلام نکرد ولی گفت که دستمزد این فیلم از تمام پول هایی که آرزویش را هم داشت بیشتر بود. او بازی در این فیلم را رد کرد تا بتواند در چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می دهد؟ (Whats Eating Gilbert Grape?) بازی کند.

او در مصاحبه ای با ورایتی گفت: اصلا نمی دانیم چطور این جرأت را پیدا کردم. آدم تو این محیط بزرگ می گردد، محیطی که مدام همه به تو می گویند پروژه هایی را قبول کن که بتوانی کلی پول در بیاوری و تا زمانی که معروفیت داری و به دنبالت می آیند هر چقدر می توانی ذخیره کنی. ولی حالا که به آن فکر می کنم، اگر تنها یک چیز در خصوص خودم باشد که بهش افتخار کنم این است که در همان سن پایین سر موضع خودم ماندم و تسلیم نشدم.

7. دیو شاپل

نمایش شاپل (Chappelles Show) به اسم یکی از سریال های مهم و درجه یک کمدی شناخته می گردد. با وجود پیروزیت بزرگ این سریال، نمایش شاپل تنها سه فصل ادامه پیدا کرد و فصل سوم و آخر هم تنها سه قسمت داشت. دیو شاپل بعد از اینکه از سریال استعفا داد، به آفریقای جنوبی رفت و گفته شده که از رسانه ها و خبرنگاران دوری کرد.

این ماجرا فراتر از محبوبیت و معروفیت سریال نمایش شاپل رفت و خیلی ها برایشان سؤال بود که چه اتفاقی افتاده و این رفتار شاپل چه معنایی دارد. به ویژه که خبرهایی پخش شده بود و مردم متوجه شدند شاپل پیشنهاد دریافت 50 میلیون دلار را برای ساخت دو فصل دیگر رد نموده است.

سال 2006 او در مصاحبه ای با اوپرا وینفری گفت که از سریال استعفا داد چون اضطراب و فشار زیادی متحمل می شد و مدام در کار و ایده هایش دخالت می کردند. او گفت: در مقاطع زیادی حس می کردم که عمدا مرا در موقعیت هایی قرار می دادند که فشار و اضطراب زیادی بهم تحمیل می شد. چون وقتی شما کسی باشید که با کارهایتان کلی پول جذب می کنید، مردم سعی می نمایند شما را کنترل نمایند.

شاپل در مصاحبه ای دیگر که سال 2014 داشت به شوخی گفت: عملا من برنامه را ترک نکردم، فقط انگار 7 سال است که دیرم شده و سر کار نرفته ام.

8. شان کانری

شان کانری از اسطوره های جهانی بازیگری بود، ولی حتی اسطوره ها و بزرگان هم گاهی اوقات دچار اشتباه می شوند و تصمیمات غلط می گیرند. اشتباه غلط شان کانری احتمالا رد کردن پیشنهاد بازی در سه گانه مهم و محبوب و بزرگ ارباب حلقه ها (Lord of the Rings) بود، آن هم در نقش شگفت انگیزی مثل گندالف. گویا شان کانری داستان و نقش را درک ننموده بود.

هم کتاب را خواندم، هم فیلم نامه را. بعد هم فیلم ها را دیدم. ولی هنوز درکش ننموده ام و نمی فهمم جریان چیست. ولی معتقدم ایان مک کلین در فیلم فوق العاده و حیرت انگیز ظاهر شده.

شاید شان کانری نتوانسته باشد با داستان ارتباط برقرار کند، ولی مردم قطعا عاشق آن شدند. فیلم های ارباب حلقه ها در گیشه شگفتی آفریدند و فروش های حیرت انگیزی رقم زدند و شان کانری با رد پیشنهاد بازی در آن دستمزد درشتی را از دست داد. گفته شده که به شان کانری 30 میلیون دلار دستمزد و 15 درصد از سهم فروش فیلم پیشنهاد شده بود.

با توجه به اینکه قسمت سوم ارباب حلقه ها بیش از 1 میلیارد دلار در گیشه های جهانی فروش کرد، شان کانری می توانست رقمی معادل 450 میلیون دلار به جیب بزند.

9. مایکل کیتون

کریستین بیل تنها بتمنی نبود که قبول نکرد از یک مقطعی به بعد نقش قهرمان شنل پوش را بازی کند. مایکل کیتون هم دو دهه پیش از او همین کار را کرد. بعد از بازی در دو فیلم برتون یعنی بتمن (Batman) سال 1989 و بازگشت بتمن (Batman Returns) سال 1992 مایکل کیتون دیگر قبول نکرد که فیلم بعدی هم نقش بتمن را بازی کند. برای همین در بتمن برای همیشه (Batman Forever) این نقش به ول کیلمر رسید. مایکل کیتون با رد این پیشنهاد فرست دریافت دستمزد 15 میلیون دلاری را هم از دست داد.

کیتون برای رد پیشنهاد بازی در بتمن برای همیشه دلایل منطقی و محکمی داشت. آ ن طور که خودش سال 2017 طی مصاحبه ای شرح داد، فیلم نامه بتمن برای همیشه کیفیت لازم را نداشت و راستا درستی را طی ننموده بود. کیتون گفت: فیلم نامه واقعا افتضاح بود. اصلا چیز خوبی نبود. هیچ وقت نفهمیدم چرا مایکل شوماخر می خواست فیلم را این شکلی بسازد. همان موقع که گفت حتما که نباید همه چیز را تاریک و تلخ و جدی بسازیم فهمیدم که قرار است با هم به مشکل بخوریم. اگر شوماخر فکر می کرد بتمن های برتون تاریک و زیادی جدی است، پس نظرش درباره بتمن های نولان چیست؟

10. کیانو ریوز

سرعت 2: کنترل سفر دریایی (Speed2: Cruise Control) فیلم واقعا بدی بود، پس نمی گردد خیلی به کیانو ریوز خرده گرفت که چرا بازی در آن را رد نموده. گفته شده که کیانو ریوز پیشنهاد 12 میلیون دلاری استودیو فاکس قرن بیستم را برای بازی در قسمت دوم فیلم رد نموده. با این حال استودیو به صورت عمومی خاطرنشان کرد که جیسون پاتریک (که در نهایت هم او در فیلم بازی کرد) انتخاب اولشان بوده. ریوز به جای قبول این پول و بازی در فیلم دوم، تصمیم گرفت نقش هملت را در یک اجرای تئاتر بازی کند که نشان می دهد پول خیلی برایش اهمیت ندارد.

کیانو ریوز در مصاحبه ای که سال 2019 داشت درباره رد پیشنهاد بازی در قسمت دوم سرعت حرف زد و گفت که این تصمیمش باعث شد تا استودیو فاکس تا مدتی با او کار نکند و تا قبل از روزی که زمین از حرکت ایستاد (The Day the Earth Stood Still) همکاری مشترکی نداشتند.

البته کیانو ریوز مسئله ای با بازی در دنباله ها ندارد و دیده ایم که در فرنچایزهایی مثل ماتریکس (Matrix) و جان ویک (John Wick) حاضر شده. ولی قسمت دوم سرعت احتمالا با سلیقه اش جور در نیامده، یا شاید هم خیلی خیلی دلش می خواسته نقش هملت را در یک تئاتر بازی کند.

11. جاش هارتنت

جاش هارتنت طی مصاحبه ای که سال 2020 داشت درباره رد کردن پیشنهاد بازی در نقش بتمن و سوپرمن صحبت کرد و گفت: آن موقع که این پیشنهادها را رد می کردم به نظرم نمی رسید از آن اتفاق هایی باشد که 15 سال بعد در خصوصشان حرف بزنم. فشار زیادی رویم بود که حتما این پیشنهادها را قبول کنم و در این فیلم ها حاضر شوم. ولی دلم نمی خواست گیر این فرنچایزهای ابرقهرمانی بیفتم و دست وبالم برای چند سال بسته گردد.

هارتنت طی مصاحبه ای دیگر گفت که پیشنهاد بازی در نقش بتمن را مستقیما دریافت ننموده و تنها گفت وگویی با کریستوفر نولان داشته. در جای دیگری هم درباره این حرف زده که به خاطر رد این پیشنهاد، دوران سختی را گذرانده. وقتی من و کریستوفر نولان درباره بتمن با هم صحبت کردیم، فهمیدم که این نقش برای من نیست. بعدش او سر پرستیژ هم دلش نمی خواست مرا انتخاب کند.

هارتنت برای بازی در فیلم بازگشت سوپرمن (Superman Returns) هم پیشنهادی دریافت کرد، ولی گویا از رد کردن آن و دستمزد عجیب 100 میلیون دلاریش پشیمان نیست: در آن مقطع خیلی برایم واضح بود که باید پیشنهاد را رد کنم. کارگردان های خیلی بزرگی به من پیشنهاد می دادند و بازی در سوپرمن ریسک زیادی بود. بله می دانم که بحث کلی پول وسط بود، ولی همه چیز که درباره پول نیست.

امروز او از اینکه به خانواده اش اولویت داده راضی است: تصمیم گرفتم که به زندگیم برسم. اینکه همیشه اول به خانواده ام فکر کنم. همیشه هدف اصلی من این بوده.

12. جودی فاستر

جودی فاستر از مطرح ترین و پیروز ترین بازیگران سینماست که از زمان بچگی در سینما بوده و تا به حال دو اسکار برده و حالا در عرصه کارگردانی هم پیروز ظاهر شده. ولی مشهورترین نقش او هنوز هم کلاریس استرلینگ فیلم سکوت بره ها (The Silence of the Lambs) است. ولی جالب است بدانید که جودی فاستر نزدیک بود این نقش را به دست نیاورد چون جاناتان دمی کارگردان فیلم در ابتدا ترجیحش این بود که از بین بازیگرانی مثل مثل میشل فایفر، مگ رایان یا لورا درن انتخاب کند.

جاناتان دمی در نهایت دیوانه وار عاشق نقش آفرینی جودی فاستر شد و فهمید که انتخاب به غایت درستی نموده.

با وجود اینکه جودی فاستر به شدت کوشش کرد تا نقش کلاریس را در فیلم اصلی بگیرد و برایش کلی جنگید، ولی برای قسمت دومش که یک دهه بعد ساخته شد تمایل چندانی نداشت. این بازیگر پیشنهاد 20 میلیون دلاری را برای حضور دوباره در نقش کلاریس استرلینگ را برای فیلم هانیبال (Hannibal) که سال 2001 ساخته شد رد کرد.

در نهایت جولین مور جای او را گرفت و مبلغ قراردادش حدودا 2 میلیون دلار کمتر از جودی فاستر بود. به گفته گاردین، جاناتان دمی و فیلم نامه نویس فیلم اول هم حضور در دنباله آن را رد کردند چون حس می کردند زیادی خشن و تاریک است.

13. راسل کرو

شان کانری تنها بازیگری نبود که بازی در یکی از نقش های ارباب حلقه ها را رد کرد. گویا راسل کرو هم پیشنهاد دریافت 10 درصد از سود فروش این سه گانه پرطرفدار را رد نموده. با توجه به فروش فیلم ها، رقم دریافتی راسل کرو 100 میلیون دلار می بود. راسل کرو هیچ وقت به این پولی که از دست داده فکر نمی نماید، مگر کسی به یادش بیاورد.

به راسل کرو نقش آراگورن را پیشنهاد داده بودند که در نهایت به ویگو مورتنسن رسید. ولی انگار یک مکالمه تلفنی ناجور باعث شد تا راسل کرو از بازی در ارباب حلقه ها جا بماند. کرو در این باره گفته: حس می کردم پیتر جکسون قلبا دلش نمی خواهد که من در فیلم بازی کنم. چون مقطعی بود که همه می خواستند مرا سر فیلم هایشان ببرند و به نظرم رسید انگار مجبور شده با من حرف بزند. داشتم تلفنی حرف می زدم و حس می کردم کس دیگری را مد نظر دارد و به زور با من وارد مکالمه شده. در نهایت هم معلوم شد که ویگو مورتنسن را می خواسته. او کارگردان است و حقش است که بتواند هر کسی را خودش می خواهد برای فیلم بیاورد و فشار استودیوها منطقی نیست.

14. جیم پارسونز

جیم پارسونز با بازی در نقش شلدون کوپر سریال تئوری بیگ بنگ (The Big Bang Theory) به معروفیت و محبوبیت و پول فراوانی رسید. او هم جوایز بسیاری گرفت و هم میلیون ها دلار عایدی کسب کرد. ولی دستمزد او می توانست بیشتر هم باشد اگر برای فصل سیزدهم و چهاردهم سریال هم قرارداد می بست.

پارسونز علاقه ای به ادامه دادن سریال بیش از این نبود و چون حضور او ستون و قلب سریال به حساب می آمد و خیلی ها به خاطر شلدون تئوری بیگ بنگ را می دیدند، عدم پذیرش او به معنای منتفی شدن این ادامه بود. پارسونز با رد این پیشنهاد از 50 میلیون دلار گذشت.

جیم پارسونز همیشه به خوبی از این سریال یاد نموده و گفته حضورش در نقش شلدون کوپر چیزی جز لذت برایش نداشته و همیشه گفته که اوقات بسیار خوبی را هنگام فیلم برداری این سریال سپری نموده. او برای رد پیشنهاد ادامه دادن سریال دلایلی شخصی داشته، از جمله مراقبت از سگ بیمارش، و همین طور خستگی زیاد. او که سال های زیادی را در این سریال و نقش شلدون کوپر ظاهر شده بود قصد داشت تا سنش از این بالاتر نرفته سراغ پروژه ها و نقش های دیگر برود.

15. بروس ویلیس

اغلب آد م ها حاضرند هر کاری بنمایند اگر بهشان پیشنهاد دهید 3 میلیون دلار می دهید تا فقط چهار روز کار نمایند. ولی بروس ویلیس گویا شبیه بقیه نیست. بعد از اینکه ویلیس در دو قسمت فیلم بی مصرف ها (The Expendables) نقش مستر چرچ را بازی کرد، همه منتظر بودند تا در فیلم سوم هم نقشش را تکرار کند. ولی بروس ویلیس حاضر نشد که برای 3 میلیون دلار در این فیلم حاضر گردد و برای چهار روز فیلم برداری درخواست 4 میلیون دلار دستمزد کرد. که به عبارتی می شد روزی 1 میلیون دلار.

ولی معین شد که بروس ویلیس زیادی موقعیتش را دست بالا گرفته بود و تهیه نماینده ها حاضر به پرداخت این رقم نشدند. سیلوستر استالونه که در نوشتن فیلم نامه قسمت سوم نقش داشت و قسمت اول را هم خودش کارگردانی نموده بود نسبت به این ماجرا واکنش آشکاری نشان داد و در توییترش نوشت: ویلیس رفت بیرون… به جای او هریسون فورد را آوردیم! خبری عالی!!! سال ها منتظر چنین فرصتی بودم!!! او در ادامه باز هم توییت کرد و علیه بروس ویلیس نوشت: تنبل و به شدت طماع… با این فرمول در بازیگری شکست می خورد.

بعدها از قول یکی از اعضای گروه فیلم برداری ثبت شد که هریسون فورد نه تنها بازیگر خیلی بهتری است بلکه آدم خیلی مهربان تر و دوست داشتنی تری هم هست.

منبع: Looper

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1480

به "15 بازیگر مشهور که دستمزدهایی با رقم بالا را رد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 بازیگر مشهور که دستمزدهایی با رقم بالا را رد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید