دریاچه قو جواهرده رامسر، لوکیشن سریال های عاشقانه!

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، دریاچه قو رامسر، واقع در شمال ایران و در نزدیکی شهر رامسر، یکی از جاذبه های طبیعی و منحصربه فرد این منطقه است. این دریاچه زیبا، محل زندگی قوهای مهاجر است و به نام دریاچه قو شناخته می گردد که با منظره ها طبیعی دل انگیز و فضای آرامش بخش خود، مقصدی محبوب برای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت است.

دریاچه قو جواهرده رامسر، لوکیشن سریال های عاشقانه!

محوطه دریاچه به طور کامل با درختان سبز و منظره ها کوهستانی احاطه شده و فرصت های فوق العاده ای برای پیاده روی، قایق سواری و عکاسی از منظره ها طبیعی فراهم می آورد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با این دریاچه زیبا آشنا شوید.

معرفی دریاچه قو رامسر

دریاچه قو رامسر که به موردتوجه گردشگران است، در نزدیکی روستای جواهرده واقع شده است. این دریاچه از یک برکه کوچک که در ارتفاع واقع شده است و با کوشش های بخش خصوصی وسعت پیدا نموده و به وجود آمده و به عنوان یک دریاچه مصنوعی به یکی از مقاصد گردشگری محبوب رامسر تبدیل شده است.

برای ورود به دریاچه قو جواهرده باید هزینه ای به عنوان ورودی پرداخت کنید، چون این مکان تحت مالکیت بخش خصوصی است و هزینه ها صرف جمع آوری زباله های اطراف و حفظ زیبایی محیط می گردد.

پس از پرداخت هزینه و دریافت مجوز ورود، می توانید وارد دریاچه شده و از طبیعت فوق العاده و منظره ها مجذوب کننده آن لذت ببرید.

جاهای دیدنی اطراف دریاچه قو

در دریاچه قو جاهای دیدنی و تفریحات مختلفی مثل دیدنی دریاچه و طبیعت زیبای آن و قایق سواری با قایق های پدالی در آب های آرام وجود دارد. بعلاوه از جاهای دیدنی اطراف دریاچه قو می توان به موارد زیر اشاره نمود:

آبشار صفارود

اگر به طبیعت گردی علاقه دارید، می توانید در مسیر 17 کیلومتری جنگل پیاده روی کنید و به آبشار 17 متری زیبای صفارود برسید و از تمشای این آبشار و صدای آب لذت ببرید.

جنگل سخت سر

جنگل سخت سر، نزدیک دریاچه قو واقع شده است و یکی از جاذبه های گردشگری رامسر است. پیاده روی در این جنگل با طبیعت زیبا و پر از مسیرهای متنوع می تواند تجربه ای خاص و خاطره انگیز باشد.

روستای جواهرده

روستای جواهرده، یکی از زیباترین و معروف ترین روستاهای ایران است که در نزدیکی دریاچه قو واقع شده است. این روستا با طبیعت سرسبز و چشم اندازهای خیره کننده، مقصدی عالی برای گردشگران است و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید.

آبشار سیاسرت

آبشار سیاسرت، یکی از زیباترین آبشارهای ایران، تنها 10 کیلومتر با دریاچه قو فاصله دارد و در دل جنگل های سرسبز واقع شده است که منظره های فوق العاده را ارائه می دهد.

سد میجران

سد میجران، یکی از بزرگ ترین سدهای ایران است که در فاصله 20 کیلومتری دریاچه قو واقع شده است و از دیگر جاهای دیدنی اطراف دریاچه قو رامسر است.

قلعه مارکوه

قلعه مارکوه، یکی از قلعه های تاریخی است که در فاصله 25 کیلومتری دریاچه قو و بالای کوهی بلند واقع شده است که از آن بالا منظره های بی نظیر را می توانید دیدن کنید.

امکانات رفاهی دریاچه قو

دریاچه قو رامسر که به نام دریاچه جواهرده هم شناخته می گردد، یکی از جاذبه های طبیعی برجسته استان مازندران است که به علت زیبایی خاص و طبیعت بکری که دارد، موردتوجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

در اطراف دریاچه، امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی برای بازدیدکنندگان فراهم شده که از جمله آن ها می توان به رستوران های مختلف با منوی متنوع غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی، کافه ها، فروشگاه ها برای خرید سوغاتی و لباس، سرویس بهداشتی، مسجد، پارکینگ در اطراف دریاچه، آلاچیق ، اسکله قایق سواری و تفریحات آبی و منطقه بازی بچه ها اشاره نمود.

علاوه بر این امکانات، در این منطقه امکان پیاده روی، کوهنوردی، دوچرخه سواری، ماهیگیری و اسکی روی یخ هم فراهم است.

اقامت در دریاچه قو

در اطراف دریاچه قو، آلاچیق هایی برای اجاره وجود دارد که می توانید وسایل خود را در آن ها قرار دهید. برای افرادی که قصد دارند شب را در این منطقه بمانند، امکانات اقامتی در نزدیکی دریاچه و بعلاوه در روستای جواهرده در دسترس است و شما می توانید با داشتن تجهیزات مناسب در این دریاچه اقامت کنید.

سوغات محلی جواهرده

در روستای جواهرده، بازارهای روباز محلی وجود دارد که انواع صنایع دستی مثل نمد، سفال و چادربافی را برای فروش گذاشته اند. بعلاوه، محصولات غذایی باکیفیت مثل مربا و ترشی های مختلف هم در این بازارها عرضه می گردد که پیشنهاد می کنیم حتماً امتحان کنید.

تجهیزات و وسایل موردنیاز برای رفتن به دریاچه قو

از تجهیزات و وسایل موردنیاز که برای سفر به دریاچه قو رامسر موردنیاز است می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- لباس:

لباس های مناسب فصل، کفش پیاده روی، لباس شنا، کلاه و عینک آفتابی

- لوازم بهداشتی:

کرم ضدآفتاب، لوسیون ضد پشه و جعبه یاری های اولیه

- تجهیزات:

دوربین عکاسی، تلفن همراه و شارژر، پاوربانک، بطری آب آشامیدنی، تنقلات و خوراکی و کیسه زباله برای جمع آوری زباله ها

- تجهیزات اقامتی و سفر:

چادر و کیسه خواب، زیرانداز، چراغ قوه و نقشه و قطب نما

برترین زمان سفر به دریاچه قو

استان مازندران و رامسر در هر فصل از سال زیبایی و مجذوب کنندهیت خاص خود را دارند. فصل بهار و تابستان در این منطقه با طبیعتی تازه و دل انگیز شناخته می گردد، درحالی که پاییز و زمستان آن هم بسیار مجذوب کننده و فوق العاده هستند.

اگر قصد سفر به دریاچه قو رامسر را دارید، برترین زمان برای بازدید بهار و اوایل پاییز است. در فصل تابستان، هوای منطقه کمی شرجی است و ممکن است برای بعضی افراد آزاردهنده باشد؛ ولی قابل تحمل است.

اما بهار با هوای دلپذیر و پاییز با منظره ها رؤیایی و درختان خزان، تجربه ای منحصربه فرد و خوشایند را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مسیر دسترسی به دریاچه قو

دریاچه قو در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا و در فاصله 17 کیلومتری از رامسر و 3 کیلومتری از روستای جواهرده واقع شده است. برای رسیدن به این دریاچه، باید از جاده رامسر به جواهرده بروید و از روستای جواهرده به سمت جنوب حرکت نموده و در جاده جواهرده به رامسر، فرعی خاکی را پیدا کنید که به دریاچه قو می رود.

دسترسی به این دریاچه به وسیله جاده خاکی و طی کردن مسیر یک تا دو کیلومتری امکان پذیر است.

مسیر آسفالت تا روستای جواهرده به زیبایی و سرسبزی معروف است و مسیر خاکی به سمت دریاچه هم منظره های فوق العاده و بکر را به نمایش می گذارد که تجربه ای منحصربه فرد را برای شما به ارمغان می آورد.

نکات مهم برای سفر به دریاچه قو رامسر

اگر با ماشین شخصی سفر می کنید، حتماً از سالم بودن آن مطمئن شوید و در فصل زمستان، زنجیرچرخ را نباید فراموش کنید.

در فصل تابستان، از لباس و کلاه مناسب بهره ببرید و آب و نوشیدنی کافی همراه داشته باشید.

در اطراف دریاچه امکانات رفاهی و تفریحی فراهم است، اما بهتر است وسایل موردنیاز خود را همراه داشته باشید.

در هنگام بازدید از دریاچه، به محیط زیست احترام بگذارید و از آلودگی و ریختن زباله در اطراف و درون دریاچه خودداری کنید.

حرف آخر

دریاچه قو رامسر، با زیبایی خیره کننده و طبیعت بکر خود، تجربه ای منحصربه فرد را برای بازدیدکنندگان فراهم می آورد. این دریاچه، با منظره ها دیدنی و آرامش بخش خود، به ویژه در فصل های مختلف سال، یک مقصد ایده آل برای عاشقان طبیعت و عکاسان است.

حضور قوهای مهاجر و دیگر پرندگان در این دریاچه، علاوه بر مجذوب کنندهیت های بصری، بر اهمیت زیست محیطی آن افزوده است. در مجموع، دریاچه قو با ویژگی های خاص خود، به عنوان یکی از گنجینه های طبیعی ایران، تجربه ای به یادماندنی و آرامش بخش را برای هر بازدیدکننده به ارمغان می آورد.

سؤالات متداول

دریاچه قو رامسر کجاست؟

دریاچه قو در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا و در فاصله 17 کیلومتری از رامسر و 3 کیلومتری از روستای جواهرده واقع شده است.

برترین فصل سفر به دریاچه قو چه زمانی است؟

برترین زمان برای سفر به دریاچه قو رامسر به علت منظره ها متفاوت و زیبا در فصل بهار و پاییز است.

آیا امکان اقامت در اطراف دریاچه قو وجود دارد؟

بله در اطراف دریاچه قو امکان کمپینگ و چادرزدن و در روستای جواهرده امکان اجاره کردن خانه و اقامتگاه روستایی وجود دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 شهریور 1403 بروزرسانی: 28 شهریور 1403 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 2024

به "دریاچه قو جواهرده رامسر، لوکیشن سریال های عاشقانه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه قو جواهرده رامسر، لوکیشن سریال های عاشقانه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید