روایت گذشته نزدیک در کاشف رویا، مخاطبان از تألیفات داخلی غافلند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، اعظم کیان افراز مدیر انتشارات افراز در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به خبر انتشار دو رمان جدید توسط این ناشر گفت: پیش از عید، دو رمان سفر غریب هارولد فرای و کاشف رویا را به چاپ رساندیم.

روایت گذشته نزدیک در کاشف رویا، مخاطبان از تألیفات داخلی غافلند

افراز با اشاره به رمان کاشف رویا گفت: این کتاب هم اثر جمشید ملک پور، پیشکسوت و مدرس تئاتر است که در حال حاضر در کانادا زندگی و تدریس می کند و تالیف تاریخ تئاتر ایران را در کارنامه دارد. این رمان برای آدم های بالای 40 سال نوشته شده ولی من خواندنش را به تمام جوان های نسل امروز توصیه می کنم چون با خواندنش می توانند سال های پیش از انقلاب، حوادث انقلاب و پس از آن از جمله روزهای جنگ را ببینند. اتفاقاتی که در این دوره ها در کشورمان رخ داده، در آینه این رمان برای مخاطب به تصویر کشیده شده است.

مدیر نشر افراز گفت: تم عاشقانه به ویژه حضور پررنگ عشق شرقی در این رمان، به چشم می آید. فکر می کنم جوانان امروزی باید این رمان را بخوانند تا کمی با گذشته نزدیک خود آشنا شوند. متاسفانه طبعی که این روزها بیشتر در جامعه ما به ویژه در میان مخاطب تخصصی وجود دارد، این است که بیشتر به سمت آثار ترجمه می روند و از تالیفات داخلی غافل اند. به همین دلیل به نظرم باید از کتاب های تالیفی حمایت بیشتری گردد به همین دلیل یک رمان تالیفی و یک رمان ترجمه را پیشنهاد کردم. از خلال خواندن کاشف رویا، مخاطب تاریخ معاصر ایران را مرور می کند.

روایت خواندنی سفر غریب هارولد فرای

وی همچنین درباره دیگر رمان منتشر شده توسط این انتشارات ادامه داد: سفر غریب هارولد فرای هم نوشته ریچل جویس است که نامزد جایزه بوکر سال 2012 و برنده جایزه کتاب بریتانیا شد. این کتاب قصه مردی است که نامه ای از دوست و همکار قدیمی اش دریافت می کند و متوجه می گردد آن همکار سرطان دارد و چیزی به پایان عمرش نمانده است. بنابراین مرد برای دیدن این دوست قدیمی به راه می افتد. در پمپ بنزینی نزدیک منزلش به زنی می رسد که می گوید من هم عمه ای داشتم که همین شرایط را داشت ولی زنده ماند. به نظرم اگر تو هم با همین نیت به دیدن دوستت بروی، او زنده می ماند.

وی اضافه کرد: عزم مرد با شنیدن این حرف ها، برای رفتن راسخ تر می گردد و تصمیم می گیرد تمام جهت را پیاده برود؛ با این امید که دوستش زنده بماند. او با خود می گوید هرچه توان در پاهایم هست، خرج می کنم تا دوستم زنده بماند. در نهایت هم به دوستش می رسد و او را زنده می یابد. این رمان روی تاثیر امید در زندگی آدم ها دست می گذارد. در طول جهت، مرد برای دوستش نامه می نویسد که من در راه هستم و دارم می آیم.

این مدیر نشر در ادامه گفت: به این ترتیب، داستان مردی که روزی برای پست یک نامه از منزلش خارج شد، این گونه می گردد و او قدم به راه سفری می گذارد که در آن خودش را پیدا می کند. او در این سفر تا پای مرگ رفته و برمی گردد. زمینه یا تم های این رمان هم به نظرم، عبارت اند از: ایمان، راستی و درستکاری. مرد بازنشسته قصه که خود امیدی به زندگی نداشته، با نامه دوستش، کلی راه می رفته و پیاده روی می کند و یک سفر غیرعادی را شروع می کند. واشنگتن پست و نیویورک تایمز از جمله مجله و نشریاتی هستند که با تعریف و تمجید از این کتاب پرداخته اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 120

به "روایت گذشته نزدیک در کاشف رویا، مخاطبان از تألیفات داخلی غافلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت گذشته نزدیک در کاشف رویا، مخاطبان از تألیفات داخلی غافلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید