سا پینتو، برانکوی استقلال

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، اگرچه استقلال در نیم فصل دوم کیفیتی فوق العاده داشته و در همه مسابقات سرپنجه و قبراق نشان داده، اما حتی در همین فرم هم کمتر کسی تصور می کرد آبی پوشان با 6 گل طرفدار را بدرقه نمایند و آماده حضور در دربی تهران شوند. مخصوصا وقتی نیمه اول این بازی با تساوی کسالت بار بدون گل به سرانجام رسید، به نظر می رسید آبی ها گرفتار شده باشند. با وجود این، نیمه دوم حکایتی کاملا متفاوت داشت. توپخانه آبی ها در این نیمه به تیم حریف رحم نکرد و با 6 گل شاگردان ساکت الهامی را شکست داد.

سا پینتو، برانکوی استقلال

آمار باورنکردنی

رجحان خیره کننده برابر طرفدار، آمار درخشان استقلال را در هفته های اخیر بهبود بخشید. آبی ها از 10 مسابقه آخر خود صاحب 9 پیروزی و یک تساوی شده اند. در 10 بازی مورد اشاره، تیم ساپینتو 26 گل زده و فقط 6 گل خورده است. تنها توقف استقلال در این بازه زمانی، مساوی با نساجی بود که آن هم اگر بی دقتی سجاد شهباززاده در دقایق انتهای و از دست دادن آن فرصت طلایی نبود، شاید تبدیل به برد دیگری می شد. استقلال با گلباران طرفدار، صاحب برترین خط حمله لیگ برتر نیز شد. آن ها حالا 42 گل به ثمر رسانده اند؛ یعنی 3 گل بیشتر از آمارشان در فصل گذشته که منجر به کسب عنوان قهرمانی شد. همه این ها در شرایطی است که عملکرد ساپینتو تا نیم فصل محل مناقشه بود و چه بسا اگر این مربی بعد از شکست برابر سپاهان در شروع دور برگشت از سمت خود برکنار می شد، کمتر کسی متعجب می شد.

درست شبیه برانکو

شاید از نظر خلق و خو خیلی نشود ساپینتو را با برانکو ایوانکوویچ مقایسه کرد، اما در بعضی زمینه ها به نظر می رسد سرمربی استقلال، ورژن آبی مربی کروات است. برانکو در هفته های شروعین لیگ پانزدهم نتایج خوبی با پرسپولیس نگرفت و تا آستانه اخراج از این تیم پیش رفت. آن ها حتی قعرنشینی در جدول را هم تجربه کردند؛ درست مثل اتفاقی که بعد از انتها هفته اول این فصل برای ساپینتو رخ داد. برانکو به تدریج بر اوضاع مسلط شد و توانست نمایش های چشمگیری از تیمش بگیرد؛ چنان که طرفداران عاشق او شدند و با وجود نایب قهرمانی، کل استادیوم آزادی به تشویق پروفسور و تیمش پرداخت. سال جاری هم ممکن است استقلال قهرمان نشود؛ مخصوصا که سپاهان مسابقات به نسبت آسان تری دارد. با این حال، ساپینتو و تیم هجومی اش طوری در دل طرفداران جا باز نموده اند که هیچ چیز روی آن سایه نخواهد انداخت.

بدون غرولند

با وجود حذف تراژیک استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، مربی پرتغالی این تیم بهانه نگرفت و جو تیمش را به هم نریخت. شاید خیلی ها اگر در شرایط مشابه بودند، می گفتند دیگر کسی نباید از آن ها انتظار موفقیت داشته باشد. ساپینتو، اما فقط روی کارش متمرکز شد و نتیجه این استراتژی، نتایج درخشانی است که آبی ها می گیرند. برانکو هم همینطور بود و همه به یاد دارند که با وجود محرومیت پرسپولیس از جذب بازیکن در 2 پنجره نقل وانتقالاتی، او چطور کار را جلو برد، قهرمان لیگ شد و حتی تیمش را به فینال آسیا رساند. حالا ببینیم انتها کار نسخه آبی ایوانکوویچ روی نیمکت استقلال چگونه خواهد بود.

منبع: روزنامه همشهری

منبع: فرارو
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1932

به "سا پینتو، برانکوی استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سا پینتو، برانکوی استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید