اولویت دورکاری و مرخصی در ادارات با بانوان، معلولین و افراد دارای بیماری زمینه ای است

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، خبرنگاران/هرمزگان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان با توجه به سوالات مکرر کارکنان دولتی در خصوص آخرین شرایط حضور آنان در محل کار؛ جزییات مرخصی کارکنان دستگاه های اجرایی در قالب مصوبه ابلاغی را تشریح کرد.

اولویت دورکاری و مرخصی در ادارات با بانوان، معلولین و افراد دارای بیماری زمینه ای است

نازنین شیبانی تذرجی در گفت و گو با خبرنگاران، اضافه نمود: در حدود دو ماه گذشته و با شدت دریافت شیوع ویروس کرونا تغییراتی در ساعت کاری و همچنین حضور کارکنان در سازمان ها و ادارات ایجاد شد؛ به طوری که در ابتدا ساعت حضور کارکنان کاهش یافته و ساعت کاری آنها به ساعت 8 تا 13 رسید.

وی ادامه داد: در ایام نوروز و با افزایش محدودیت هایی ترددی که ستاد ملی مدیریت کرونا کشور در نظر گرفت، در فعالیت کارکنان سازمان ها نیز محدودیت های اعمال شد که در مرحله اول با تصمیم این ستاد و به دنبال آن بخشنامه سازمان اداری و استخدامی قرار شد تا کارکنان به صورت شیفتی و یک سوم نیروی انسانی هر بخش در محل کار حضور یابند و دو سوم دیگر به صورت دورکاری فعالیت خود را ادامه دهند یا از مرخصی استفاده نمایند که مرخصی آن ها نیز جزو استحقاقی های سالانه محسوب نمی شود.

شیبانی تذرجی اضافه نمود: تازه ترین تصمیمی که ستاد ملی مدیریت کرونا کشور برای شروع فعالیت ها در کسب و کارهای کم ریسک گرفته کارکنان را نیز مدنظر قرار داده است؛ به گونه ای که به صورت پلکانی حضور کارکنان در سازمان ها افزایش یافت، بر این اساس از تاریخ 23 فروردین ماه حضورکارمندان از یک سوم به دو سوم افزایش یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان ضمن بیان اینکه ساعت کار کارکنان از 7 الی 14 رسیده است، اضافه نمود: همچنین مقرر شده این ساعت برای ماه رمضان نیز اعمال شود و برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی نیز یک سوم کارکنان دستگاه ها از محیط اداری سبک سازی شود و افراد با فاصله بیشتر در محل کار خود قرار گیرند.

وی اضافه نمود: دستگاه های اجرایی موظفند ضمن برنامه ریزی برای ارائه کلیه خدمات عمومی حوزه مسولیت خود با حضور دوسوم کارکنان ، ترتیبی اتخاذ نمایند که در ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع، به ویژه خدمات ضروری وقفه ای ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اجرای دقیق مفاد بخشنامه 724555 در تاریخ 12اسفندماه 98 سازمان اداری و استخدامی، ادامه داد: تمامی مدیران و مسولان دستگاه های اجرایی ترتیبی اتخاذ نمایند تا یک سوم کارکنان دستگاه وظایف خود را به صورت دورکاری انجام دهند و درصورت عدم امکان انجام وظایف، با توجه به ضرورت کاهش حضور دو سوم کارکنان در محیط اداری برای تحقق اهداف فاصله گذاری اجتماعی، نسبت به اعطای مرخصی برای بقیه کارکنان تا سقف یک سوم به صورت نوبت بندی اقدام نمایند.

وی در خاتمه با بیان اینکه این مرخصی ها جزو مرخصی استحقاقی کارکنان که 30 روز در سال است حساب نمی شود و حقوق آنها هم پرداخت می شود، گفت: بانوان شاغل در دستگاه ها که فرزند خردسال دارند،همچنین معلولان و کسانی که دارای بیماری زمینه ای هستند در اولویت هستند و بقیه کارمندان در صورت وجود ظرفیت خالی می توانند از این طرح استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 667

به "اولویت دورکاری و مرخصی در ادارات با بانوان، معلولین و افراد دارای بیماری زمینه ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت دورکاری و مرخصی در ادارات با بانوان، معلولین و افراد دارای بیماری زمینه ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید