ایران و عربستان در پی بازگشایی کنسولگری های خود هستند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، بعضی منابع آگاه به خبرگزاری بلومبرگ گفته اند که ایران از عربستان سعودی خواسته تا روابط دیپلماتیک با یکدیگر را از سر بگیرند.

ایران و عربستان در پی بازگشایی کنسولگری های خود هستند

به گزارش ایسنا، بلومبرگ نوشته دو شخص آگاه از مذاکرات تهران و ریاض به این خبرگزاری گفته اند که ایران از عربستان سعودی خواسته است تا کنسولگری ها را بازگشایی نمایند و روابط دیپلماتیک را از سر بگیرند.

به نوشته بلومبرگ، ایران و عربستان سعودی تا به امروز چهار دور مذاکرات را برگزار نموده اند. آخرین دور مذاکرات در تاریخ 21 سپتامبر برگزار شده و دور آینده مذاکرات هم به زودی برگزار خواهد شد.

این دو منبع آگاه اعلام نموده اند که ایران پیشنهاد بازگشایی کنسولگری ها در مشهد و جده را به نشانه حسن نیت داده است.

وزارت امور خارجه ایران و مرکز ارتباطات بین الملل عربستان سعودی تا به امروز پاسخ فوری به درخواست این رسانه برای اظهارنظر در این باره نداده اند.

دو روز قبل هم خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که تهران و ریاض به حصول توافق جهت کاهش تنش ها نزدیک شده اند.

بعلاوه، خطیب زاده - سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - با تأیید برگزاری چهار دور مذاکره با عربستان، گفته بود: توافق هیأت ایرانی و عربستانی این بود که مذاکرات که پشت در های بسته انجام گردد. کوشش داریم که روابط ایران و عربستان به تحقق آرامش، صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس یاری کند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1548

به "ایران و عربستان در پی بازگشایی کنسولگری های خود هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و عربستان در پی بازگشایی کنسولگری های خود هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید