طراحی سامانه ای برای هوشمندسازی روستاها به وسیله محققان کشور

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری،این روزها شرکت های خلاق همپای دانش بنیان ها مشغول فراوری محصولات خود هستند تا رفاه را به جامعه هدیه دهند. سامانه ای برای هوشمند سازی روستاها، یکی از این محصولات خلاق است که سعی در حل مسائل روستاییان در دنیای فناورانه امروز دارد.

طراحی سامانه ای برای هوشمندسازی روستاها به وسیله محققان کشور

مهدی قمری مدیر عامل این شرکت خلاق درباره محصول خود گفت: این محصول یک سامانه خلاق است که توسعه فناوری را در روستاها دنبال می نماید. در این پلتفرم روستاییان خدماتی را دریافت می نمایند که به آنها برای زندگی بهتر یاری می نماید.

وی اضافه کرد: مردم این خدمات را از دهیاری روستای خود دریافت می نمایند. به این صورت که می توانند در این سامانه با ارسال پیغام به دهیاری مسائل خود را مطرح نمایند. دهیاری ها هم هم می توانند مصوبه های خود را در این سامانه قرار دهند.

قمری اضافه کرد: بعلاوه روستاییان می توانند در این سامانه جاذبه های گردشگری منطقه خود را با قرار دادن مکان و عکس آن معرفی نمایند، البته این اقدام با تایید صحت به وسیله دهیاری ها انجام می گردد.

به گفته وی، معرفی خانه برای اجاره و صنایع دستی و آشنایی با آداب و رسوم مردمان هر منطقه هم از دیگر امکانات این محصول خلاق است.

مدیر عامل شرکت خلاق ادامه داد: تا به امروز 320 روستا اطلاعات خود را در این سامانه قرار داده اند و این نخستین پلتفرم خدمت رسانی به این شکل برای روستاییان است.

قمری با اشاره به بخش های مختلف این سامانه بیان نمود: شهر هوشمند دارای یک سری آیتم اصلی است. ما هم در طراحی این سامانه سعی کردیم تا بخشی از این آیتم ها را لحاظ کنیم. بنابراین در این سامانه به 5 آیتم محیط زیست، حمل و نقل هوشمند، گردشگری، اقتصاد و ارتباطات توجه شده است.

وی گفت: در بخش محیط زیست خدمتی ارائه شده است تا از پاره شدن کیسه های زباله به وسیله حیوانات جلوگیری گردد. به این صورت که ماشین های حمل زباله به سامانه هوشمند مکان یابی (جی پی اس) مجهز شدند و روستاییان زمانی که این ماشین به مکان آنها نزدیک می گردد را با هشداری که گوشی تلفن آنها می دهد متوجه می شوند.

وی ادامه داد: بعلاوه در حوزه حمل و نقل هوشمند هم به اتوبوس ها همین سامانه های مکان یاب متصل شد تا روستاییان از رفت و آمد وسایل حمل و نقل به روستا و شهر مطلع شوند و به نوعی به مدیریت حمل و نقل منجر می گردد.

قمری ادامه داد: این محصول خلاق یاریی برای ایجاد ارتباطات میان شهر و روستا است و در این زمینه خدماتی را به روستاییان ارائه می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1489

به "طراحی سامانه ای برای هوشمندسازی روستاها به وسیله محققان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سامانه ای برای هوشمندسازی روستاها به وسیله محققان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید