پوستر هفتمین جشن ملی پسته رفسنجان رونمایی شد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، پوستر هفتمین جشن ملی پسته رفسنجان رونمایی شد.

پوستر هفتمین جشن ملی پسته رفسنجان رونمایی شد

هفتمین جشن ملی پسته در رفسنجان طی روزهای 26 تا 30 شهریور در پنج منطقه از این شهرستان برگزار می گردد.

فرماندار رفسنجان در این آیین گفت: پسته محصولی استراتژیک و ارزآور و مهد فراوری جهانی آن در رفسنجان است که با وجود 80 هزار باغ پسته در این شهرستان و البته وجود درخت هزار و 500 ساله پسته و درختان چندصد ساله موجب شد ثبت ملی پسته به نام رفسنجان رقم بخورد.

حسین رضایی اضافه نمود: سال 96 در مورد ثبت گواهی بین المللی نشان جغرافیایی پسته رفسنجان اقدام شد و اکنون این نشان بین المللی به وسیله وایپو (سازمان جهانی مالکیت فکری) به نام رفسنجان ثبت شده است.

وی بیان نمود: رفسنجان در حوزه کشاورزی و فراوری پسته آوازه ای بلند بالا دارد و در بازارهای جهانی اعم از آمریکا و اروپا جایگاه ویژه ای دارد.

فرماندار رفسنجان اضافه نمود: از 200 هزار تن فراوری پسته در ایران 70 هزار تن سال جاری در رفسنجان برداشت می گردد و 20 درصد مصرف داخلی دارد و بقیه آن باید به کشورهای خارجی صادر گردد.

دبیر هفتمین جشن ملی پسته رفسنجان نیز گفت: سال جاری جشن ملی پسته در منطقه ها صفائیه، اسماعیل آباد، کشکوئیه، کبوترخان و خانه خشتی این شهرستان برگزار می گردد.

سید مصطفی مرتضوی گفت: برگزاری تورهای گردشگری، بازدید از باغهای پسته، برداشت محصول و برپایی نمایشگاه و غرفه های صنایع دستی از برنامه های جانبی جشن ملی پسته رفسنجان است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه از محصولات فراوریی غذایی پسته، مغز پسته و صنایع دستی توضیح داد: در شهر صفائیه جشنواره با نام پسته و کشک مغز، در روستای اسماعیل آباد با نام پسته و شکرگزاری، در شهر کشکوئیه با نام پسته و گلیم تاس، در روستای کبوترخان با نام پسته و بستنی و در خانه حاج آقا علی با نام پسته و مس برگزار خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1989

به "پوستر هفتمین جشن ملی پسته رفسنجان رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوستر هفتمین جشن ملی پسته رفسنجان رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید