ترکیه درباره لیبی به مصر هشدار داد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، آنکارا روز چهارشنبه با بیان اینکه با مسکو برای تداوم فشار جهت آتش بس در لیبی به توافق رسیده اما خواهان خروج نیروهای ارتش ملی از پایگاه های اصلی است، در مورد هرگونه استقرار نیروهای مصری در لیبی هشدار داد.

ترکیه درباره لیبی به مصر هشدار داد

به نقل از خبرگزاری رویترز، ابراهیم کالین، مشاور امنیتی ارشد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: ما با روسیه برای کوشش جهت برقراری آتش بس مطمئن و پایدار در لیبی به توافق رسیدیم.

توافق میان ترکیه و روسیه شامل فراخوان برای اتخاذ تدابیری جهت اجازه به ارسال یاری های بشردوستانه به نیازمندان و بکارگیری کوششهایی جهت تقویت گفتگوی سیاسی میان طرفین لیبیایی است. اما ترکیه شرط گذاشته که نیروهای ارتش ملی لیبی بعضی پایگاهها را ترک نمایند.

کالین ضمن هشدار به مصر گفت: هرگونه استقرار مصر در لیبی موجب کارشکنی در کوششها برای سرانجام دادن به درگیریها می گردد و این اقدام برای قاهره پر مخاطره خواهد بود. به اعتقاد من این اقدام ماجراجویی نظامی خطرناکی برای مصر است.

وی توضیح داد، هرگونه توافقی باید مبتنی بر بازگشت به شرایط سال 2015 در لیبی باشد و برای اینکه آتش بس پایداری محقق گردد، نیروهای حفتر باید الجفره و سرت را تخلیه نمایند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 831

به "ترکیه درباره لیبی به مصر هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه درباره لیبی به مصر هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید