تشکیل شورای آهن و فولاد برای حل مشکل مواد معدنی

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، رییس انجمن سنگ آهن ایران معتقد است که در کنار تشکیل همایش هایی همچون صنعت فولاد ایران، بهتر است که شورای آهن و فولاد تشکیل گردد تا به گفته وی به حل مسائل تامین و توزیع مواد معدنی بپردازد.

تشکیل شورای آهن و فولاد برای حل مشکل مواد معدنی

مهرداد اکبریان در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در کنار برگزاری این دست نمایشگاه ها و همایش های حوزه صنایع معدنی بهتر است که شورای همایش ها و کنفرانس ها نیز تشکیل گردد. با توجه به اینکه تشکیل شورای آهن و فولاد، خواسته قدیمی فعالان حوزه معدن و فولاد بوده است، می توان گفت که این کار می تواند از جمله راهکار های مسائل تامین مواد خام برای کارخانه های داخلی و نحوه توزیع آن ها در کشور باشد. البته امیدواریم که به زودی این شورا که متشکل از فعالان بخش معدن، فولاد و احتمالا نمایندگانی از ایمیدرو خواهد بود، تشکیل گردد.

وی اضافه نمود: با برگزاری این شورا مواردی همچون قیمت های دستوری مواد و محصولات معدنی دیگر وجود نخواهد داشت. اساس شکل گیری شورای آهن و فولاد، برپایه اعتماد به بخش خصوصی صنعت و معدن است، به همین دلیل هم فعالان حوزه معدنی و هم فعالان حوزه فولادی از آن حمایت نموده و به دنبال تشکیل آن هستند. حتی می توان در این شورا کمیته هایی فرعی تعریف کرد تا به سر و سامان دادن مسائل بپردازند.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران با بیان اینکه برگزاری جشنواره هایی همچون همایش صنعت فولاد و سنگ آهن، در پیش برد اهداف ما برای فراوری و صادرات یاری کننده خواهد بود، گفت: اما بهتر است حداقل در بخش فولاد، شورای همایش ها و کنفرانس ها تشکیل گردد؛ چراکه تعدد برگزاری همایش ها بدون تشکیل شوراهای پیش از آن، تبدیل به آفتی در این زمینه خواهد شد؛ علاوه بر این که باید به نقش و تاثیرگذاری این قبیل جشنواره ها و همایش ها در طول سال هم توجه داشت، ضروری است برای این همایش ها به گونه ای برنامه ریزی گردد که موضوعات جدید مطرح و به حل مسائل پیش رو در زمینه اجرای اهداف پرداخت.

وی گفت: با توجه به اینکه نیت هر دو طرف فولادی ها و سنگ آهنی ها، یاری به یکدیگر و پوشش دادن نیازهای همدیگر است، لذا با ایجاد شفافیت در عرضه، تقاضا و انجام قیمت گذاری های درست، مسائل به حداقل خواهد رسید. امروز باید بپذیریم که معدن داران، بهره برداران، کارگران و سرمایه گذاران معدن، همگی در یک سیستم مالی هستند و هدفی جز پیش برد و ارتقاء اوضاع مالی کشور ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 400

به "تشکیل شورای آهن و فولاد برای حل مشکل مواد معدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل شورای آهن و فولاد برای حل مشکل مواد معدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید