9 انیمیشن دیزنی که پس از لایت یر پیکسار اکران می شوند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، قرار است پس از انیمیشن لایت یر، انیمیشن های زیادی از طریق دیزنی، انیمیشن قرن بیستم و پیکسار منتشر شوند. در حقیقت حتی با اینکه هم اکنون دنیای سینمایی مارول و جنگ ستارگان به شدت مورد توجه قرار گرفته اند، دیزنی همچنان در عرصه فیلم های انیمیشنی یکه تاز است و طرفداران خاص خود را دارد.

9 انیمیشن دیزنی که پس از لایت یر پیکسار اکران می شوند

لایت یر پیکسار تازهترین فیلمی است که قرار است از طریق دیزنی پلاس منتشر گردد و در آن کریس ایوانز صداپیشگی باز لایت یر را بر عهده داشته باشد و گویا این همان فیلمی است که سبب احیای فرنچایز داستان اسباب بازی خواهد شد.

لایت یر که در سال 2022 در سینماها اکران خواهد شد، اولین فیلم پیکسار است که از قبل از همه گیری کووید-19 قرار بود به طور انحصاری در این قالب اکران گردد. انیمیشن های روح، لوکا و قرمز شدن همگی انیمیشن هایی بودند که تاریخ اکرانشان در سینماها به نفع انتشار انحصاری در دیزنی پلاس لغو شد. اما لایت یر که دنباله ای برای داستان اسباب بازی خواهد بود، قرار است به صورت گسترده در سینماها اکران گردد. بنابراین قطعا این فیلم موفقیت بزرگ دیگری برای دیزنی و پیکسار به شمار خواهد آمد، زیرا نقدهای مثبت زیادی که در رابطه با آن گفته شده، پیش بینی فروش بالا در باکس آفیس و حتی برآورد دنباله ای برایش نشان می دهند که این فیلم شروع یک فرنچایز تازه خواهد بود.

لایت یر چهارمین فیلم انیمیشنی بزرگ دیزنی است که در سال 2022 منتشر خواهد شد. انیمیشن قرمز شدن امسال اکران شد، در حالی که استودیوی دیزنی پس از انتشار آن درگیر اکران فیلم چیپ و دیل: تکاوران نجات بود. بعد از آن انیمیشن قرن بیستم نیز فیلم برگری باب را تنها همین چند هفته قبل در سینماها منتشر کرد. به علاوه گویا دیزنی قرار است فیلم های انیمیشن بیشتری را در ادامه سال 2022 اکران کند. در مجموع، دیزنی 10 فیلم انیمیشنی را پس از لایت یر در سینماها و در سرویس دیزنی پلاس منتشر خواهد کرد. بنابراین این مطلب به معرفی این فیلم های انیمیشنی اختصاص داده شده است.

1. دنیای عجیب و غریب (Strange World)

  • کارگردان: دان هال
  • بازیگران: جیک جیلنهال
  • تاریخ انتشار: 2022

اولین فیلم انیمیشنی ای که بلافاصله بعد از لایت یر منتشر خواهد شد، دنیای عجیب و غریب استودیوی والت دیزنی خواهد بود. فیلم آینده دیزنی که به کارگردانی دان هال ساخته خواهد شد یعنی همان کارگردانی که فیلم 6 ابرقهرمان را کارگردانی کرده، به روایت داستان خانواده ای افسانه ای از کاوشگران به نام خانواده کلدز می پردازد. جیک جیلنهال صداپیشگی شخصیت اصلی، یعنی کلید را بر عهده دارد. از دیگر بازیگران فیلم دنیای عجیب و غریب می توان به دنیس کواید، جابوکی یانگ وایت، گابریلا یونیون و لوسی لیو اشاره کرد. دنیای عجیب و غریب در تاریخ 23 نوامبر 2022 به طور انحصاری در سینماها اکران خواهد شد.

2. شب در موزه: کامونرا برمی خیزد (Night At The Museum: Kahmunrah Rises Again)

  • کارگردان: فرگال ریلی
  • بازیگران: اسکایلر گیسوندو، هانک آزاریا، استیو کوگان
  • تاریخ انتشار: 2022

دیزنی در حال برنامه ریزی ادامه فرنچایز انیمیشن شب در موزه است. انیمیشن قرن بیستم به جای راه اندازی مجدد مجموعه خانوادگی ای که بن استیلر در آن به ایفای نقش پرداخته، در حال کار بر روی ادامه این فرنچایز انیمیشنی است. همان طور که از عنوان فیلم هم معین است، شب در موزه: کامونرا برمی خیزد به روایت بازگشت کامونرا با بازی هانک آزاریا می پردازد که در پی انتقام است.

اما این داستان دیگر بر روی لری دیلی تمرکز ندارد. بلکه به روایت داستان پسرش نیک با بازی اسکایلر گیسوندو می پردازد. پیشکسوتان فرنچایز مانند اوون ویلسون، استیو کوگان و رامی مالک نیز صداپیشگی شخصیت های مورد نظر را در این دنباله از شب در موزه بر عهده خواهند داشت. انتظار می رود که شب در موزه: کامونرا برمی خیزد در سال 2022 به طور انحصاری در دیزنی پلاس عرضه گردد.

3. دفترچه خاطرات یک بی عرضه: قوانین رودریکه (Diary Of A Wimpy Kid: Rodrick Rules)

  • کارگردان: دیوید باورز
  • بازیگران: رابرت کاپرون، پیتون لیست
  • تاریخ انتشار: 2022

فرانچایز انیمیشی دفترچه خاطرات یک بی عرضه دیزنی پس از لایت یر ادامه پیدا خواهد کرد. جف کینی، فیلم نامه انیمیشن اصلی را که در سال 2021 برای اولین بار در دیزنی پلاس عرضه شد، به رشته تحریر درآورد. گویا این سرویس استریم میزبان دنباله آن تحت عنوان دفترچه خاطرات یک بی عرضه: قوانین رودریکه نیز خواهد بود و این دنباله در سال 2022 از این پلتفرم پخش خواهد شد. تاریخ انتشار رسمی فیلم هنوز معین نشده، اما کینی قصد دارد تا تمام کتاب های مربوط به دفترچه خاطرات یک بی عرضه را به فیلم های انیمیشنی تبدیل کند. البته اگر این فیلم ها بتوانند به فیلم های موفقی تبدیل شوند.

4. فیلم بدون عنوان کارلوس لوپز استرادا

  • کارگردان: کارلوس لوپز استرادا
  • بازیگران:-
  • تاریخ انتشار: 2023

کارلوس لوپز استرادا، کارگردان فیلم رایا و آخرین اژدها در حال کار بر روی یک فیلم انیمیشنی دیگر است که قرار است برای دیزنی ساخته گردد. البته جزئیات داستان انیمیشن استرادا هنوز معین نشده، اما استودیوی انیمیشن والت دیزنی پیش تر تایید کرده بود که این فیلم بدون عنوان در سال 2023 اکران خواهد شد. پس از نقدهای بسیار مثبتی که فیلم رایا و آخرین اژدها دریافت کرد، قطعا مخاطبان بی صبرانه منتظر فیلم آینده کارلوس لوپز استرادا خواهند بود حتی اگر چیزی در رابطه با داستان آن ندانند.

5. المنتال (Elemental)

  • کارگردان: پیتر سون
  • بازیگران:
  • تاریخ انتشار: 2023

داستان فیلم بعدی پیکسار که پس از لایت یر اکران خواهد شد مدت ها همانند یک راز مخفی نگاه داشته شد، اما دیزنی خاتمه در سال 2022 جزئیاتی را درباره فیلم المنتال فاش کرد. کارگردانی این فیلم بر عهده پیتر سون است که پیش تر، کار کارگردانی فیلم دایناسور خوب را بر عهده داشت. او همچنین صداپیشگی ربات گربه دزد لایت یر، یعنی سوکس را نیز بر عهده دارد. داستان فیلم تازه سون تحت عنوان المنتال در شهری جریان دارد که در آن افراد ساخته شده از عناصر آتش، خاک، هوا و آب در کنار هم زندگی می کنند. داستان حول محور یک زن جوان آتشین و مردی می چرخد که متوجه می شوند آن قدرها با هم تفاوت ندارند. هنوز صداپیشه های شخصیت های اصلی معرفی نشده اند. اما گفته شده که این انیمیشن پیکسار قرار است در تاریخ 16 ژوئن 2023 به طور انحصاری در سینماها اکران گردد.

6. دو فیلم بدون عنوان پیکسار

علاوه بر فیلم هایی که در بالا به آن ها اشاره شد گویا قرار است دو فیلم اسرارآمیز نیز پس از لایت یر از طریق کمپانی پیکسار منتشر گردد. هر دو فیلم در تاریخ 1 مارس 2024 و 14 ژوئن 2024 اکران خواهند شد. در حال حاضر هیچگونه جزئیاتی در مورد این پروژه ها در دست نیست، زیرا غالبا پیکسار تمایل دارد که جزئیات مربوط به انیمیشن هایش را تا لحظه آخر مخفی نگاه دارد. اما در کل تصور می گردد که این فیلم های مرموز پیکسار یا دنباله ای برای فیلم های قبلی هستند یا داستان های تازهی را در درون خود دارند که قطعا برای مخاطبان لذت بخش خواهند بود.

برخی حدس و گمان ها و شایعات نشان می دهند که ممکن است این فیلم ها دنباله داستان اسباب بازی 5، لایت یر 2، قرمز شدن 2 و یا لوکا 2 باشند. با توجه به اینکه استودیوی پیکسار بعد از داستان اسباب بازی 4 دیگر دنباله ای را در رابطه با داستان اسباب بازی تولید نکرده، این احتمال وجود دارد که دو فیلم بدون عنوان پیکسار به فیلم های قبلی ربطی نداشته باشند و به کشف دنیاها و ایده های تازه ادامه دهند.

7. ریو 3 (Rio 3)

  • کارگردان: -
  • بازیگران: جسی آیزنبرگ، آن هاتاوی
  • تاریخ انتشار: 2023

به علاوه کمپانی دیزنی در حال انجام برنامه ریزی های لازم برای احیای فرنچایز ریو انیمیشن قرن بیستم است. دو فیلم اول در مجموع نزدیک به یک میلیارد دلار در باکس آفیس فروش داشتند و پس از خرید کمپانی قرن بیستم از طریق کمپانی دیزنی، در اوایل سال 2022 تایید شد که ریو 3 به طور رسمی در حال ساخت است. جیم هکت کار نوشتن فیلم نامه ریو 3 را بر عهده دارد، اما جزئیات داستان این فیلم انیمیشنی هنوز فاش نشده است.

پیش تر گزارش شده بود که دیزنی پلاس در حال ساخت اسپین آف ریو برای کاراکترهای جیم فاکس و ویل ای ام بود. بنابراین، انتظار می رود که بلو با صداپیشگی جسی آیزنبرگ و جوئل با صداپیشگی آن هاتاوی به این انیمیشن بازگردند. در حال حاضر تاریخ اکران ریو 3 در سینماها یا انتشار آن در دیزنی پلاس هنوز معین نشده است.

8. هفتمین فیلم بدون عنوان عصر یخبندان

پس از انتشار فیلم عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد در دیزنی پلاس محصول سال 2022، گویا قرار است هفتمین فیلم عصر یخبندان نیز برای دیزنی ساخته گردد. جیم هکت به عنوان نویسنده فیلم نامه عصر یخبندان 7 که هنوز عنوانی برایش برگزیده نشده انتخاب شده است. معین نیست که آیا دنباله هفتم این فرنچایز بر روی شخصیت های اصلی ای مانند مانفرد، سید و دیگو تمرکز خواهد کرد یا خیر. در حقیقت با توجه به تغییراتی که اخیرا دنباله ای عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد داشته، دنباله بعدی این مجموعه می تواند بر روی باک وایلد، کرش و ادی تمرکز داشته باشد.

9. فیلم فمیلی گای (Family Guy Movie)

تقریبا 25 سال پس از اولین باری که مجموعه انیمیشنی فمیلی گای به کارگردانی ست مک فارلن در تلویزیون به نمایش در آمد، حالا قرار است این انیمیشن کمدی دور و دراز به یک فیلم تبدیل گردد. مک فارلن در سال 2019 بیان نمود که فیلم فمیلی گای در حال ساخته شدن است. معین نیست که آیا این همان فیلم لایو اکشن انیمیشنی است که فاکس در سال 2018 خاطرنشان کرد در حال ترتیب دادن برنامه هایش است یا خیر.

مک فارلن از سال 2007 درباره ساخت فیلمی با حضور خانواده گریفین صحبت کرده بود، اما این امر تا به امروز محقق نشده است. بنابراین اگر چنین فیلمی ساخته گردد، معین نیست که این فیلم مانند لایت یر در سینماها اکران خواهد شد یا در دیزنی پلاس به نمایش در خواهد آمد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1795

به "9 انیمیشن دیزنی که پس از لایت یر پیکسار اکران می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 انیمیشن دیزنی که پس از لایت یر پیکسار اکران می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید