سفر به توسکانی: طبیعت بکر و چشم نواز ایتالیا

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، اینجا توسکانی است! بکرترین و زیباترین منطقه ایتالیا که تصاویرش دست به دست شده و دل طبیعت گردان را می برد. تپه های سرسبز، درختان سربه فلک کشیده، مزارع گل های آفتابگردان و شهرهایی که برج های به جا مانده از قرون وسطی را در خود دارند، همه و همه توسکانی را به یکی از شناخته شده ترین مقاصد گردشگری ایتالیا تبدیل نموده اند. این شهر جادویی جاذبه های تاریخی و طبیعی منحصربه فرد زیادی برای تماشا دارد. بدون شک سفر به توسکانی به یکی از خاطره انگیز سفرهای عمرتان تبدیل خواهد شد.

سفر به توسکانی: طبیعت بکر و چشم نواز ایتالیا

آنچه در این مطلب می خوانید

  • توسکانی کجاست؟
  • برترین زمان برای سفر به توسکانی
  • برترین شهرهای گردشگری در توسکانی
  • وسایل حمل و نقل عمومی در توسکانی
  • اجاره ماشین و رانندگی در توسکانی ایتالیا
  • سوالات متداول

توسکانی کجاست؟

توسکانی در مرکز ایتالیا واقع شده و حدود 2 ساعت رانندگی تا رم و 1 ساعت رانندگی تا شهر بولونیا فاصله دارد. این منطقه از شمال غربی با لیگوریا، از شمال با امیلیا رومانیا، از شرق با مارکه و اومبریا و از جنوب با لاتزیو همسایه است.

خط ساحلی توسکانی، از دریای تیرنین در جنوب تا دریای لیگوریا در شمال، امتداد دارد. مرز شمالی منطقه هم با کوه های آپنین توسکانی-امیلیان و کوه های آلپ آپوان احاطه شده است.

توسکانی بخش بزرگی از ایتالیا (حدود 8900 مایل مربع) را دربرگرفته و این بدان معناست که که به این معنی است که چیزهای زیادی برای تماشا و کارهای زیادی برای انجام دادن دارد.

در سفر به توسکانی شهرهای مستحکمی که بر فراز تپه ها قرار دارند، سواحل و خلیج ها، کوه ها، پارک ها و چشمه های آب گرم را خواهید دید. برای کشف این سرزمین رویایی آماده اید؟ اگر پاسختان مثبت است در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ایتالیا از خبرنگاران کلیک کنید.

خرید تور ایتالیا

برترین زمان برای سفر به توسکانی

با توجه به شرایط آب و هوایی برترین زمان برای سفر به توسکانی اواخر بهار یا اوایل پاییز است، به خصوص ماه های می و سپتامبر. سفر به ایتالیا در این دوره های زمانی بسیار لذت بخش است و توسکانی هم از این قاعده مستثنی نیست.

بازدید از توسکانی اواخر بهار و اوایل پاییز

در ماه های پایانی بهار، هوا هنوز خنک و برای بازدید از جاذبه های تاریخی، طبیعت اطراف شهر و بعلاوه تفریحات ساحل عالی است.

به جز فلورانس که در تمام طول مملو از حضور گردشگران است، سایر منطقه ها توسکانی در اواخر بهار خیلی شلوغ نیست و می توان حسابی از تفریحات و طبیعت لذت برد. از آنجا که در این فصل ایتالیایی ها هنوز مشغول کار یا تحصیل هستند، بنابراین قیمت های اقامت و سایر جاذبه ها هنوز سر به فلک نکشیده است. پس می توانید سفر به توسکانی را با هزینه ای کمتر تجربه کنید.

سپتامبر نیز دارای آب و هوای عالی، قیمت های پایین تر و خلوت تر است. در این فصل (تا پیش از آغاز پاییز) همچنان امکان استفاده از تفریحات آبی وجود دارد.

اگر دو فاکتور آب و هوا و قیمت هتل ها را در نظر بگیریم اواخر بهار و اوایل پاییز برترین زمان برای بازدید از منطقه بسیار زیبای توسکانی در ایتالیا هستند.

بازدید از توسکانی در تابستان

تابستان شلوغ ترین فصل سفر به توسکانی و لذت بردن از تفریحات آبی و ساحلی است. در این فصل قیمت ها فوق العاده بالا و هتل ها پر هستند. بنابراین باید از قبل برای رزرو هتل و حتی بلیط های ورودی موزه ها و مکان های تاریخی معروف اقدام کنید.

البته توسکانی به مقدار کافی بزرگ است و حتی در شلوغی تابستان هم می توانید مکان های بکر و آرام را برای اقامت و استراحت پیدا کنید.

بازدید از توسکانی در زمستان

سفر به توسکانی در زمستان نیز ایده بدی نیست. در حالی که بلیط های ورودی موزه ها و بناهای تاریخی در تمام طول سال یکسان است اما قیمت هتل ها، اجاره خودرو و سایر هزینه ها بسیار ارزان تر از زمان های دیگر سال هستند. اگر در پی صرفه جویی در هزینه هستید، زمستان فصلی ایده آل برای سفر در توسکانی است.

با این حال، توجه داشته باشید که در این زمان از سال هوا بسیار سرد و غیرقابل پیش بینی است و اغلب روزها با بارش باران همراه می باشد، بنابراین امکان استفاده از تفریحات ساحلی و طبیعت گردی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

معرفی جاهای تماشای فلورانس ایتالیا به همراه عکس + آدرس

برترین شهرهای گردشگری در توسکانی

اگر قصد دارید بیش از 3 روز در توسکانی بمانید، می توانید برنامتان را طوری تنظیم کنید که از معروفترین شهرهای منطقه تماشا کنید. اما اگر اقامتتان به 3 روز یا کمتر محدود می گردد، بهتر است شهر فلورانس را برای اقامت انتخاب کنید. در ادامه با معروفترین شهرهای توسکانی آشنا می شویم.

سفر به توسکانی / فلورانس

فلورانس، زادگاه رنسانس، شهری باشکوه است که در سفر به توسکانی باید از آن بازدید کرد. این شهر مملو از موزه ها، گالری ها، کلیساها، باغ ها و ساختمان های باشکوه است که همگی معروفیت جهانی دارند.

فلورانس بعلاوه بزرگترین شهر توسکانی است و از نظر اقامت، رستوران ها، تورهای گردشگری و گردش های شبانه پیشنهادات زیادی دارد.

فلورانس در مرکز منطقه واقع شده است و به راحتی به وسیله وسایل حمل و نقل عمومی مانند قطار، اتوبوس و هواپیما در دسترس است. بعلاوه به وسیله لین شهر می توان به سایر شهرهای منطقه توسکانی سفر کرد.

حتی می توانید ماشین کرایه نموده و در طول اقامتتان به هر کجای منطقه که می خواهید سفر کنید.

سفر به توسکانی / منطقه سیه نا

سیه نا شهری بسیار زیبا است و ارزش دارد که یک روز از سفر به توسکانی را به گردش در آن اختصاص دهید. این شهر دانشگاهی همواره شلوغ است و رستوران ها و کافه های بسیار خوبی دارد.

سیه نا بعلاوه به خاطر عتیقه فروشی های فراوان و بازار هفتگی Mercato delle Merci، که یکی از بزرگ ترین بازارهای توسکانی است، معروفیت دارد.

این شهر خیلی بزرگ نیست، بنابراین هتل ها به مقدار فلورانس تنوع ندارند، با این وود همچنان می توانید هتل مناسب با قیمت ارزان را برای اقامت انتخاب کنید.

یک نکته مهم که باید بدانید این است که شهرهای اطراف و حومه خارج از سیه نا (Val dOrcia، Chianti، و غیره) خیلی به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی ندارند، بنابراین اگر بخواهید در اینجا بمانید و برای گردش در طبیعت اطراف، بهتر ماشین اجاره کنید.

مونتریجیونی/ استان سیه نا

اگر علاقه مند به اقامت در حومه شهر یا در میان شهرهای کوچک روستایی توسکانی هستید، استان سیه نا برترین گزینه شماست! این منطقه بسیار زیبا مملو از agriturismi (خانه های مزرعه ای زیبا که به هتل تبدیل شده و بسیاری از آنها دارای استخر و رستوران های عالی در محل هستند) می باشد.

شهر مونتریجیونی یک مکان عالی در حومه شهر است. در اینجا می توانید از قلعه محلی تماشا کنید، از تماشا منظره ها خیره نماینده لذت ببرید و انواع تفریحات در فضای باز (از اسب سواری گرفته تا دوچرخه سواری) را انجام دهید و سفرتان را هیجان انگیزتر کنید.

بیشتر بخوانید

با جاذبه های گردشگری ورونا، شهر عشق ایتالیا آشنا شوید

ساحل Maremma

در ساحل Maremma، که با کمی فاصله از جنوب شهر لیورنو آغاز می گردد و تا منطقه لاتزیو ادامه دارد، می توانید در شهرهای مجذوب کنندهی مانند گروستو، اربتلو، فولونیکا یا پورتو سانتو استفانو اقامت کنید.

پورتو سانتو استفانو یک شهر بسیار زیبا است که با داشتن فضایی رمانتیک و آب و هوایی مدیترانه ای مورد توجه ثروتمندان و افراد مشهور قرار گرفته است. این شهر جاذبه های تاریخی و فرهنگی ندارد اما با سواحل و خلیج های خیره نماینده احاطه شده است. منطقه ها اطراف منطقه بسیار سرسبز هستند و طبیعت گردان بسیاری را به سوی خود جذب می نماید.

وسایل حمل و نقل عمومی در توسکانی

گردشگران در سفر به توسکانی به راحتی می توانند با قطارهای بین شهری در منطقه ها اطراف گردش نمایند. اگر قصد دارید فقط از شهرهای بزرگی مانند فلورانس، سیه نا و پیزا تماشا کنید، نیازی به اجاره ماشین نیست و می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید.

اما اگر قصد بازدید از حومه شهر، ساحل یا شهرهای کوچکتر را دارید، به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که اجاره ماشین راحت ترین گزینه است. سیستم حمل و نقل عمومی توسکانی، منطقه ها روستایی را پوشش نمی دهد و برای بسیاری از شهرهای هنری/بالای تپه بسیار کند و غیرمستقیم سرویس می دهد بنابراین اگر نمی خواهید زمان زیادی را در اتوبوس ها منتظر بمانید، واقعاً بهتر است ماشین اجاره کنید.

اجاره ماشین و رانندگی در توسکانی ایتالیا

اجاره ماشین در سفر به توسکانی بسیار ساده است. دفاتر کرایه اتومبیل را در شهرهای بزرگ مانند فلورانس، سیه نا و پیزا و بعلاوه در فرودگاه ها خواهید یافت. همه شرکت های بزرگ بین المللی خودروهای کرایه ای را می توانید در اینجا ببینید. بعلاوه این امکان وجود دارد که ماشین خود را به صورت آنلاین رزرو کنید و پس از رسیدن آن را تحویل بگیرید.

قیمت کرایه یک ماشین جمع و جور با گیربکس دستی معمولاً حدود 30 یورو برای یک روز است.

نکته قابل توجه اینکه ایتالیا تا حدودی به داشتن رانندگانی که با سرعت بالا می رانند مشهور است، بنابراین بهتر است کمی با احتیاط رانندگی کنید.

اگر در اوج تابستان از ساحل آرجنتاریو بازدید می کنید، مطمئناً با ترافیک روبرو خواهید شد، اما رانندگان عمدتاً آرامش خود را حفظ نموده و به علت عادت داشتن به ترافیک در طول تعطیلات عجله ای ندارند.

رانندگی در داخل شهرها یا در جاده های پر پیچ و خم باریک شهرهای تپه ای می تواند کمی استرس زاتر از شهرهای بزرگ باشد، البته جای نگرانی نیست چرا که با پیدا کردن جای پارک در حومه شهر دیگر نیازی به ماشین نیست و امکان گشت و گذار به صورت پیاده روی وجود دارد.

سخن پایانی

توسکانی تقریباً همه چیزهایی را که از یک مقصد گردشگری انتظار می رو دارد: شهرها و شهرک های باشکوه ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، حومه شهر با طبیعت سحرانگیز، کوه های سرسبز، سواحل افسانه ای و سنت های آشپزی و بومی شناخته شده در سطح جهانی! به بیان ساده تر تر اینجا یک مقصد بی نقص است. حتی وقتی صحبت از فرهنگ می گردد، توسکانی بخش شگفت انگیزی از ایتالیا برای کشف است. گویش منطقه، بسیار شبیه به لاتین است و زبان استاندارد ایتالیایی امروزی از آن زاده شده است. پس با سفر به توسکانی می توانید خاطره انگیزترین سفر زندگیان را تجربه کنید.

سوالات متداول

.

توسکانی برای چه چیزی بیشتر شناخته شده است؟

توسکانی به خاطر تپه های سرسبز، تاکستان های زیبا و شهرهای قرون وسطایی اش معروف است. می توانید برای گشت و گذار در حومه شهر و بازدید از شهرهای مجذوب کننده مانند سیه نا، سن جیمینیانو، و مونته پولسیانو، ماشین اجاره نموده یا به یک تور بپیوندید.

تماشای ترین قسمت توسکانی کدام است؟

از تماشای ترین قسمت های توسکانی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کلیسای جامع طلاکاری شده در سیه نا
  • چشمه های آب گرم زحل
  • جاده های پیچ در پیچ و درختان سرو در حومه توسکانی
  • پیاتزا دلا رپوبلیکا فلورانس
  • منار زیبای البا
  • تپه های مه آلود Val DOrcia

محبوب ترین منطقه در توسکانی کدام است؟

شما مقاصد کلاسیکی مانند فلورانس، پیزا و سیه نا دارید، اما جواهرات پنهانی مانند Monteriggioni و Pienza و بعلاوه منطقه ها روستایی زیبا مانند Val dOrcia نیز وجود دارد. برترین راه برای کشف فرهنگ اصیل توسکانی، گشت و گذار در مکان های مختلف در سراسر منطقه است.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 29 خرداد 1403 بروزرسانی: 29 خرداد 1403 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 2011

به "سفر به توسکانی: طبیعت بکر و چشم نواز ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به توسکانی: طبیعت بکر و چشم نواز ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید