راه کارهای طب سنتی برای درمان نفخ

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، تهران (پانا) - در این مطلب با چند راه چاره ساده طب سنتی برای درمان نفخ شکم آشنا می شوید چرا که معمولاً در فصل بهار نفخ در افراد مختلف تشدید می گردد.

راه کارهای طب سنتی برای درمان نفخ

به گزارش تسنیم؛ افزایش نفخ شکم در بچه ها و بزرگسالان در فصل بهار تا حدی طبیعی است، برای پیشگیری از شدت آن، استفاده از دمنوش ترخون بسیار یاری کننده است.

برای سلامت دستگاه گوارش خود، می توانید روزی یک بار، دمنوش ترخون بهره ببرید البته استفاده از ترخون تازه بهتر از خشک شده آن است.

پیاده روی در ساعات اولیه شب در بهار، می تواند فشار زیاد بخارات را از روی قلب بردارد و باعث کنترل فشار خون و آرامش قلب گردد؛ باید بدانیم همان طور که در کوهستانها، گرم شدن زمین باعث ذوب شدن برفها می گردد و رودخانه ها خروشان و جوشان می گردد، در بدن ما نیز بلغم منجمدشده در فصل زمستان، در فصل بهار ذوب می گردد و به حرکت در می آید و فراوری دردهای مفصلی و کوفتگی صبحگاهی می نماید.

انجام روغن اقتصادی به خصوص روغن زنجبیل و سیاهدانه و حتی زیتون روی بدن باعث نرم شدن سریع بلغم شده و دردهای بدن را به خصوص در سالمندان به حداقل می رساند؛ پس روغن اقتصادی به بدن به خصوص پس از حمام را نباید فراموش کنید !

بهار بهترین و معتدل ترین فصل سال، مزاج گرم و تری دارد؛ با آغاز بهار، افراد دچار سستی و خواب آلودگی شده و کسل و بی حوصله هستند؛ گرما و رطوبت برای حفظ سلامت ضروری است؛ در آب باکتری ای به نام Ecoli وجود دارد که بسیار متنوع است و وجود آن در آب تا حدی مجاز است.

معمولا آب به آب شدن و استفاده از آبهای مناطق مختلف در طول سفر به دلیل تنوعی که این باکتری دارد باعث ایجاد حالتی از اسهال می گردد که به آن اسهال مسافرتی می گویند؛ این اسهال بیمارگونه نیست و تب و لرز نمی دهد و دلیل آن، این است که بدن با باکتری Ecoli آن منطقه سازگاری ندارد.

همان طوری که چشمه ها در فصل بهار جاری می شوند، عروق بدن نیز در این فصل باز می گردد و با گرم شدن بدن، بخارات زیادی به طرف مغز حرکت می نماید، شیرینی خواب بهار، یکی از بهترین نعمتها است؛ کوشش کنیم از خواب آغاز شب بهار، بهره مند شویم هرچند بیداری صبحگاهان در بهار و حضور در طبیعت، نمود تجربه حیات مجدد خلقت است؛ خواب ظهر بهاری را کوتاه و خواب شب را طولانی تر تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1318

به "راه کارهای طب سنتی برای درمان نفخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه کارهای طب سنتی برای درمان نفخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید