مقاله: همه چیز درباره استان اردبیل

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، دریاچه نئور دریاچه ای در 48 کیلومتری جنوب شرقی که دارای دو دریاچه کوچک و بزرگ در خود است. این دو دریاچه در فصل بهار به یکدیگر برخورد می کنند و دریاچه واحدی را به وجود دارد که عمق آن 5 متر است. از آب این دریاچه برای استفاده آبیاری زمین های کشاورزی مورد بهره برداری قرار می گیرند سالانه به میزان کمی بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان برای کنترل جمعیت گامارس های موجود در دریاچه ها را در این دریاچه رها می کنند و هنگام زمستان به علت سرما آن ها را مجددا جمع می کنند.

مقاله: همه چیز درباره استان اردبیل

آنچه که در اسناد تاریخی درباره مسجد جامع اردبیل آمده است می گوید که؛ در گذشته این مسجد مکان آتشگاه بوده که قدمت آن به دوره ساسانیان باز می گردد و بعد از آن اسلام در قرن 5 هجری وارد ایران شد این مکان را تبدیل به مسجد جامع یا جمعه مسجد امروزی کرد. قسمت اصلی مسجد جامع در بخش زیرین گنبد یا گنبد خانه قرار گرفته است که دارای مساحت زیادی است.

آش یارما یا آش بلغور، به دلیل داشتن بلغور فراوان خواص زیادی دارد. برای درست کردن این غذا از موادی مثل بلغور، گوجه فرنگی، لوبیا قرمز، سبزی آش، عصاره گوشت، پیاز، زعفران و آبغوره استفاده می گردد که طعم دلچسبی را برای این غذا رقم می زنند.

مردم استان اردبیل به غذاهای آبکی مثل آش علاقه زیادی دارند و چند روز یک بار با پختن آش های متنوع اعضای خانواده را غافلگیر می کنند. برای درست کردن این آش به غیر از دوغ تازه از موادی مثل نخود، برنج، سیر تازه، و سبزی (تره، جعفری و شوید) هم استفاده می گردد. این غذا دستور پخت های مختلفی دارد و گاهی در آن بلغور، آرد و کلم برگ هم به کار می رود.

منبع مقاله: همه چیز درباره استان اردبیل

انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1615

به "مقاله: همه چیز درباره استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: همه چیز درباره استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید