دوره سیاستگذاری عمومی اجرایی برگزار می شود

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، دوره سیاستگذاری عمومی اجرایی برای سیاستگذاران کشور های فارسی زبان توسط مرکز همکاری های بین المللی اکسفورد وابسته واحد آکسفورد دانشگاه آزاد اسلامی از 26 اردیبهشت برگزار می شود.

دوره سیاستگذاری عمومی اجرایی برگزار می شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، دوره سیاست گذاری عمومی اجرایی (EPPC) از سری دوره های مرکز همکاری های بین المللی آکسفورد (OICC) است که با هدف آموزش سیاستگذاران کشور های فارسی زبان و ایجاد آمادگی در آن ها برای عمل در محیط های واقعی سیاستگذاری برگزار می شود.

مهلت ثبت نام برای شرکت در این دوره تا 20 اردیبهشت است و علاقه مندان می توانند از طریق سایت www.oicc.uk ثبت نام کنند.

این دوره از مجموعه فرایند های سیاستگذاری عمومی اجرایی (EPPPC) است و در سه سطح برگزار می شود. نخستین دوره از سطح یک (دوره مقدماتی)، از 26 اردیبهشت به صورت آنلاین برگزار می شود و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت.

دوره سیاستگذاری عمومی اجرایی با همکاری کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو، پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف و پژوهشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.

همچنین با حمایت مشارکت کنندگان دوره، سه بورسیه شرکت در دوره تا سقف 50 درصد تخفیف، برای علاقه مندان واجد شرایط در نظر گرفته شده که شامل موارد زیر است:

گروه یک

تخفیف 50 درصد برای کارشناسان خبره و عالی، مدیران ستادی وزارتخانه ها، مدیران سازمان ها و موسسات دولتی و مراکزسیاستگزاری در سطح ملی، مدیران استانداری ها، مدیران ادارات کل و مدیران سازمان های برنامه و بودجه استانی.

گروه دو

تخفیف 40 درصد برای دانش آموختگان مقطع دکتری تخصصی دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه صنعتی شریف، و دانشگاه آزاداسلامی

گروه سه

بورسیه نیازمحور (need-based) و شایستگی محور (merit-based) تا سقف 50 درصد. استفاده از این بورسیه مبتنی بر یک یاچند مورد از شاخص های زیر است:

سوابق اجرایی-مدیریتی مرتبط

سوابق تحصیلی درخشان

جوایز آموزشی-پژوهشی و مدیریتی کسب شده

گواهی دوره های آموزشی مرتبط یا پیش نیاز یا ارائه انگیزه نامه توجیه کننده اهمیت حضور متقاضی در دوره و نحوه اثربخشی دانش و تجربه کسب شده برای کشور

با توجه به درخواست های مکرر، حداکثر 20 درصد از ظرفیت دوره به دانشجویان واجد شرایط در حال تحصیل در مقطع دکتری در رشته های مرتبط با مدیریت و سیاستگذاری (به عنوان سیاستگزاران بالقوه) با شرایط گروه دو تخصیص خواهد یافت.

متقاضیان بهره مندی از شرایط تخفیف یا بورسیه، رزومه خود را به همراه توضیحات مکفی و قید گروه تخفیف مد نظر (و در صورت نیازانگیزه نامه) به ایمیل [email protected] ارسال کنند.

دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی مرتبط و سابقه مدیریتی به عنوان شرط عمومی، برای شرکت در دوره در مورد متقاضیان تخفیف و بورسیه نیز برقرار است.

مهلت برای ثبت نام و ارسال درخواست استفاده از بورسیه ها و تخفیف ها تا 20 اردیبهشت خواهد بود. نتیجه بررسی درخواست ها تا 22 اردیبهشت اعلام خواهد شد.

در این دوره علاوه بر آموزش نظری، موردکاوی های سیاستی (کیس های واقعی)، در قالب آزمایشگاه های سیاستی توسط سیاستمداران و سیاستگذاران ارشد و با ایفای نقش توسط شرکت کنندگان ارائه و توسط اساتید سیاستگذاری تحلیل خواهد شد.

با توجه به اینکه دانش سیاستگذاری عمومی دانشی فرا رشته ای و فرابخشی است در این دوره حوزه وسیعی از دانش ها از زیست شناسی و عصب شناسی شناختی تا علوم اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مورد توجه قرار خواهد گرفت و علاوه بر تدریس مقدمات بنیادین و نظریه های سیاستگذاری، مورد کاوی هایی در حوزه روابط بین الملل، سیاست خارجی، سیاست آموزشی، سیاست اقتصادی، سیاست ارتباطات جمعی و رسانه، سیاست محیط زیست، سیاست سلامت و رفاه اجتماعی و سیاست توسعه تحلیل می شود.

در دوره مقدماتی که اولین سطح از دوره سیاستگذاری عمومی اجرایی است اصول و فرایند های اساسی سیاستگذاری، شامل نظریه ها، ابزار ها و برنامه های اصلی معرفی می شود. همچنین این دوره سه حوزه سیاستگذاری عمومی، نهادی-بنگاهی و محتواگرا و 4 سطح سیاستگذاری از کلان تا خرد را از هم متمایز می کند و رابطه روشنی را بین رویکرد های تحلیل سیاست توصیفی، تحلیلی و تجویزی ارائه می کند.

این دوره شامل سه پودمان است و هر پودمان در 4 هفته (12 جلسه 60 تا 90 دقیقه ای) ارائه می شود و گواهینامه انتها دوره به دو زبان فارسی و انگلیسی از سوی مرکز همکاری های بین المللل آکسفورد ارائه خواهد شد.

چه کسانی باید این دوره را بگذرانند؟

دوره سیاستگذاری عمومی اجرایی برای افرادی که در زمینه سیاستگزاری یا تحلیل سیاست های عمومی فعالیت می کنند طراحی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1333

به "دوره سیاستگذاری عمومی اجرایی برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره سیاستگذاری عمومی اجرایی برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید