خبرنگاران فرار از بار بحران به شیوه ترامپ؛ انحلال کارگروه مبارزه با کرونا

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، تهران- خبرنگاران- شبکه سی ان ان در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ در اوج نگرانی آمریکایی ها نسبت به برخورد و مقابله دولتش به همه گیری ویروس کرونا و بی توجه به افزایش آمار مرگ ومیر ناشی از ابتلا به این ویروس، می خواهد بدون اعلام رسمی، کارگروه مبارزه با کرونای کاخ سفید را به تدریج و تا سرانجام ماه جاری(اوایل خرداد) میلادی منحل کند.

خبرنگاران فرار از بار بحران به شیوه ترامپ؛ انحلال کارگروه مبارزه با کرونا

به گزارش روز چهارشنبه تارنمای سی ان ان، اقدام کاخ سفید در این مورد نشانه بارزی از بی توجهی دولت ترامپ در مقابله با همه گیری ویروس کروناست.

برخی از مقام های ارشد کاخ سفید به این شبکه گفتند، با کنار گذاردن این کار گروه، توجه دولت ترامپ بر موضوع بازگشت آمریکا به کار معطوف و متمرکز خواهد شد؛ هرچند کارشناسان ارشد این کارگروه بعنوان مشاوران رئیس جمهوری در زمینه ویروس کرونا با کاخ سفید ادامه همکاری خواهند داشت.

براساس این گزارش، یک مقام دیگر کاخ سفید به این شبکه گفت، قرار است منحل شدن این کار گروه بطور رسمی اعلام نشود.

دولت ترامپ درحالی به دنبال منحل کردن این کارگروه است که براساس مدلی که در دانشگاه واشنگتن تهیه شده، تا چهارم ماه اوت (14 مرداد)، 134 هزار شهروند آمریکایی براثر ابتلا به کووید-19جان خود را از دست خواهند داد؛، این درحالی است که بسیاری از فرمانداران ایالت های آمریکا با پافشاری ترامپ، اقدام به تسهیل محدودیت های قرنطینه و فاصله های اجتماعی کردند.

مخالفت آمریکایی ها به برداشته شدن قرنطینه

براساس نتایج نظرسنجی دانشگاه مریلند، برخلاف پافشاری فرمانداران ایالت ها، آمریکایی ها با بازگشایی بیشتر مراکز مخالف بوده و خواهان تداوم قرنطینه هستند. ضمن آنکه آمریکایی ها با بازگشایی رستوران ها، فروشگاه های جزء و فعالیت دیگر مشاغل مخالفند.

این واکنش حتی در مورد اقدام فرمانداران برای کاهش محدودیت هایی است که اقتصاد کشور را برای مقابله با بیماری همه گیری ویروس کرونا مسدود کرده اند.

مخالفت بیشتر شرکت کنندگان در این نظرسنجی، بیانگر سایر احتیاط ها و نگرانی ها از احتمال مبتلا شدن مردم به کووید-19 است زیرا گفته می شود بدترین شرایط بهداشتی در این کشور هنوز تمام نشده است.

پیش بینی کاخ سفید از مرگ ومیر 200 هزار نفری

سی ان ان درحالی از منحل شدن تدریجی کارگروه مقابله با ویروس کرونا از سوی دولت ترامپ خبر می دهد که کاخ سفید در یک گزارش داخلی پیش بینی کرده در یک ماه آینده، آمار ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا به 200 هزار نفر و مرگ ومیر روزانه ناشی از آن به سه هزار نفر خواهد رسید.

گزارش داخلی کاخ سفید که توسط نشریه نیویورک تایمز در 14 اردیبهشت ماه افشا شد، پیش بینی کرده، تا پایان ماه جاری میلادی(اوایل خردادماه)، آمار ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا 8 برابر و مرگ ومیر روزانه ناشی از این ویروس 2 برابر شود.

اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از سه میلیون و 700 هزار نفر رسیده است که از این تعداد 258 هزار نفر جان خود را به علت ابتلا به این ویروس از دست داده اند. آمریکا نیز با بیش از یک میلیون و 237 هزار مبتلا و 72 هزار جان باخته از این ویروس، حدود یک سوم از آمار جهانی ابتلا به کووید-19 را به خود اختصاص داده است.

**1302** 2023

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 715

به "خبرنگاران فرار از بار بحران به شیوه ترامپ؛ انحلال کارگروه مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرار از بار بحران به شیوه ترامپ؛ انحلال کارگروه مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید