حادثه مرگبار اندونزی چگونه رخ داد؟

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، رویترز در گزارشی به آنالیز اتفاقات پیش آمده در جریان یکی از تلخ ترین اتفاقات تاریخ فوتبال پرداخته است که جان خیلی از طرفداران را گرفت.

حادثه مرگبار اندونزی چگونه رخ داد؟

مقامات اندونزی امروز (یک شنبه) گفتند که در جریان یک مسابقه فوتبال در اندونزی حداقل 184 نفر کشته و حدود 180 نفر زخمی شدند تا یکی از تلخ ترین اتفاقات در فوتبال دنیا رخ دهد.

رویترز آنالیز نموده است که این اتفاق چگونه اتفاق افتاده است:

ساعت 8 شب به وقت محلی روز شنبه، مسابقه ای بین آرما اف سی و پرسبایا سورابایا در استادیوم کانجوروهان، مالانگ در شرق جاوا، اندونزی شروع می گردد.

پس از این که داور سوت انتها را به صدا درآورد، طرفداران خشمگین تیم میزبان به زمین یورش بردند. ویدئویی که به وسیله یکی از کاربران رویترز گرفته شده است، درگیری طرفداران با پلیس را در زمین نشان می دهد.

نیکو افینتا، رییس پلیس جاوه شرقی به خبرنگاران گفت که پلیس در تلاشی برای کنترل اوضاع، گاز اشک آور شلیک کرد که باعث شد طرفداران وحشت زده برای خروج از در های استادیوم به تکاپو بیفتند و باعث ازدحام جمعیت و موارد خفگی زیاد شد.

فیلم های ویدیویی در کانال های محلی نشان می دهد که طرفدارانی که بیهوش به نظر می رسند از استادیوم خارج می شوند.

در خارج از استادیوم، طرفداران و پلیس دچار درگیری های بیش تری شدند و فیلم ها و عکس هایی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می دهد خودرو های پلیس سوخته شده اند.

وزیر ارشد امنیت کشور اندونزی، در یک پست اینستاگرامی مطرح کرد که استادیوم بیش از ظرفیت خود پر شده بود. او می گوید 42000 بلیت برای استادیومی صادر شده که قرار است فقط 38000 نفر را در خود جای دهد.

صبح روز یک شنبه جوکو ویدودو، رییس جمهور اندونزی در یک سخنرانی ویدیویی به فدراسیون فوتبال دستور داد تا تمام مسابقات لیگ برتر این کشور را تا انتها تحقیقات لغو کند.

منبع: فرارو
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1846

به "حادثه مرگبار اندونزی چگونه رخ داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حادثه مرگبار اندونزی چگونه رخ داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید