مجلس نمایندگان آمریکا، به لغو ممنوعیت سفر مسلمانان رای داد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا به لغو ممنوعیت سفر برای کشورهای آفریقایی و آسیایی که دونالد ترامپ وضع نموده بود، رأی دادند. این قانون با نام نه به ممنوعیت، روز چهارشنبه با 233 رأی موافق نسبت به 183 رأی مخالف، به تصویب رسید.

مجلس نمایندگان آمریکا، به لغو ممنوعیت سفر مسلمانان رای داد

به گزارش خبرنگاران به نوشته ایندیپندنت، دولت ترامپ ممنوعیت اولیه خود را در سال 2017 اعلام و بر اساس آن ورود مسافرانی از سوریه، عراق، ایران، سودان، لیبی، یمن و سومالی ممنوع اعلام شد. این اقدام ممنوعیت مسلمانان خوانده شد چرا که کشورهایی با اکثریت جمعیت مسلمان را هدف گرفته بود. این ممنوعیت در حال حاضر چندین کشور دیگر را هم شامل می گردد.

لایحه جدید، اختیارات اجرایی در مورد مهاجرت را محدود نموده و از جمله شامل پایان محدودیت های تحمیل شده بر مردمی که به آمریکا وارد می شوند، می گردد و از تبعیض مذهبی هنگام صدور ویزا برای افراد خارجی، جلوگیری می نماید.

این لایحه همچنین مشورت وزارت امور خارجه و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده با کنگره را قبل از اعمال هرگونه محدودیت سفر الزامی می نماید، در حالی که به افرادی که از این موضوع آسیب دیده باشند نیز اجازه می دهد به دادگاه فدرال شکایت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 830

به "مجلس نمایندگان آمریکا، به لغو ممنوعیت سفر مسلمانان رای داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس نمایندگان آمریکا، به لغو ممنوعیت سفر مسلمانان رای داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید