21 کاری که می توانید در باکو آذربایجان انجام دهید

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، این شهر شگفت انگیز پیشنهادات تفریحی و سیاحتی بسیار زیادی برای شما خواهد داشت، علاوه بر آن موقعیت جغرافیایی باکو که شرق را به غرب متصل می نماید به تنهایی می تواند عامل جذابیت این شهر باشد. درادامه سعی می کنیم راهنمای مناسبی در دست شما قرار دهیم تا اگر خواستید به این شهر زیبا سفر کنید، بتوانید بیشترین لذت و استفاده را از جاهای دیدنی باکو ببرید.

21 کاری که می توانید در باکو آذربایجان انجام دهید

کارهایی که می توانید در باکو انجام دهید

سلام به مسافران بی باک و ماجراجو! اگر در حال مطالع این مقاله هستید یعنی حداقل برای اندکی هم که شده، کشور زیبای آذربایجان توجه شما را به خودش جلب نموده است. اگر چنین است، به سلیقه شما تبریک می گوییم. حتما انسان کنجکاو و جالبی هستید.

شهر باکو یا در مقایسی وسیع تر، کشور آذربایجان یک مقصد توریستی کمتر شناخته شده است. و همین موضوع باعث می شود تا فضای بکر توریستی آن توجه خیلی از دنیاگردان و مسافران را به خود جلب کند. با این وجود، جمهوری آذربایجان در کوشش است تا رفته رفته توجه مسافران بیشتری را به خود جلب کند.

در سال 2018 سخت گیری های قانون ویزا در آذربایجان بسیار کمتر شد، به طوری که امروزه ساکنین بسیاری از کشورها می توانند به سادگی برای گرفتن یک ویزای آنلاین اقدام نمایند. آن هم بدون کمترین درگیری و با پرداخت مبلغی اندک! با این روش مسافران از شر صف های طولانی جلو سفارت خانه ها راحت شده اند.

اما جدای از سختی یا راحتی رفتن به آذربایجان، واقعا چرا باید به این کشور سفر کرد؟ چه کارهایی می توان در باکو انجام داد که یک مسافر مجاب شود تا به آن سفر کند؟! خب راستش، خیلی کارها!

در ادامه با ما همراه باشید تا با مجذوب کنندهیت های بی بدیل سفر به باکو آشنا شوید.

  1. تور رایگان پیاده روی

مثل خیلی از شهرهای دیگر، تورهای پیاده روی رایگان، راهی فوق العاده برای آشنا شدن با شهر است. این تورها بعلاوه به شما یاری خواهند کرد تا بفهمید که وقتی در باکو هستید، انجام دادن چه کارهایی ارزش وقتی که صرفشان می کنید، را دارد. توصیه ما به شما این است که به راهنمای تورتان اعتماد کنید تا شما را یک دور در شهر بچرخاند و بقیه سفرتان را برایتان آسان تر کند.

  1. موزه کتاب های مینیاتوری

این یک اتفاق غیرمنتظره است. چیزی هم نیست که هرجای دیگری از دنیا بتوانید به راحتیِ اینجا آن را پیدا کنید. رفتن به این موزه نه تنها یکی از برترین کارهایی است که می توانید در باکو انجام دهید، بلکه این موزه تنها موزه اختصاصی کتابهای مینیاتوری در سراسر دنیا هم هست! این را فقط ما نمی گوییم، این ادعا اعتبار خودش را از ثبت شدن در کتاب رسمی رکوردهای گینس می گیرد. بیشتر از 6000 کتاب به زبان های مختلف در این موزه جای گرفته اند. بعلاوه می توانید سه تا از کوچکترین کتاب های دنیا در میزان 2 میلیمتر در 2 میلیمتر را هم در این موزه ببینید. اگر این میزان به نظرتان خیلی کوچک می آید، حق دارید، چون به یک ذره بین حرفه ای برای دیدن آنها نیاز خواهید داشت!

رفتن به این موزه در باکو یکی از تجارب منحصر به فرد و خارق العاده برای شما خواهد بود.

آدرس موزه کتاب های مینیاتوری باکو در گوگل مپ

3. برج مایدن

برج مایدن باکو هزاران قصه از کاربرد و تاریخش برای شما تعریف می نماید. پایه های این برج در اسطوره ها و افسانه ها گذاشته شده اند. هرچه که هست، به نظر می رسد این برج در قرن 12 میلادی ساخته شده است. برج مایدن که بخش مهمی از تاریخ آذربایجان را به دوش می کشد یکی از جالب ترین جاهای دیدنی باکو محسوب می شود. این برج حالا مدتی هست که تحت حمایت یونسکو قرار گرفته است.

آدرس برج مایدن باکو در گوگل مپ

4. مأمن اندیشه در باغ فرماندار (باغ فیلارمونیک)

این باغ شگفت انگیز در بیرون از دیوارهای شهر باکوی قدیم جای گرفته و برترین مکان برای آرام نشستن و دیدنی گذران دنیا است. در این باغ پیرمردهای زیادی را خواهید دید که از بازتاب سکوت در کنج خلوت خود لذت می برند. این باغ زیبا مأمن عشاق ترک تبار هم هست و بعلاوه یکی از معروف ترین مکان ها برای گرفتن عکس های عروسی به شمار میرود، این خبر شاید اندکی تصور شما را در خصوص زیبایی آن روشن تر کند.

آدرس باغ فرماندار باکو در گوگل مپ

5. کاخ شیروان شاه

کاخ شیروان شاه باکو، ساخته شده در قرن 15 میلادی، هم یکی دیگر بناهای تاریخی آذربایجان است که تحت حمایت یونسکو قرار گرفته است. این کاخ شامل یک بنای اصلی کاخ، طاق های خاکسپاری، مسجد و مقبره است. اگر به آذربایجان سفر کردید حتما توصیه می کنیم یک ساعتی را در محوطه این قصر قدم بزنید و از نمایشگاه های کوچک داخل آن دیدن کنید.

آدرس کاخ شیروان شاه باکو در گوگل مپ

6. در باکو به ونیز بروید!

باکو سهم خود از اروپا را با درست کردن یک ونیزکوچک گرفته است. مجموعه ای کوچک ازکانال ها که در نزدیکی تفرجگاه های دریای خزر قرار دارند، جایی که می توانید یک گوندولا (قایق تفریحی) کرایه نموده و در کانال حرکت کنید. هرچند آنقدرها هم شبیه ونیز نیست، اما چیز دیگری است که می توانید آن را ببینید و از آن لذت ببرید. این مکان های دیدنی باکو است که حتما شما را راضی می نماید.

آدرس ونیز باکو در گوگل مپ

7. موزه فرش

اگر در باکو ساختمانی دیدید که شبیه فرش علاءالدین است، آنجا حتماً موزه فرش است! در این موزه بزرگترین کلکسیون آذربایجان از فرش های سراسر دنیا را خواهید دید. وقتی در این موزه هستید، می توانید در خصوص تکنیک های مختلف فرش بافی اطلاعات خوبی کسب کنید و فرش های زیبا و خیره نماینده ای ببینید. تکنیک های فرش بافی آذربایجان هم به وسیله یونسکو به عنوان شاهکاری از میراث نامشهود به ثبت رسیده است.

آدرس موزه فرش باکو در گوگل مپ

8. دیدن شهر قدیمی

در داخل دیوار شهر، می توانید به راحتی در کوچه های سنگفرش و پر پیچ و خم شهر قدیمی قدم بزنید. ساختار پر پیچ وخم شهر قدیمی برای تقویت عناصر دفاعی در دوران گذشته بوده است. این پیچ درپیچی معبرها بسیار برای مهاجمین گیج نماینده بوده و کار دفاع از شهر را برای ساکنین بسیار راحت تر می نموده است. چراکه خودشان تمام پیچ و شکن ها را می شناختند. همین مسئله باعث شده ماشین های در حال تردد شتاب سرعتشان را کم نمایند و رانندگی ایمن تری داشته باشند. مخصوصا که سنگفرش خیابان هم اجازه سرعت بالا را به راننده نمی دهد. شهر قدیمی از جمله مجذوب کننده ترین جاذبه های توریستی باکو است.

آدرس شهر قدیمی باکو در گوگل مپ

9. برج های شعله باکو

اگر چند روزی در آذربایجان مانده باشید غیرممکن است که برج های شعله را ندیده باشید. این برج ها به خاطر اینکه روی تپه باکو ساخته شده اند، به نظر بلندتراز آنچه که هستند می آیند. جاهای زیادی در باکو نیستند که نتوانید از آنجا این برج های باابهت را ببینید. این برج ها به گونه ای طراحی شده اند که نماد درهم تنیدگی فرهنگ آذربایجان با آتش باشند. یکی از برج های شعله مأمن مسافران توریست، و هتلی به نام فرمانت است. چشم انداز ای که طبقات بالای این برج رو به شهر قدیمی و تمام این سرزمین دارند شگفت انگیز است.

برای کشف یک چشم انداز فوق العاده، سرتان را به سمت شهر قدیمی بچرخانید تا بتوانید تقابل نو و قدیم و درکنارهم، در بافت شهر باکو ببینید.

آدرس برج های شعله باکو در گوگل مپ

10. غروب پارک هایلند باکو

پارک هایلند در بالادست باکو، و رو به روی یکی از برج های شعله جا خوش نموده است. در حالی که این پارک پر از بناهای تاریخی، فضاهای باز و میدان هاست، نقطه ای فوق العاده برای دیدن کردن خورشید در حال غروب باکو است. با چشم انداز ای که رو به دریای خزر، شهر قدیمی و برج های شعله دارد، می توانید به راحتی به پشتتان تکیه بدهید و از یک غروب دل انگیز لذت ببرید.

آدرس هایلند پارک باکو در گوگل مپ

11. نمایش های شبانه برج های شعله را از دست ندهید

اگر برای دیدن کردن غروب خورشید به پارک هایلند رفته اید، شاید بهتر باشد کمی بیشتر در آنجا بمانید. در اوایل شب برج های شعله به یک نمایش از انواع الگوها و افکت های نوری زیبا تبدیل می شود.

از بازی نور و تکان دادن پرچم آذربایجان تا شعله های آبی درخشان، یک نمایش دیدنیی و زیبا پیش روی شما اجرا می شود. این چشم انداز را از هر زاویه ای که ایستاده اید دیدن کنید و لذت ببرید. این اجرا نورانی حدودا 10 دقیقه به طول می انجامد.

نکته در هنگام نمایش سعی نکنید به برج ها نزدیک شوید، دیدنی این نمایش از دور بسیار زیباتر است.

12. سوار تله کابین شوید

بالا رفتن ازتپه ای که پارک هایلند روی آن است کار تقریبا دشواری است. مگر اینکه دوست داشته باشید یک ورزش هوازی سنگین را تجربه کنید. در عوضِ این کار می توانید تنها با پرداخت 1 منات (واحد پول آذربایجان) سوار تله کابین بشوید. تله کابین شما را از نزدیکی موزه فرش سوار می نماید، از شیب تند تپه می گذراند و پایین پارک هایلند پیاده می نماید.

13. میدان آبشار

این میدان میزبان برند های بین المللی مختلف و رستوران های رنگارنگ است. اگر قصد خرید کردن دارید، میدان آبشار همان جایی است که باید به آن بروید. این محله پر از مجسمه های گوناگون، خیابان های سنگفرش و فضاهای سبز است. اما بیش از هرچیز مکانی ایده آل برای خریداران به شمار میرود. فضای مجذوب کننده و متنوع مغازه ها، میدان آبشار را به یکی از برترین جاهای دیدنی باکو مبدل نموده است.

آدرس میدان آبشار باکو در گوگل مپ

14. بلوار باکو

در حالی که نصف باکو رو به دریای خزر است، قدم زدن در تفرجگاه عریضی که بلوار باکو نام دارد هیجان انگیز به نظر می رسد. در این بلوار عریض خانواده هایی را می بینید که برای هواخوری آمده اند، پیرمردانی که با هم شطرنج بازی می نمایند و بچه هایی که دور و اطراف می دوند و بازی می نمایند. این بلوار در موزه فرش به اتمام می رسد و چشم انداز ای چشم نواز از برج های شعله دارد.

آدرس بلوار باکو در گوگل مپ

15. به دیدن موزه حیدر علی اف بروید

وقتی دارید از فرودگاه باکو وارد شهر می شوید، از کناراین ساختمان عبور خواهید کرد. به شما قول می دهیم وقتی از کنارش می گذرید سرتان را می چرخانید و به آن زل می زنید، به طوری که دیگر نمی توانید سرتان را برگردانید. واژه یگانه و تک برای توصیف تفاوت و چشم نوازی این ساختمان کافی نیست. هرچند که واقعا بی همتا و منحصر به فرد است، درست مانند ترکیبی آب شده و وارفته از کاشی های سفید. اگر دور ساختمان قدم بزنید، هر بار با صورت و چهره نوی از آن رو به رو می شوید. در برخی از بخش ها حتی متوجه می شوید که ناخواسته دارید روی ساختمان قدم بر می دارید!

این سازه تاثیرگذار میزبان موزه ای با نمایشگاه های گردان است. همانقدر که نمای بیرون آن تحسین برانگیز است، مطمئن باشید که آنچه در داخل آن هم می بینید تحسین شما را با خود به همراه خواهد داشت.

آدرس موزه حیدر علی اف باکو در گوگل مپ

16. به معبد آتشگاه باکو بروید

دین زرتشتی در گذشته دین اصلی و غالب آذربایجان بود، و این معبد نمادی از آن دوران است. همانگونه که گفتیم، آتش نقش مهمی در تاریخ آذربایجان ایفا نموده است. این معبد یکی از جالبترین جاذبه های توریستی آذربایجان به شمار می رود. معبد آتشگاه با جزئیات نشان می دهد که زرتشتیان آذربایجان، در گذشته دور چگونه آتش را ستایش می کردند و این عنصر جادویی چه نقش مهمی در آیینشان داشته است. شعله های هنوز سوزان این معبد شما را حتی در روزهای سرد زمستانی هم گرم می نمایند.

معبد آتشگاه در فاصله 30 کیلومتری باکو قرار گرفته است.

آدرس معبد آتشگاه باکو در گوگل مپ

17. از کوه آتش یا یانارداغ باکو دیدن کنید

یکی دیگر از جاذبه های توریستی باکو که در دسته جاذبه های منحصر به فرد جای می گیرد، کوه آتش است که در فاصله 30 دقیقه ای با باکو قرار گرفته است. وقتی در حال عبور از این منطقه هستید چاه های نفت و گاز بی پایانی را خواهید دید. آذربایجان ذخایر قابل توجهی از نفت و گاز دارد. خیلی ها اعتقاد دارند که همین منابع سرشار نفت و گاز علت اصلی موفقیت مالی آذربایجان به شمار می فرایند.

پیدا شدن این منابع هم به نوبه خود داستان جالبی دارد. در دهه 60 میلادی، کشاورزی سیگارش را روی زمین انداخت و باعث شد تا زمین کل آن منطقه آتش بگیرد! به خاطر همین رویداد بود که مسئولین متوجه وجود منابع گازی فراوان در این ناحیه شدند. امروزه این چاه های نفت و گاز شبانه روز، در برف و باران می سوزند و شعله ورند.

شما می توانید با یک سفر چهار ساعته هم کوه آتش یانارداغ و هم معبد آتشگاه را ببینید. تازه در این بین می توانید از بازارهای محلی هم دیدن کنید.

آدرس کوه آتش باکو در گوگل مپ

18. سری به مسجد محمد بزنید

مسجد محمد که در شهر قدیمی واقع شده، کهن ترین مسجد آذربایجان است که هنوز هم سالم مانده است. تاریخ ساخت این مسجد به سال 1078 میلادی برمی شود. مسجد محمد بعلاوه بخشی از شهر است که تحت حمایت یونسکو قرار گرفته است. جالب است بدانید که مناره این مسجد در سال 1723 آسیب دید. دیدن اثر این تخریب روی مناره آسان است. مسجد محمد یکی از شگفت انگیزترین مکان های دیدنی باکو است.

آدرس مسجد محمد باکو در گوگل مپ

19. برج تلویزیون باکو

برج تلویزیون خیلی شبیه برج هایی است که نمونه هایش را در اروپا شرقی زیاد می توانید ببینید. اما ارتفاعش به قدری است که به شما اجازه می دهد یک چشم انداز فوق العاده از باکو را تجربه و دیدن کنید. البته رستورانی هم در طبقه آخر برج وجود دارد که برای استفاده از آن باید از قبل رزرو داشته باشید.

آدرس برج تلویزیون باکو در گوگل مپ

20. حتما دلمه باکو را امتحان کنید

تا به حال 19 علت برای سفر کردن به باکو را به شما معرفی کردیم، و دیگر وقتش رسیده که کمی هم در خصوص غذاهای باکو با شما صحبت کنیم. امتحان کردن غذاهای محلی باکو که بسیار لذیذ و خوشمزه هستند، یکی دیگر از کارهایی است که می توانید در این شهر انجام دهید. غذاهای آذربایجان در فرهنگش غوطه می خورند و طعم خاص خودشان را دارند. اگرچه ممکن است دلمه را در کشورهای دیگری هم خورده باشید، اما دلمه باکو غذایی است که آذری ها به آن افتخار می نمایند! این دلمه های بادمجانی بسیار لذیذ و خوش طعم هستند.

هرچند هریک از رستوران های آذربایجان دلمه مخصوص به خود را دارد، اما ما به شما توصیه می کنیم که برای چشیدن طعم برترین دلمه به میدان آبشار و یکی از رستوران های فیروزه یا رستوران دلمه بروید.

آدرس رستوران فیروزه باکو در گوگل مپ

21. مسابقات بزرگ فرمول یک را از دست ندهید

شهر باکو افتخار دارد تا هرساله میزبانی مسابقات بزرگ فرمول یک را برعهده داشته باشد. و این رویداد به تنهایی یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی آذربایجان و باکو به شمار میرود. در باکو می توانید بنرها، بیلبوردها و پوسترهای زیادی را روی دیوارهای شهر ببینید که خبر فرارسیدن این مسابقات را نوید می دهند. مسابقات فرمول یک واقعا رویدادی بزرگ است.

اگر قصد سفر به باکو را دارید چرا نباید به دیدنی این مسابقات اتوموبیل رانی بین المللی فوق العاده مجذوب کننده بروید؟ مسابقات فرمول یک سال 2019 در ماه آوریل برگزار گردید. و در سال آینده هم در همین ماه برگزار خواهد شد. پس از همین حالا برنامه هایتان برای سفر به باکو در آوریل 2020 هماهنگ کنید.

آذربایجان، تجربه ای نو و فراموش نشدنی

کشور آذربایجان و شهر باکو مقصدی ایده آل برای مسافرت های خارجی شما است. چون علاوه بر مجذوب کنندهیت های توریستی، سواحل باکو و مکان های دیدنی، این شهر مقصدی بسیار مقرون به صرفه قیمت هم هست. بعلاوه نزدیکی آذربایجان به ایران و آسانی دسترسی به آن، چه به وسیله هوایی و چه به وسیله هوایی، این کشور را به گزینه ای مطلوب جهت مسافرت های بین المللی شما تبدیل می نماید. درحالی که این روزها همه برای سفرهای خارجیشان کشورهایی مثل ترکیه یا گرجستان را انتخاب می نمایند، شما می توانید با سفر به باکو تجربه ای متفاوت و تکرارنشدنی را برای خود رقم بزنید.

منبع: Our Passion For Travel

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1808

به "21 کاری که می توانید در باکو آذربایجان انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "21 کاری که می توانید در باکو آذربایجان انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید