سئول: در حال بررسی ارائه کمک بشردوستانه به ایران هستیم

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، وزارت خارجه کره جنوبی از رایزنی این کشور با آمریکا و دیگر کشورها برای ارائه کمک های انسان محبت آمیز به ایران جهت مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

سئول: در حال بررسی ارائه کمک بشردوستانه به ایران هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال انتشار برخی گزارش ها درباره ارسال نامه رئیس جمهور ایران به کره جنوبی، سئول از رایزنی ها برای ارائه کمک های انسان محبت آمیز در زمینه مقابله با ویروس کرونا است.

بنا بر گزارش کوریا هرالد، وزارت خارجه کره جنوبی گفت درصدد ارائه کمک های انسان محبت آمیز به ایران برای مقابله با ویروس کرونا است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: از طریق کانال های مختلف، طرف ایرانی به دولت ما درباره بحران جدی شرایط بهداشتی و پزشکی ناشی از گسترش ویروس -19 در این کشور اطلاع داده است و دولت ما در حال بررسی طرق ارائه حمایت انسان محبت آمیز است.

پایگاه خبری کوریا هرالد در گزارش خود نوشته است: به نظر می رسد بررسی سئول برای (ارائه کمک های انسانی محبت آمیز به ایران) بعد از ارسال نامه حسن روحانی رئیس جمهور ایران به مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی و درخواست 3.2 میلیون کیت تشخیص و دیگر تجهیزات قرنطینه سرعت گرفته است.

به رغم انتشار گزارش ها در رسانه های کره جنوبی درباره محتوای نامه ارسالی روحانی به مون جائه این، وزارت خارجه کره جنوبی این گزارش ها را تایید نکرده است.

وزارت خارجه کره جنوبی البته در بیانیه ای گفت، رایزنی های این کشور با آمریکا و دیگر کشورها برای ارسال اقلام کمک های انسان محبت آمیز به ایران ادامه دارد.

در روزهای اخیر با شدت دریافت تحریم های ضد ایرانی آمریکا به رغم تشدید بحران شیوع ویروس کرونا، کشورهای مختلف از قبیل روسیه و پاکستان بارها خواستار لغو تحریم ها شده اند اما واشنگتن تا به امروز این درخواست ها را رد کرده است (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 605

به "سئول: در حال بررسی ارائه کمک بشردوستانه به ایران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول: در حال بررسی ارائه کمک بشردوستانه به ایران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید