فرودگاه اوساکا؛ دروازه ورود غول های پرنده به استان کانسای

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، فرودگاه اوساکا یکی از مهم ترین فرودگاه های ژاپن است و در استان کانسای نقشی محوری را دارد. سفر به شهرهایی مثل کوبه و کیوتو به این فرودگاه بستگی دارد و در این مطلب، فرودگاه اوساکا را معرفی می کنیم.

فرودگاه اوساکا؛ دروازه ورود غول های پرنده به استان کانسای

اوساکا یکی از شهرهای زیبا و باطراوت ژاپن است. اوساکا از آن شهرهایی است که بین سنت و مدرنیته، یک تعادل بسیار خوب ایجاد نموده و با نگاه کردن به ساختما ن ها و محیطش، می توان فهمید که فرهنگ و سنت های ژاپنی، باقدرت در این شهر حفظ شده اند.

اوساکا در استان کانسای واقع شده است. شهرهایی مثل کوبه، کیوتو و اوساکا، منطقه ها مختلف کنسای را تشکیل می دهند و اوساکا نسبت به دیگر شهرهایی که ذکر کردم، پیشرفته تر و مدرن تر است. اوساکا فاصله چندانی با کیوتو ندارد. مجذوب کننده و لذیذ بودن غذاهای شهر اوساکا از دیگر مواردی است که آن را نسبت به شهرهایی دیگر مثل کوبه، خاص و متفاوت نموده است. اوساکا یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای ژاپن هم هست که آن را به یک مقصد دلخواه تبدیل نموده و گردشگر های خاص خودش را مجذوب خود نموده. در این مطلب، به معرفی فرودگاه اوساکا می پردازیم و طی آن از قیمت بلیط تهران - اوساکا خواهیم گفت. فرودگاه اوساکا نقشی محوری در استان کنسای دارد و برای سفر با هواپیما به شهرهایی مثل کوبه و کیوتو، حتما باید به فرودگاه اوساکا سفر کنید. در ادامه، با معرفی فرودگاه اوساکا همراه خبرنگاران باشید.

فرودگاه بین المللی اوساکا (Osaka International Airport)

  • نام: فرودگاه بین المللی اوساکا (Osaka International Airport) 大阪国際空港 / این فرودگاه را با نام فرودگاه بین المللی ایتامی هم می شناسند (Itami International Airport) 伊丹空港
  • کد یاتا: ITM
  • کد ایکائو: RJOO
  • نوع فرودگاه: عمومی
  • ارتفاع از سطح دریا: 12 متر
  • فاصله از تهران: پرواز به فرودگاه اوساکا با توجه به آپشن های مختلف پرواز، حدودا 17 ساعت و 20 دقیقه طول می کشد

فرودگاه اوساکا که آن را با نام فرودگاه ایتامی هم می شناسند، نزدیک شهری با همین نام واقع شده است و باید بگویم که نام ایتامی هم به همین علت به آن نسبت داده شده است. با وجود اینکه فرودگاه اوساکا پیش وند بین المللی را با خود یدک می کشد، اما بخش پروازهای خارجی آن تقریبا غیرفعال است و تقریبا تمامی پروازهایش به مقصد دیگر شهرها و استان های ژاپن انجام می گردد. فرودگاه بین المللی ایتامی، سومین فرودگاه شلوغ ژاپن است؛ 139.450 هواپیما در این فرودگاه فعالیت داشته اند، 14.541.936 مسافر از این فرودگاه سفر نموده اند و 140.668 تن، مجموع وزن بارهایی است که تا به سال 2015 میلادی در پروازهای این فرودگاه جا به جا شده است.

مراحل ساخت فرودگاه اوساکا در سال 1936 شروع شد. کنترل این فرودگاه در ابتدا در دستان یگان سلطنتی ژاپن بود و پس از سقوط اوساکا در جنگ دنیای دوم به وسیله نیروهای آمریکایی در سال 1945، به کنترل آن ها عایدی. در سال 1959 و با بازگشت مالکیت این فرودگاه به کشور ژاپن، نام ایتامی از آن حذف و نام اوساکا برایش انتخاب شد. در این سال ها بود که دولت ژاپن برای توسعه این فرودگاه، برنامه های مختلفی را ترتیب داد که خب در ابتدا، به مذاق ژاپنی ها خوش نیامد. با این وجود، مقامات ارشد ژاپنی، زمین های زیادی را در اطراف فرودگاه اوساکا خریدند و عملیات توسعهش را در سال 1962 کلید زدند. طی این مدت، ساکنین اوساکا بارها برای مواردی مختلف مثل آلودگی صوتی، به شیوه های مختلف اعتراض خود را اعلام کردند که به هیچ نتیجه ای نرسید.

پس از توسعه فرودگاه و فراهم کردن فضا برای پرواز هواپیماهای بهتر و بیشتر، هواپیمایی های مختلفی از سراسر دنیا با فرودگاه اوساکا قرارداد امضا و اسباب رشد هرچه بیشتر این فرودگاه را فراهم کردند.

پایانه ها، خدمات و سطح دسترسی

فرودگاه اوساکا یک ترمینال بزرگ دارد. این ترمینال 21 درب مختلف دور تا دور خود دارد و به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. این دو ترمینال با یک بلوک مرکزی به یکدیگر مرتبط می شوند. پارکینگ ماشین برای مسافران، صرافی، بانک، سوپرمارکت ها، رستوران، محل بازی و نگه داری بچه ها و مواردی از این دست را می توانید در این سالن های فرودگاه اوساکا پیدا کنید. لازم به ذکر است که دولت ژاپن میخواهد تا سال 2020 ترمینال های این فرودگاه را گسترده تر از حالت فعلی بکند و مراکز خرید و امکانات رفاهی بیشتری را به آن اضافه کند.

مختصات جغرافیایی

اطلاعات پرواز

با توجه به اینکه سفر به اوساکا به طور مستقیم از ایران ممکن نیست، باید ابتدا به کشورهای همسایه سفر و از آنجا، برای پرواز به اوساکا اقدام کنید. برای خرید بلیط هواپیما تهران - اوساکا، با توجه به اینکه از تهران پرواز مستقیم به این شهر انجام نمی گردد، باید از 4 تا 10 میلیون تومان را برای این کار آماده کنید.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1714

به "فرودگاه اوساکا؛ دروازه ورود غول های پرنده به استان کانسای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه اوساکا؛ دروازه ورود غول های پرنده به استان کانسای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید