بزرگترین اعتصاب تاریخ هند، دهلی نو محاصره شد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، کشاورزان هند در اعتراض به اصطلاحات قوانین کشاورزی اعتصاب سراسری کردند.

بزرگترین اعتصاب تاریخ هند، دهلی نو محاصره شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کشاورزان هند در اعتراض به اصطلاحات قوانین کشاورزی اعتصاب سراسری نموده اند که بعضی آن را عظیمترین اعتصاب تاریخ این کشور خوانده اند.

اعتصاب امروز (سه شنبه) شروع شد، پس از آنکه پنج دور مذاکره دولت با نمایندگان کشاورزان و اتحادیه های کارگری بر سر قوانینی که به گفته کشاورزان به ضرر آنها است، بی نتیجه ماند.

دور جدید گفتگوها قرار است فردا انجام گردد.

بعضی رسانه ها برآورد نموده اند که حدود نیم میلیون نفر در این اعتصاب شرکت نموده اند. گفته می گردد این عظیمترین اعتصاب تاریخ هند است.

سروزیر دهلی ادعا می نماید پس از بازدید از محل تجمع کشاورزان، بازداشت خانگی شده و هیچ کس اجازه خروج و ورود به خانه او را ندارد.

پلیس دهلی این موضوع را تکذیب نموده است. حداقل 15حزب مخالف از فراخوان اعتصاب حمایت نموده اند.

ده ها هزار کشاورز دهلی پایتخت را در 12 روز گذشته محاصره نموده و تقریبا تمام راه های ورودی آن را بسته اند. همزمان پلیس در اطراف دهلی ایست های بازرسی مستقر نموده است.

حزب دست راستی حاکم، بهاراتیا جاناتا (بی جی پی) می گوید اصلاحاتی که به فعالان بخش خصوصی اجازه می دهد نقش بیشتری در بخش کشاورزی داشته باشند به درآمد کشاورزان آسیب نمی زند.

با این حال کشاورزان قانع نشده اند و در هفته های اخیر هزاران کشاورز با کاروان تراکتور یا پیاده به سمت دهلی حرکت نموده اند. نیروهای پلیس و شبه نظامی با ایجاد مانع سعی نموده اند از ورود معترضان به پایتخت جلوگیری نمایند که باعث درگیری هایی شده است.

بیشتر کشاورزان معترض از ایالت های شمالی پنجاب و هاریانا، ثروتمندترین جوامع کشاورزی هند هستند. این دو ایالت ابه کاسه غذا هند معروفند.

کارزار این کشاورزان در رسانه های اجتماعی و در میان جامعه پرنفوذ سیک ها در پنجاب و خارج از هند طنین انداز شده است.

اگرچه بعدا به کشاورزان اجازه ورود به دهلی داده شد اما هزاران نفر از آنها هنوز در ابتدای محدوده شهر صف بندی و اعلام نموده اند تا زمانی که دولت از تغییر قوانین کشاورزی دست بر ندارد عقب نمی نشینند.

از آن موقع محل تجمع معترضان یک اردوگاه اعتراضی شده است و معترضان و خانواده هایشان در فضای باز آشپزی می نمایند و می خوابند.

تصاویر هزاران کشاورز سالخورده که در سرمای زمستان با گاز اشک آور و ماشین آبپاش سرکوب شدند، همدلی گسترده هندی ها را در داخل و خارج کشور به دنبال داشته است.

چند هفته پیش، تنش در مجلس به هنگام تصویب لوایح کشاورزی، به تعلیق هشت نماینده مخالف منجر شد.

قوانین جدید به بخش خصوصی اجازه می دهند محصولات اساسی کشاورزی را برای استفاده آینده انبار نمایند در حالی که تا به امروز دولت اجازه چنین کاری داشته است.

یکی از عظیمترین تغییرات این است که کشاورزان مجاز می شوند محصولات خود را مستقیم و به قیمت بازار به بخش خصوصی، بنگاه های کشاورزی، فروشگاه های زنجیره ای و فروشندگان آنلاین عرضه نمایند و بفروشند.

اغلب کشاورزان هندی در حال حاضر بیشتر محصولات خود را در بازارهای عمده فروشی تحت کنترل دولت یا به میدان های میوه و تره بار می فروشند که در آنها یک حداقل قیمت معین شده است. این اصلاحات، حداقل روی کاغذ، به کشاورزان امکان فروش خارج از این سیستم را می دهد.

این قوانین همچنین به خریداران امکان می دهد با کشاورزان قرارداد ببندند تا آنها بر حسب احتیاج خاص خریدار محصول فراوری نمایند.

گورنام سینگ چارونی یکی از رهبران اصلی اعتراض ها، اخیرا به بی بی سی گفته بود: اگر اجازه دهیم بنگاه های عظیم درباره قیمت و خرید محصولات ما تصمیم بگیرند، درآمد و زمین هایمان را از دست خواهیم داد.

ما به شرکت های عظیم اعتماد نداریم. بازار آزاد در کشورهایی کارکرد دارد که فساد کمتر و حکومت قانونمندتر است. این سیستم برای ما فایده ندارد.

کشاورزان عمدتاً نگران اند که این اصلاحات در نهایت به خاتمه بازارهای عمده فروشی و فروش محصولاتشان به قیمت مطمئن منجر گردد و قوانین حمایت از آنها برداشته شوند.

دولت گفته است خرید عمده بر اساس حداقل قیمت تضمین شده همچنان ادامه خواهند داد اما کشاورزان این را باور ندارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1033

به "بزرگترین اعتصاب تاریخ هند، دهلی نو محاصره شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین اعتصاب تاریخ هند، دهلی نو محاصره شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید