محدودیت های جدید در فارس اجرایی شده است

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، خبرنگاران/فارس معاون و جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونای فارس از اعمال محدودیت های جدید از امروز شنبه 11 تا 17 اردیبهشت در این استان خبر داد.

محدودیت های جدید در فارس اجرایی شده است

عبدالرضا قاسم پور در گفت وگو با خبرنگارانضمن بیان اینکه محدودیت های ناشی از شیوع کرونا و شرایط قرمز که از قبل در فارس اجرایی شده بود، این هفته نیز تداوم خواهد داشت، از تغییر در برخی محدودیت ها خبر داد و گفت: در میان 4 گروه شغلی، گروه یک مشاغل ضروری هستند که 70 درصد از کسب وکارها در این گروه جای دارند و در هر شرایطی مجاز به فعالیت هستند.

او با اشاره به اینکه گروه شغلی 2 هم 15 تا 20 درصد از مشاغل هستند، از فعالیت کم و محدود گروه 3 و 4 سخن گفت و اضافه نمود: گروه 4 در هر شرایطی جزو شرایط عادی امکان فعالیت ندارند. اما با توجه به تغییر شرایط استان فارس و کاهش شهرهای قرمز گروه شغلی 2 نیز با رعایت نکاتی و به صورت شیفت بندی امکان فعالیت پیدا می کنند.

قاسمپور دلیل صدور این مجوز را در ستاد استانی مقابله با کرونا شرایط کنونی اصناف، آسیب ها و مسائل ناشی از تعطیلی آنها، تعطیلی 3 هفته ای و خسارت جدی به اصناف ذکر کرد و گفت: البته مجوز فعالیت با رعایت پروتکل های بهداشتی و با مسئولیت و نظارت سازمان صمت و اتاق اصناف است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه باید تعادلی بین اقتصاد، معیشت و سلامت با اولویت سلامت و حفظ جان مردم ایجاد کرد، گفت: با این حال کسب وکارهایی که منجر به تجمع شود مانند مراکز شماره گذاری وآموزشگاه های رانندگی همچنان تعطیل است و مراکز تهیه و طبخ غذا هم تنها به صورت بیرون بر می توانند فعالیت کنند.

قاسم پور تجمعات را عامل اصلی شیوع بیماری کرونا دانست و به همین دلیل از تاکید ستاد استانی مقابله با کرونا به فرمانداران، بخشداران و دهیاران برای پرهیز از برپایی هر گونه تجمعی در قالب ختم و عروسی پس از ماه رمضان خبر داد.

او تاکید کرد: باید به جد بخش بهداشت و درمان، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ورود کنند تا تجمعی برگزار نشود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خصوص برگزاری شب های قدر و احیای مردم در این شب ها نیز گفت: مراسم شب های احیا حداکثر 2 ساعت با جمعیت محدود و در فضای باز امکان برگزاری دارد.

قاسم پور همچنین از مردم خواست تا عادی انگاری و ساده انگاری نکنند و هر چند از شهرهای قرمز کاسته شده اما ظرفیت بیمارستان ها همچنان تکمیل و ضریب اشغال تخت ها بالای 70 درصد است.

او بر این نکته نیز تاکید کرد که تعداد بستری ها و ابتلاها نسبت به روزهای نخست اعمال محدودیت کاهش یافته اما با توجه به شیوع ویروس هندی باید همچنان مراقب بود و شرایط را عادی تلقی نکرد.

معاون استاندار فارس همچنین فرایند واکسیناسیون در استان فارس را خوب ارزیابی کرد و از ارائه گزارش های تکمیلی در این زمینه در روزهای آینده خبر داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1316

به "محدودیت های جدید در فارس اجرایی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت های جدید در فارس اجرایی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید