عراق اطلاعات جدیدی از طرح ها و نقشه های سرکرده داعش ارائه کرد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، گروه اطلاعاتی الصقور (عقاب ها) و اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق از تلاش سازمان تروریستی داعش برای بازسازی خود در برخی کشورها و استان های عراق خبر داد.

عراق اطلاعات جدیدی از طرح ها و نقشه های سرکرده داعش ارائه کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ابو علی البصری فرمانده گروه اطلاعاتی الصقور (عقاب ها) در گفت و گو با رسانه های دولتی عراق اطلاعات جدیدی از تحرکات سازمان تروریستی داعش ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه السومریه، فرمانده گروه الصقور در این خصوص گفت: قرداش (سرکرده داعش) همچنان در برخی مناطق باز شرق سوریه مخفی شده است. او با مخالفت شدیدی از جانب برخی قانون گذاران کمیته صاحب اختیار و اعضای ارشد صف اول این سازمان تروریستی در ارتباط با به عهده دریافت آنچه خلافت خوانده می گردد، روبرو است؛ از این رو پیامدهای خطرناکی زندگی او را با مرگ تهدید می کند و همچنین این پیامدها هشداری است درباره چند دسته شدن عناصر خارجی [داعش]، عناصر شرکت کننده در این گروه از کشورهای حوزه خلیج فارس و عناصر عراقی.

ابو علی البصری در ادامه در خصوص علت این مسئله گفت: این چند دستگی در بین اعضای ارشد داعش به علت این است که برخلاف خواست قانون گذاران داعش، نسب این تروریست (امیر محمد الترکمانی ملقب به عبدالله قرداش) به قبیله عربی قریش باز نمی گردد و از سویی دیگر اینکه او نمی تواند به درستی به زبان عربی سخن بگوید و مخارج حروف را به هنگام حرف زدن رعایت نمی کند. آنها از طرفی دیگر، به او خرده می گیرند که جزو شارعان دینی نیست و تنها بخش هایی از فقه را از گروه اول زندانیان تروریست داعش در زندان بوکا که نیروهای آمریکا پس از 2003 آن را احداث کردند؛ آموخته است. او در زندان همراه ابوبکر البغدادی و دیگر زندانیان گروه اول زندان بوکا بود؛ درست پیش از آنکه این افراد از زندان آزاد شوند و آن هلاک شده تروریست، البغدادی، داعش را در سال 2013 تأسیس کند.

البصری افزود که سرکرده جدید داعش در تلاش است تا مخالفان خود را مهار کند و برخی از آنها را از جمله اعضای کمیته یادشده را هم سو با خود کند.

وی همچنین گفت: رسانه داعش در سال 2019 خبر نامزد شدن این تروریست (امیر الترکمانی) را از سوی کمیته برای آنچه سِمت حمایت از شرایط مسلمان در کشور اسلامی نامیده می گردد، منتشر کرد. این در حالی است که سازمان آن مقطع برای بازانتشار بقایای داعش در کشور (عراق)، دیگر کشورهای منطقه، اروپا، شمال آفریقا، کشورهای پیشین اتحاد جماهیر شوروی و شرق آسیا با استفاده از برخی افراد ناشناس و از طریق وارد کردن آنها به کشورهای هدف برنامه ریزی می کرد.

طرح های تروریستی

طبق اطلاعات مرکز پایش و تحلیل گروه الصقور، تروریست ها با استفاده از دو ویژگی محل ولادت و زبانی که مسلط به آن هستند در اماکن مورد نظر پخش خواهند شد. البصری در این خصوص توضیح داد: این عناصر برای ساخت مواد منفجره، کمربندهای انتحاری و برقراری ارتباط الکترونیکی آموزش دیده اند، با خود مدارکی جعلی به همراه دارند و برای تضمین ارتباط با جوامع هدف درباره ساکنان آن مناطق اطلاعاتی کسب کرده اند.

رئیس گروه الصقور درباره طرح داعش برای بازسازی در کشور عراق، منطقه و دیگر کشورهای جهان که هدف این گروه تروریستی هستند و همچنین انجام عملیات های تروریستی هشدار داد. البصری همچنین خاطر نشان کرد که سرکرده جدید داعش در حال برنامه ریزی است تا از درگیری سرویس های امنیتی با همه گیری ویروس کرونا استفاده کند بویژه آنکه برخی اعضای ارشد داعش در توهم خود یقین دارند که ویروس کرونا برای کمک به آنها در جنگ ها تروریستی شان در عراق، منطقه و جهان به وجود آمده است.

ابو علی البصری در خاتمه تأکید کرد: داعش در تلاش است با درگیری در کشورهای مختلف نظیر سوریه، لیبی و شمال آفریقا بازی کند و از طریق به خدمت دریافت برخی عناصر و با هدف متنوع کردن منابع تأمین مالی خود پس از آنکه مناطق غنی از نفت خام و جاده های تجارت را از دست داد، در مناطق جدیدی در قاره آمریکا تحرکاتی داشته باشد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 829

به "عراق اطلاعات جدیدی از طرح ها و نقشه های سرکرده داعش ارائه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق اطلاعات جدیدی از طرح ها و نقشه های سرکرده داعش ارائه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید