نمایشعروس سرخ مخاطب را در تمام ابعاد سیراب می نماید

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، خبرنگاران/خراسان رضوی کاوه خداشناس گفت: به عقیده من این نمایش مجموعه ای کامل از موسیقی، حرکات آیینی، قصه بومی و قهرمان های بومی است که در کنار گروه حرکات آیینی که در این نمایش حضور دارند تبدیل به مجموعه نمایشی کاملی می گردد که مخاطب را در همه ابعاد سیراب می نماید.

نمایشعروس سرخ مخاطب را در تمام ابعاد سیراب می نماید

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

بازیگر تئاتر عروس سرخ عصر امروز 25 آذر در نشست خبری این نمایش در خصوص اجرای نقش در تئاتر عروس سرخ اظهار کرد: در نمایش عروس سرخ به عنوان داماد به اجرا می پردازم و معتقدم که تک تک اعضای این نمایش به صورت حساب شده در این اثر حضور داشته و به ایفای نقش می پردازند. نقش داماد در این نمایش المان روح پاک هر قوم وسرزمینی است، هم چنین داماد کسی است که جانش را در راستای اعتقادات و مقدساتش می دهد.

وی اضافه نمود: اجرای نقش داماد در نمایش عروس سرخ در کنار المان هایی که کارگردان طراحی نموده، روح مبارزه را در من تقویت نموده و من موظفم در نقش داماد و درکنار عروس پاکی قصه را حفظ کنم. نقش داماد در واقع بالانس نماینده داستان در مقابل پلیدی ها و زشتی هایی است که در بستر داستان وجود دارد.

خداشناس ادامه داد: هم چنین کوشش می کنم منتقل نماینده روح پاک قصه به مخاطب باشم و با هدایت های کارگردان اثر، آدرس هایی که خود متن به من داده و تمرین های فشرده کوشش داریم به خروجی قابل توجهی برسیم.

این بازیگر تئاتر مدعی شد: معتقدم که اندازه این نمایش ورای اجرا در مشهد و حتی کشور است، این نمایش می تواند ابعاد بین المللی داشته باشد، چرا که بسیاری از فستیوال های نمایشی خارج از کشور در حال حاضر علاقه مند به مضامین بومی هستند، به خصوص مضامین بومی کشوری مانند ایران که میزبان فرهنگ های مختلف در یک جغرافیا است و امیدوارم که با این نمایش به بسیاری از کشورها و فستیوال ها سفر کنیم.

وی عنوان نمود: در پایان نیز امیدوارم این اتفاق با حضور خود فرشید تمری به عنوان کارگردان رقم بخورد چرا که بسیار با فرهنگ خراسان آشناست و آرزو می کنم که با اجرای این نمایش اتفاقات بسیار خوبی برای ما رخ دهد.

نمایش عروس سرخ اثری عجیب و غریب خواهد بود

در بخش دیگر این نشست بابک نوری بازیگر دیگر تئاتر عروس سرخ در خصوص بازی در این نمایش اظهار کرد: من برای انتخاب کار به شخصه آدم سخت گیری هستم و نقشی را که می خواهم بازی کنم باید خاص و متفاوت باشد و برایم مهم است که هر نقشی را بازی نکنم. من به عنوان یک بازیگر اگر بتوانم نقشی متفاوت را ایفا کنم قدرت بازیگری خود را به نمایش گذاشته ام.

وی تشریح کرد: در ابتدا نام امام رضا(ع) و مشهد دلیل قانع نماینده ای برای قبول این پروژه بود. در اولین مواجهه با این کار و برخورد با محسن میرزازاده و با توجه به عشقی که از او نسبت به کرمانج ها و موسیقی آن ها دیدم راغب به بازی در این تئاتر شدم.

این بازیگر تئاتر و سینما اضافه نمود: پس از خواندن نمایش نامه هم به دنبال نقش دیگری بودم که با هدایت های کارگردان کار در نقشی که در حال حاضر برای ایفای آن آماده می شوم، ماندم.

نوری ادامه داد: نقشی که در این نمایش بر عهده دارم (سردار سرخ) بسیار نقش عجیب و پیچیده ای است و هر روز در تمرین ها به زوایای جدیدی از این شخصیت می رسیم و هر لحظه اجرای من در این نقش بسیار پیچیده تر و پخته تر خواهد شد.

وی عنوان نمود: این اثر کاری عجیب و غریب است و مخاطبانی که به تماشای این نمایش می نشینند و لحظاتی که صرف دیدن تئاتر عروس سرخ می نمایند جزء خاطرات آن ها ثبت می گردد چرا که این اثر به واسطه موضوع و اجرا کاری ماندگار خواهد شد.

بازیگر تئاتر عروس سرخ اعلام نمود: همکاری با کاوه خداشناس و بهار ارجمند نیزبرای من تجربه خاطره انگیزی است. معتقدم که انوشیروان ارجمند یک بار دیگر با بازی دخترش بهار بر روی صحنه زنده شده و بازی می نماید. تمام افرادی که در این نمایش مشغول هستند از جمله گروه حرکات آیینی فرخه، بازیگران مشهدی و ... همه با جان و دل زحمت می کشند تا اجرای این تئاتر اجرایی خوب و ماندگار گردد.

انسانیت، عشق و اخلاق در نمایش عروس سرخ بسیار پررنگ است

در بخش دیگر این نشست بهار ارجمند بازیگر نقش عروس نمایشعروس سرخ طی سخنانی گفت: تا زمانی که در مشهد زندگی می کردم فرشید تمری نوستالژی دوران کودکی و نوجوانی من بود، خصوصا دوران کودکی و تا جایی که امکان داشت به شهرهای خراسان همراه با پدرم سفر می کردم و کارهای عزیزانی مانند آقای تمری را می دیدم.

وی اضافه نمود: در یکی از کارهای فرشید تمری به نام عشق جلاد من رد پای پدرم را دیدم و حضور معنوی پدر را در این نمایش احساس کردم و البته این مطلب را به ایشان هم منتقل کردم. در حال حاضر نیز در نمایش عروس سرخ هر روز حضور گرم پدر را احساس می کنم و امیدوارم بتوانم از پس اجرای این نقش بربیایم.

این بازیگر تئاتر ادامه داد: خوشحالم در کنار گروهی کار می کنم که تمام بازیگران و عوامل کار هم دل، هم زبان و هم زبانند و کارگردان کار از معدود کسانی است که فولکلور، ادبیات، شعر و نثر را می شناسند که باعث خوشحالی است.

ارجمند اعلام نمود: سپاسگزارم از آقای دهقان که به عنوان تهیه نماینده پشتیبان این نمایش بود چرا که هنر دچار یک سری اتفاقات شد و از صمیم قلب آرزو می کنم هنر در مشهد که به نظر من پایتخت هنر است فراگیر گردد. آرزو می کنم برای شهرم که دوباره پژواک موسیقی، تئاتر و ... آن را فرا گیرد چرا که با وجود تمام نوابغ و مفاخر این مسئله حق مشهد است.

وی اظهار کرد: از بازیگران این کار مخصوصا بابک نوری و کاوه خداشناس عزیز سپاسگزارم که با یک دلی و یک صدایی با گروه همراه شده اند و انشالله با همکاری هم بتوانیم این کار را به سر منزل مقصود برسانیم. نمایش عروس سرخ بسیار حرف دارد نه تنها از عشق بلکه از روزگار نیز حرف های زیاد دارد.

این بازیگر سینما و تئاتر ادامه داد: امیدوارم با چشم دل و با گوش جان این کار دیده گردد چرا که در نمایش عروس سرخ انسانیت، عشق، اخلاق و کمال بسیار پر رنگ است.

ارجمند بیان نمود: یکی از اتفاقات ویژه در این نمایش حضور کارکتروار موسیقی است و قلب و گوش را با نغمه های خراسانی همراه می نماید که نسل امروز ما با آن غریبه شده است، خوشحالم که میرزازاده با ساز غریب و قریب دوتار در این نمایش ما را دگرگون می نماید.

الطاف خداوند در بخشی ها دمیده شده است

محسن میرزازاده خواننده مقامی کشور نیز در نمایش عروس سرخ نقش راوی را بر عهده دارد و در خصوص بازی در این نمایش گفت: در این نمایش نقش بخشی بیگ محمد را که به گونه ای راوی داستان قصه نیز هست را بر عهده داردم .

وی اضافه نمود: در خراسان بخشی به کسی گفته می گردد که دوتار می سازد، می نوازد، می خواند و از احترام خاصی بین مردم برخوردار است. نمودهای خراسان بخشی ها را بسیار دوست دارند، به قول خود بخشی ها، آن ها کسانی هستند که الطاف خداوند در آن ها دمیده شده است.

این خواننده اعلام نمود: من نیز به عنوان شاگرد وظیفه دارم چیزهایی که به دستم رسیده را نیز دست به دست کنم و به آیندگان به برسانم به همین دلیل در این تئاتر حضور دارم ومی نوازم، هم چنین قرار است در بخشی از نمایش دیالوگ هایم را به صورت آواز و به همراه موسیقی بخوانم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 327

به "نمایشعروس سرخ مخاطب را در تمام ابعاد سیراب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشعروس سرخ مخاطب را در تمام ابعاد سیراب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید