چین به دلیل افزایش درآمد حق پخشی تلویزیونی ستاره های جهان را جذب می نماید

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، مشاور اتحادیه فوتبال اروپا گفت: اگر چین ستاره های روز جهان را جذب می نماید، به این دلیل است که از حق پخش تلویزیونی درآمدبالایی کسب نموده اند.

چین به دلیل افزایش درآمد حق پخشی تلویزیونی ستاره های جهان را جذب می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت سازمان لیگ، الکساندر فیلیپس، مشاور یوفا در مورد دلایل حضورش در ایران گفت: AFC و یوفا برنامه توسعه ای برای لیگ های کشورهای آسیایی دارند. این برنامه شامل بخش های مختلفی از جمله، بازاریابی، استادیوم ها، مسائل امنیتی و برگزاری مسابقات است. در این برنامه، AFC از یوفا برای توسعه لیگ های آسیا درخواست یاری نموده است و حضور ما در ایران هم بخشی از همان پروژه محسوب می گردد. این برنامه توسعه، اختصاص به کشورهای بزرگی مثل ایران در آسیا و همچنین کشورهای کوچک این قاره دارد.

وی اضافه کرد: AFCو یوفا قرارداد خواهرخواندگی دارند و هر دو کنفدراسیون بوده و کار و تجارت مشترکی دارند. AFC از یوفا برای این برنامه درخواست کارشناس نموده که من و فیلیپ لاینز که متخصص حق پخش تلویزیونی است، به عضویت این هیئت ویژه آسیایی درآمدیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا چشم انداز بلندمدتی را طراحی نموده است. این چشم انداز بلندمدت برای این است که AFC تبدیل به یک کنفدراسیون برتر و الگو گردد و برنامه های توسعه خود را به فدراسیون های عضو هم ارائه کند تا مثلاً تیم های باشگاهی و تیم ملی ایران در مسابقات بین المللی پیروز باشند.

این مشاور انگلیسی یوفا توضیح داد: یکی از اهداف این چشم انداز AFC نمایش بهتر تیم های ملی آسیایی در مسابقات جهانی است. چهار تیم آسیایی حاضر در رقابت های جام جهانی 2014 نتوانستند انتظارات را برآورده نمایند و AFC در کوشش است که به تیم های ملی آسیایی یاری کند تا در آینده نمایش بهتری در عرصه های بین المللی داشته باشند.

فیلیپس با اشاره به اینکه برای تقویت تیم های ملی، باید لیگ های کشورها قدرتمند و منظم شوند، خاطرنشان کرد: اگر کشوری خواستار تیم ملی قدرتمند است باید لیگ هایش منظم و قوی برگزار گردد.

مشاور یوفا با اشاره به یکی دیگر از اهداف چشم انداز AFC برای توسعه فوتبال در قاره آسیا گفت: هدف دیگر این چشم انداز ایجاد محبوبیت بیشتر برای رشته ورزشی فوتبال است تا این رشته ورزشی در کشورهای مختلف تبدیل به ورزش اول گردد که این هدف در فوتبال ایران کاملاً محقق شده است. فوتبال در ایران نه تنها ورزش اول است، بلکه ورزش دوم و سوم هم محسوب می گردد.

فیلپس در مورد اینکه نظرش در مورد دربی 82 پایتخت مطرح نمود: در مورد مسائل مختلف، می توان هم نظر شخصی داد و هم نظر حرفه ای. نظر شخصی من این است که برایم جالب بود که اینجا باشم و از بچگی هوادار فوتبال بودم. دربی های زیادی در جهان داریم که بسیار مهیج هستند، مثل الکلاسیکو در اسپانیا. به نظرم، ملاقات استقلال و پرسپولیس هم یکی از دربی های مهم جهان است.

وی در مورد اینکه میزان حق پخش تلویزیونی چه میزان از هزینه های باشگاه ها را در کشورهای مختلف پوشش می دهند، گفت: شاید 10 کشور در جهان باشند که بتوانند درآمد کاملی از فروش بلیت، اسپانسر و حق پخش تلویزیونی داشته باشند. کشورهایی مثل آلمان، اسپانیا و انگلیس حق پخش تلویزیونی مناسبی دارند. در آسیا کشورهایی توسعه یافته ای مثل ژاپن هم درآمدهای بالایی از حق پخش تلویزیونی دارد. کشور چین هم همین شرایط را دارد و درآمد مناسب و خوبی از حق پخش تلویزیونی دارند. یکی از دلایلی که چین بازیکنان ستاره روز جهان را جذب می نماید به همین دلیل است که آنها از حق پخش تلوزیونی درآمد بالایی کسب نموده اند. رتبه ایران در مورد حق پخش تلویزیونی خیلی مناسب نیست و با حسابی سرانگشتی می توان گفت که ایران نسبت به کشورهای رقیبش در آسیا درآمد زیادی از حق پخش تلویزیونی ندارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 380

به "چین به دلیل افزایش درآمد حق پخشی تلویزیونی ستاره های جهان را جذب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به دلیل افزایش درآمد حق پخشی تلویزیونی ستاره های جهان را جذب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید