سریع ترین و قدرتمندترین ب ام و رونمایی شد
به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، M5 CS سریع ترین و قدرتمندترین ب ام و است که رونمایی شده و با بازنگری در موتور توانسته است ویژگی هایی منحصر به فرد به دست بیاورد.
خبرنگاران - شرکت آلمانی ب ام و از M5 CS پرده برداری کرد.
پیش از معرفی این خودرو، نسخه Competition پرچمدار خانواده سری 5 به شمار می رفت، اما این عنوان حالا به M5 CS رسیده است.
M5 CS سوپر سدانی که با مشخصات استثنایی اش، لقب سریع ترین و قدرتمندترین خودروی تاریخ باواریا را از آن خود نموده است.
موتور سریع ترین و قدرتمندترین ب ام و
مستقیم به سراغ پیشرانه می رویم، جایی که با بازنگری های اجرا شده قدرت موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو اکنون به 627 اسب بخار رسیده است.
شاید بدانید این موتور در M5 Competition توانایی فراوری 617 اسب بخار قدرت دارد.
موتور M5 CS قادر به فراوری 750 نیوتن متر گشتاور استوظیفه انتقال قدرت به هر چهار چرخ را گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF و سیستم xDrive بر عهده دارند.
این دو به گونه ای تنظیم شده اند که چرخ های محور عقب را در اولویت دریافت نیروی موتور قرار می دهند.
ب ام و برای افرادی که علاقه به دود کردن تایرها دارند، یک حالت اختصاصی نیز تعریف نموده که با انتخاب آن نیرو فقط به چرخ های محور عقب ارسال می گردد.
با چنین قوای محرکه توانمندی، ب ام و M5 CS در عرض تنها 2.9 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت می رساند.
که این عدد حدود 0.2 ثانیه سریع تر از نسخه Competition است.
دستیابی به سرعت 124 مایل (200 کیلومتر) در ساعت هم نیازمند 10.4 ثانیه زمان است و در صورت اصرار بر سرعت گیری، این ابرسدان آلمانی قادر خواهد بود نهایت سرعت 190 مایل (305 کیلومتر) در ساعت را ثبت کند.
صفر تا صد M5 CS برابر با 3 ثانیه اعلام شده استطراحی نمای بیرونی سریع ترین و قدرتمندترین ب ام و
از نظر نمای بیرونی، قطعات تزئینی طلایی و اجزای فیبرکربنی به کار رفته در قسمت های مختلف بدنه بلافاصله چشمان بیننده را به سمت خود فرا می خوانند.
جلوپنجره، رینگ ها و بعضی نشان های نصب شده روی بدنه M5 CS دارای رنگ طلایی و یا به قول ب ام و طلایی برنزی هستند.
اجزایی مثل کاپوت، پوشش موتور، سقف، اسپلیتر جلو، دیفیوزر و اسپویلر عقب و همچنین آینه های جانبی هم از فیبرکربن ساخته شده اند.
ب ام و می گوید بهره گیری از فیبرکربن در قسمت های مذکور 70 کیلوگرم از وزن M5 CS کاسته است.
ب ام و برای اینکه نشان دهد M5 CS خصوصیات برگرفته از مسابقات اتومبیلرانی دارد، گرافیک L شکل چراغ های اصلی را به جای سفید، با رنگ زرد تزئین نموده استکابین M5 CS
در داخل کابین، M5 CS به خاطر ویژگی هایی مثل جایگاه های فیبرکربنی و ترکیب رنگ مشکی و قرمز بسیار جذاب دیده می گردد.
این راکت زمینی ظرفیت حمل چهار سرنشین را دارد، چرا که در قسمت عقب آن دو جایگاه نصب شده است، این جایگاه ها با یک کنسول میانی کوچک از هم جدا شده اند.
جایگاه های M5 CS با پوششی از چرم مرینو احاطه شده اند، فرمان نیز پوششی از آلکانتارا داردبرای ایجاد تمایز بیشتر بین M5 CS و دیگر نسخه ها، لوگوی CS به بخش هایی مثل داشبورد و چارچوب درها اضافه شده است.
همچنین طرحی از راستا پیست معروف نوربرگ رینگ نوردشلیف (Nurburgring Nordschleife) روی پشت سری هر چهار جایگاه نقش بسته است.
شاید استفاده از این طرح، به ثبت رکوردی جدید توسط M5 CS در پیست مذکور اشاره دارد، هر چند ب ام و فعلا حرفی در این مورد به میان نیاورده است.
زیرآرنجی ثابت که فاقد درِ بازشونده است، از دیگر تفاوت های M5 CS با دیگر اعضای خانواده خود به شمار می رود.
این زیرآرنجی با هدف کاهش وزن به صورت ثابت طراحی شده است.
دیگر تجهیزات M5 CS
وظیفه برقراری ارتباط راننده M5 CS با سیستم اینفوتینمنت را یک نمایشگر 12.3 اینچی عریض بر عهده دارد.
این خودرو از تجهیزاتی مثل سیستم تهویه مطبوع 4 ناحیه ای، سیستم نورپردازی پیشرفته، شارژر وایرلس تلفن همراه و سیستم صوتی هارمن کاردون بهره می برد.
ب ام و M5 CS از لحاظ سیستم تعلیق هم با M5 استاندارد یا نسخه Competition تفاوت هایی داشته و مهندسان در رفتار یاری فنرهای هر چهار چرخ بازنگری هایی انجام داده اند.
نتیجه این بازنگری ها، ده درصد سفتی بیشتر سیستم تعلیق، میله های تعادلی ضخیم تر و کاهش ارتفاع 5 میلی متری M5 CS در مقایسه با دیگر نسخه ها است.
ب ام و M5 CS در کنار دیگر رنگ های ارائه شده برای M5 استاندارد، در دو رنگ خاکستری و سبز اختصاصی (تصویر بالا) هم فراوری خواهد شداین خودرو روی رینگ های 20 اینچی زیبا و تایرهای پیرلی P Zero Corsas حرکت می نماید.
در پشت این رینگ های طلایی برنزی، اجزای ترمز سرامیک کربنی با کالیپر قرمز رنگ جا خوش نموده اند.
ب ام و ابعاد تایرهای این سوپر سدان را در جلو و عقب به ترتیب 275/35 و 285/35 اعلام نموده است.
سدان آتشین ژرمن ها، به عنوان مدل 2022 به فروش رسیده و فراوری آن محدود خواهد بود.
این خودرو از بهار پیش رو راهی بازار اروپا می گردد و مشتریان ساکن آمریکا باید تا نیمه دوم سال منتظر بمانند.
ب ام و برای این محصول بسیار هیجان انگیز قیمتی برابر با 143 هزار دلار معین نموده که در مقایسه با نسخه Competition حدود 30 هزار دلار بیشتر است.
مرسدس بنز EQA رونمایی شد + موتور و سرعت خودرو
منبع: دیجیاتو
منبع: بیت ران