به تفکرات اسکوچیچ احترام بگذاریم، مهاجمان ما چارچوب شناس هستند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، صمد مرفاوی در تبادل نظر با خبرنگاران، با اشاره به حضور تیم ملی ایران در بحرین برای حضور در مسابقات انتخابی جام جهانی و جام ملت های آسیا، گفت: شرایط تیم ملی به لحاظ بازیکن خوب است. نفراتی که به تیم ملی دعوت شده اند توانمند و آماده هستند و امیدوارم بتوانند با اردویی که در جزیره کیش پشت سر گذاشتند، از لحاظ کارهای ترکیبی و برنامه های تاکتیکی به مرز ایده آل رسیده رسیده باشند.

به تفکرات اسکوچیچ احترام بگذاریم، مهاجمان ما چارچوب شناس هستند

وی ادامه داد: از لحاظ فنی هم نفرات ما بسیار پخته و باتجربه هستند. آنها میدان دیده اند. ملی پوشان شرایط سخت این روزهای فوتبال ما را درک می نمایند و می دانند که باید برابر بحرین و عراق با آرامش و به دور از استرس بازی نموده تا تیم کشورمان به مرحله بعد صعود کند.

مرفاوی با انتقاد از عملکرد سرمربی سابق تیم ملی گفت: در زمان ویلموتس ما نتوانستیم نتایج خوبی کسب کنیم. در دور رفت به دلیل نداشتن استراتژی نه در حمله و نه در دفاع دو بازی حساس را به بحرین و عراق واگذار نموده و کارمان تا حدودی به اما و اگر کشیده شد اما اعتقاد دارم با نفراتی که در حال حاضر در تیم ملی هستند می توانیم با تفکرات سرمربی این دو تیم را شکست داده و به مرحله بعد صعود کنیم.

سرمربی پیشین استقلال با انتقاد از نبود بازی های تدارکاتی برای آمادگی هر چه بیشتر تیم ملی توضیح داد: بازی های تدارکاتی همواره باعث هماهنگی و آمادگی تیم ها می گردد. در آن ملاقاتها هیچکس به نتیجه کار ندارد و سرمربی تنها به دنبال این است تا بتواند تیمش را به هماهنگی کامل برساند. متأسفانه با شرایطی که کشور ما دارد خیلی از تیم ها حاضر نیستند به ایران بیایند تا در مقابل ما بازی نمایند. آخرین بازی که تیم ملی کشورمان انجام داد در فروردین ماه و برابر سوریه بود که آن هم چندان چنگی به دل نزد، زیرا سوریه با تمامی نفراتش به ایران نیامده بود.

وی تأکید کرد: شرایط ما همین است و باید آن را بپذیریم. اسکوچیچ باید در اردوی تدارکاتی بهترین عملکرد را داشته باشد. نفراتی که او انتخاب نموده همه قابلیت های فنی بالایی دارند و تنها به یک هماهنگی احتیاج دارند تا بتوانند به مرز آمادگی برسند.

مرفاوی اعلام کرد: اگر از این مرحله به سلامت عبور کنیم باید برای مرحله بعد که تیم ها به مراتب قوی تر از الان هستند یک برنامه ریزی دقیق داشته باشیم، زیرا در فوتبال راحتی وجود ندارد و برای پیروزیت باید کوشش کرد البته در آسیا حساب جداگانه ای برای فوتبال ما باز نموده اند، زیرا ما بازیکنان عظیم و چارچوب شناسی در خط حمله داریم همانند طارمی، آزمون، قایدی، جهانبخش و دیگر بازیکنانی که می توانند در یک لحظه نتیجه را تغییر دهند. ما تیم قدرتمندی داریم و امیدواریم این تیم بتواند با پیروزی در چهار ملاقات آینده به مرحله بعد صعود کند.

سرمربی سابق استقلال در پاسخ به این سوال که بعضی بازیکنان که لیاقت حضور در تیم ملی را داشتند دعوت نشدند؟ یادآور شد: از نظر من بودند بازیکنانی که شایسته حضور در تیم ملی بودند اما باید به تفکرات سرمربی بابت انتخاب بازیکن احترام بگذاریم زیرا این سرمربی است که باید جوابگوی حضور بازیکنان در تیم ملی باشد.

مرفاوی در سرانجام و در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ملی کشورمان می تواند با اسکوچیچ به جام جهانی صعود کند؟ گفت: ما تیم خوبی داریم، هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ آمادگی جسمانی اما تنها نکته مهم انتخاب نفرات برای هر بازی است. آرزو می کنم اسکوچیچ بتواند در این زمینه پیروز باشیم تا یک بار دیگر حضور در جام جهانی را تجربه کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1365

به "به تفکرات اسکوچیچ احترام بگذاریم، مهاجمان ما چارچوب شناس هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به تفکرات اسکوچیچ احترام بگذاریم، مهاجمان ما چارچوب شناس هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید