جز مشاغل ضروری، از اول آذر همه مشاغل تعطیل می شوند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، حسن روحانی، رئیس جمهور امروز در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، از اجرایی شدن محدودیت های کلی از اول آذر در سراسر کشور اطلاع داد و گفت: اساس این طرح تا سرانجام کرونا ادامه دارد و مقررات با توجه به شرایط هر شهر اعلام می گردد.

جز مشاغل ضروری، از اول آذر همه مشاغل تعطیل می شوند

روحانی تاکید نموده، در طرحی که امروز کلیات آن تصویب شد و این هفته نهایی و از شنبه اجرایی و عملیاتی می گردد، درست است ظاهرش به سبک تعطیلات بعضی از مشاغل، تعطیلات بخش های فرهنگی و آموزشی و یا در مواردی جریمه ظهور و بروز دارد اما واقعیت این است که می خواهیم به مردم هشدار بدهیم و مردم با همه این تعطیلات احساس نمایند این مسأله مهم است و ما در شرایط ویژه هستیم.

درهمین راستا، علیرضا رئیسی مصوبات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا را تشریح کرد. تقسیم بندی شهرستان ها به سطح قرمز، نارنجی و زرد ازجمله جدیدترین مصوبات این ستاد است که بر اساس آنها محدودیت های مقابله با کرونا اعمال می گردد.

طبق گفته رئیسی، این محدودیت ها از شنبه اول آذر فعلاً به مدت دو هفته اعمال می گردد و در یک هفته پیش رو اقدامات لازم برای اطلاع رسانی و پرداختن به جزئیات اجرای این مصوبات انجام می گردد.

جزییات طرح جامع محدودیت های کرونایی که از اول آذر اجرا می گردد، به توضیح زیر است:

  • شهرستان های کشور بر اساس میزان بار بیماری کرونا و بستری در بیمارستان به سه سطح قرمز، نارنجی و زرد تقسیم می شوند.
  • سطح سه یا قرمز بیشترین میزان محدودیت را دارد و سطح دو یا نارنجی محدودیت های کمتری دارد و میزان اعمال محدویت ها در شهرهای دارای سطح یک یا زرد کمتر است.
  • در شهرستان های قرمز یا دارای سطح سه که اکنون حدود 100 شهرستان هستند و بیشتر مراکز استان ها ازجمله تهران هم جزو آن است، به جز مشاغل ضروری در اموری که مایحتاج ضروری مردم و مسائل ایمنی و سلامت مربوط می گردد همه مشاغل تعطیل می شوند.
  • تعطیلی ها فقط شامل مشاغل و کسب وکارها نیست و شامل، مدارس، آکادمی ها، دانشگاه ها و مراسم فرهنگی و مذهبی نیز می گردد.
  • در شهرستان های با سطح هشدار 3 و قرمز فقط حدود یک سوم کارکنان در محل کار حضور پیدا می نمایند، در سطح دو یا نارنجی یک دوم یا 50 درصد کارکنان حضور پیدا می نمایند و در شهرستان های با شرایط زرد یا سطح هشدار یک، دوسوم کارکنان حضور دارند.
  • در شهرستان های با شرایط دو و سه یعنی قرمز و نارنجی، خودروهای بومی با پلاک هر شهرستان حق خروج از شهرستان را ندارند و خودروهای با پلاک غیربومی شهرستان های دیگر حق ورود به این شهرستان ها ندارند. جزئیات بیشتر اعلام می گردد.
منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1016

به "جز مشاغل ضروری، از اول آذر همه مشاغل تعطیل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جز مشاغل ضروری، از اول آذر همه مشاغل تعطیل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید