لیگ برتر والیبال در خطر تعطیلی!

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، با توجه به بی اعتنایی باشگاه ها نسبت به پرداخت بدهی هایشان در زمان اعلام شده از سوی سازمان لیگ فدراسیون والیبال، احتمال عدم برگزاری مسابقات لیگ قوت گرفته و خطر تعطیلی، لیگ برتر را تهدید می نماید.

لیگ برتر والیبال در خطر تعطیلی!

به گزارش خبرنگاران، پس از اتمام فصل جاری رقابت های والیبال در عرصه ملی که با اتمام مسابقات جام جهانی 2019 ژاپن همزمان است، فدراسیون والیبال ایران در این شرایط بلاتکلیف خود باید با آغاز رقابت ها در عرصه باشگاهی برنامه های خود را پیش ببرد. اما با توجه به بی برنامگی موجود در والیبال ایران، به نظر می رسد که خطر تعطیلی، لیگ برتر باشگاه های کشور را تهدید می نماید.

در حالی که سازمان لیگ والیبال چندین بار به باشگاه های بدهکار فرصت داده است تا بدهی های خود به فدراسیون و بازیکنان را تسویه و برای فصل آینده لیگ اعلام آمادگی نمایند، تنها چهار تیم راهیاب ملل، فولاد سپاهان، فولاد سیرجان و شهرداری گنبد اقدامات مد نظر فدراسیون را انجام داده اند و فعلا خبری از سایر تیم ها نیست.

منوچهر پورحسن رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال درباره شرایط موجود شرح داد: متاسفانه هیچ تیم دیگری جز 4 تیم گفته شده برای شرکت در فصل جدید لیگ برتر اعلام آمادگی ننموده، اما تاریخ نهایی آغاز لیگ همان 8 آبان ماه است که اعلام نموده ایم. اگر قرار باشد شرایط با این شرایط پیش برود، لیگ را برگزار نمی کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط دیگر زمان آغاز لیگ تمدید نمی گردد؟ اظهار کرد: خیر، اردوهای تیم ملی را برای مسابقات انتخابی المپیک پیش رو داریم و امکان اعلام زمان دیگری وجود ندارد.

رئیس سازمان لیگ والیبال در خصوص تیم هایی که توانایی پرداخت بدهی های خود را ندارند نیز گفت: موضوع این است که تیم ها 400 تا 500 میلیون برای بازیکنان خود هزینه می نمایند و از هر قرارداد تنها 8 درصد باید به فدراسیون پرداخت گردد تا در راستای توسعه والیبال در روستاها و لیگ برتر بانوان و آقایان هزینه گردد، اما بسیاری از باشگاه ها این کار را ننموده اند.

او اضافه نمود: بعضی تیم ها 8 درصد فدراسیون را داده و پول بازیکنان را نداده اند، بعضی قرارداد بازیکنان را پرداخت نموده و 8 درصد فدراسیون را پرداخت ننموده اند و بعضی هم هر دو مورد را انجام نداده اند. به همین دلیل نمی توانیم جواز حضور در لیگ را به آن ها بدهیم. تنها تیم هایی که هر دو مورد را انجام داده اند چهار تیم راهیاب ملل، فولاد سپاهان، فولاد سیرجان و شهرداری گنبد هستند.

پورحسن در خاتمه گفت: صحبت ما با بعضی باشگاه ها این است که وقتی 8 درصد سهم فدراسیون را از قرارداد بازیکنان کم نموده اند، این مبالغ صرف چه چیزی شده و چرا به حساب فدراسیون واریز نمی گردد! با این شرایط نمی توان لیگ را برگزار کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 161

به "لیگ برتر والیبال در خطر تعطیلی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ برتر والیبال در خطر تعطیلی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید