بازدید سه بعدی از کلیسای نوتردام پاریس با واقعیت مجازی

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بازدید سه بعدی از کلیسای نوتردام پاریس با واقعیت مجازی امکان پذیر هست.

بازدید سه بعدی از کلیسای نوتردام پاریس با واقعیت مجازی

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بیشتر بخوانیدکلیسای نوتردام پاریس، زیبایی منحصر بفرد در قلب پاریس

قضیه چیست؟

فیلم 360 درجه بازسازی نوتردام با روایت تاریخ این کلیسای گوتیک و کلوزآپهایی از مجسمه های گارگویل، ناقوس ها و اتاقهای آن برای نگهداری از اشیای مقدس شروع می گردد و پاتریک شووه کشیش ارشد این کلیسا همزمان از مسئولیتهای خود می گوید. این صحنه ها سه ماه قبل از وقوع آتش سوزی برای مستندی که تارگو می خواست درباره اسقف شووه بسازد، فیلمبرداری شد.

صحنه های بعدی شامل تصاویری است که پهپادها از کلیسای در آتش، شاهدان شوکه حاضر در صحنه و آتش نشانانی ثبت نموده که برای خاموش کردن شعله ها خود را به آتش زدند. بدنبال این صحنه ها نیز مصاحبه هایی با شووه، ژان لویی ژورژلین مسئول بازسازی نوتردام و آن ایدالگو شهردار پاریس پخش می گردد. در یکی از دقیق ترین بخشهای این فیلم داربست های تودرتو و فضای داخلی پلاستیک کشی شده کلیسا نشان داده می شوند، صحنه هایی که دسامبر گذشته (آذر-دی 98) فیلمبرداری شدند.

آرنو هوت (Arnaud Houette) رئیس فایر ویو می گوید: پس از آتش سوزی در نوتردام، موسسان تارگو که مستندی درباره شووه ساخته بودند فهمیدند یک داستان کاملا متفاوت برای روایت وجود دارد: نوتردام قبل و بعد از آتش سوزی. می خواهیم مردم تصور نمایند داخل نوتردام هستند و آن حس قدرتمندی که همه سال گذشته تجربه کردند را احساس نمایند.

در یک ماه گذشته بیش از 10 هزار نفر فیلم بازسازی نوتردام را تماشا کردند و فایر ویو در نظر دارد این تعداد را به 100 هزار نفر برساند. به گفته هوت، بخشی از درآمد حاصل از فروش این فیلم به بازسازی نوتردام اختصاص داده می گردد.

15 آوریل سال 2019 آتشی مهیب در کلیسای نوتردام پاریس پا گرفت و مناره و سقف آن را خراب کرد. داربست هایی هم که در آن موقع برای بازسازی مناره قدیمی این بنا برپا شده بودند، در آتش سوخته و درهم تنیده شدند. با گذشت یک سال از آتش سوزی کلیسای نوتردام، کار بازسازی این شاهکار معماری گوتیک با جداسازی داربستهای آسیب دیده در آتش، از روز 20 خرداد شروع شد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه پس از وقوع آتش سوزی سال گذشته وعده بازسازی این بنا ظرف مدت 5 سال را داد. مسئولان نوتردام نیز امیدوارند درهای این کلیسا تا سال 2024 که پاریس قرار است میزبان مسابقات المپیک باشد، به روی گردشگران باز گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 840

به "بازدید سه بعدی از کلیسای نوتردام پاریس با واقعیت مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید سه بعدی از کلیسای نوتردام پاریس با واقعیت مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید