تهران و ایروان خواهر خوانده شدند (تور ارمنستان)

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، مراسم امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی میان دو شهر تهران و ایروان ظهر امروز انجام شد.

تهران و ایروان خواهر خوانده شدند (تور ارمنستان)

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش مهر، مراسم امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی میان دو شهر تهران و ایروان ظهر امروز- 28 دیماه 1401- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، سارگسیان شهردار ایروان و آرسن آواگیان سفیر ارمنستان در مرکز همایش های برج میلاد برگزار گردید.

زاکانی در ابتدای این مراسم گفت: یکی از سیاست های قطعی جمهوری اسلامی ایران برقراری ارتباط، همکاری و حسن همجواری با کشورهای همسایه اش است. ارمنستان نیز در نزد ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است و علاقه مند به توسعه روابط میان دو کشور هستیم.

وی در ادامه اضافه نمود: روابط میان ایران و ارمنستان صدها سال قدمت دارد، بنابراین در شرایط کنونی برقراری ارتباط برای هر دو کشور از مزایای ویژه ای برخوردار است.

شهردار تهران با اشاره به ظرفیت های همکاری موجود در دو کشور اضافه نمود: عمده همکاری میان دو کشور در سرفصل هایی چون حمل و نقل، محیط زیست، پسماند و خدمات شهری و مسائل فنی و عمرانی دسته بندی می گردد. حضور شهردار ایروان در تهران می تواند سبب افزایش و تقویت این همکاری ها بگردد.

زاکانی تاکید نمود: شهرداری تهران توانمندی ها و نیازهایی دارد؛ ما می توانیم توانمندی هایمان را به برترین وجه در اختیار شهرداری ایروان قرار دهیم و برای برطرف نیازهایمان نیز از ظرفیت های ارمنستان استفاده کنیم.

زاکانی در انتها با آرزوی موفقیت برای ملت و دولت ارمنستان گفت: مجموعه شهرداری تهران این آمادگی را دارد تا روابط خود با شهرداری ایروان را روز به روز توسعه دهد و برای رسیدن به این هدف ضروری است تیم مشترکی از طرفین برای توسعه همکاری ها تشکیل گردد.

سارگسیان، شهردار ایروان نیز با اشاره به ضرورت همکاری میان ایران و ارمنستان گفت: دو کشور مسیر تاریخی مشترکی دارند و با توجه به این موضوع ظرفیت های خوبی نیز برای همکاری میان طرفین وجود دارد.

وی در ادامه اضافه نمود: ما از ظرفیت های همکاری به طور کامل استفاده نکرده و با وجود اینکه کشور همسایه یکدیگر می باشیم، شناخت کافی از هم نداریم.

شهردار ارمنستان تاکید نمود: در بازدیدی که از قطار شهری تهران داشتم صادقانه تحت تأثیر مترو تهران و توانمندی های آن قرار گرفتم. به همین علت درخواست دارم در صورت امکان گروهی کاری از سوی شهرداری تهران به ارمنستان اعزام گردد، فکر می کنم هم در خصوص فناوری های نوین و هم در رابطه با لوازم یدکی مترو می توانیم همکاری داشته باشیم.

سارگسیان در بخش انتهای سخنان خود گفت: گروه کاری شهرداری ارمنستان از چند ماه قبل در تهران حضور داشته و اطلاعات مهمی از ظرفیت های شهرداری تهران به ما داده است که بر اساس آن ما امروز توافقی با موضوع فرهنگ، حمل و نقل و دیگر زمینه های اجتماعی امضا خواهیم کرد، این توافق سرآغاز همکاری های میان شهرداری تهران و ایروان است.

به گزارش شهر، در انتها این نشست آرسن آواگیان، سفیر ارمنستان در ایران نیز با تشکر از میزبانی شهرداری تهران از هیأت شهرداری و شورای شهر ایروان گفت: سفارت ارمنستان در تهران از هیچ کوششی برای تحقق مفاد تفاهم نامه امضا شده میان شهرداری تهران و ایروان دریغ نخواهد کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 29 دی 1401 بروزرسانی: 29 دی 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1895

به "تهران و ایروان خواهر خوانده شدند (تور ارمنستان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران و ایروان خواهر خوانده شدند (تور ارمنستان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید