پلوسی: ارسال بندهای استیضاح به سنا چهارشنبه به رأی گذاشته می گردد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خاطرنشان کرد که ارسال بندهای استیضاح رئیس جمهور این کشور به مجلس سنا روز چهارشنبه به رأی گذاشته خواهد شد.

پلوسی: ارسال بندهای استیضاح به سنا چهارشنبه به رأی گذاشته می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه گفت رأی گیری درباره ارسال بندهای استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به مجلس سنا روز چهارشنبه (فردا) انجام خواهد شد.

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد 28 آذرماه با اکثریت آرا هر دو بند قطعنامه استیضاح دونالد ترامپ را به تصویب رساند تا او سومین رئیس جمهور تاریخ آمریکا لقب بگیرد که استیضاح می گردد.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در دو مرحله بر سر این دو بند رأی گیری کردند. ابتدا بند سوءاستفاده از قدرت به رأی گذاشته شد که با 230 رأی موافق و 197 رأی مخالف مورد موافقت نهاده شد.

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا دیگر بند این قطعنامه که به اتهام ممانعت در تحقیقات کنگره مربوط می شد را نیز به تصویب رساندند. این بند با 229 رأی مثبت و 198 رأی منفی به تصویب رسید.

پیش از این کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، سوءاستفاده از قدرت و مانع تراشی در تحقیقات کنگره را به عنوان دو بند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصویب نموده بود.

نقش اصلی مجلس نمایندگان تصویب همین طرح استیضاح خواهد بود و در صورت تصویب، باقی امور استیضاح در مجلس سنا صورت خواهد گرفت؛ جایی که برعکس مجلس نمایندگان، جمهوری خواستار در اکثریت هستند.

در مجلس سنا چیزی شبیه یک دادگاه شکل خواهد گرفت که ریاست آن با رئیس دیوان عالی است و سناتورها در آن نقش اعضای هیات منصفه را دارند. برای خلع ترامپ از قدرت، دوسوم سناتورها (67 نفر) باید به عزل او رای دهند؛ امری که با توجه به اکثریت جمهوری خواستار در مجلس سنا در شرایط عادی غیرممکن به نظر می رسد. با این حال در جریان استیضاح، دموکرات ها فرصت آن را خواهند داشت تا با نقد جدی عملکرد ترامپ، رای او را در انتخابات 2020 بشکنند.

ترامپ به شدت با استیضاح مخالف است و اتهامات مجلس نمایندگان علیه خود را قاطعانه رد نموده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 408

به "پلوسی: ارسال بندهای استیضاح به سنا چهارشنبه به رأی گذاشته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلوسی: ارسال بندهای استیضاح به سنا چهارشنبه به رأی گذاشته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید