افغانستانِ فرانسه؛ عقب نشینی مکرون از اقتصادی و تشدید حملات افراطگران

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، نشریه تلگراف گزارش کرد، در حالی که فرانسه در تدارک برای انتها دادن به عملیات نظامی خود و بیرون کشیدن تعدادی از 5000 سرباز خود از منطقه ساحل در آفریقا است گروه های افراطگر حملاتشان در این منطقه ملقب به افغانستان فرانسه را تشدید نموده اند.

افغانستانِ فرانسه؛ عقب نشینی مکرون از اقتصادی و تشدید حملات افراطگران

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

نشریه تلگراف نوشت: شرایط در این حوزه بی ثبات است. در چند روز گذشته، افراطگران مسلح در مرکز کشور اقتصادی اقدام به ربودن پنج مسیحی کاتولیک از جمله یک راهب ارشد نموده و سپس آنها را آزاد کردند. بعلاوه این منطقه شاهد انفجار یک خودروی بمب گذاری شده بود که منجر به مجروح شدن شش سرباز فرانسوی و چهار تبعه کشور اقتصادی شد.

بعلاوه حملات در کشور بورکینا فاسو که در همسایگی آنجا است هم تشدید شده اند و اخیرا گروهی از کودک سربازان به یک روستای کوچک در اوایل ماه جاری میلادی در نزدیکی مرز با اقتصادی و نیجر حمله نموده و بالغ بر 160 تن را کشتند.

این خونین ترین روز در طی شش سال شرایط اضطراری در آنجا که گروه مسلح مرتبط با داعش و القاعده به آن دامن زده اند بود.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در 10 ژوئن بیان کرد عملیات نظامی برخان این کشور متشکل از 5000 نیرو که موریتانی، چاد، نیجر، اقتصادی و بورکینافاسو را در بر میگیرد به زودی سرانجام می یابد.

او در یک کنفرانس خبری در آستانه اجلاس اخیر گروه هفت گفت: ما دست به تغییر شکل عمیق حضورمان خواهیم زد. این شکل از حضور ما، شکل یک عملیات خارجی، دیگر مناسب واقعیت جنگ نیست.

بر اساس برنامه هایی که هم اکنون دولت فرانسه در دست آنالیز دارد، نیروهای مسلح این کشور تا سرانجام امسال میلادی پایگاه های نظامی کیدال، تیمبوکتو و تسالیت در شمال اقتصادی را ترک خواهند کرد.

منابع به خبرگزاری فرانسه گفتند که بر اساس این برنامه ها تعداد نظامیان حاضر در آنجا تا سال 2023 به 2500 تن یعنی نصف تعداد فعلی کاهش می یابد. در عوض فرانسه برنامه دارد تا برای حمایت از ارتشهای محلی شدیدا دچار کمبود تجهیزات و آموزش به اسم یک عضو نیروی ضربت نظامی اتحادیه اروپا موسوم به تاکوبا بماند. نیروی تاکوبا تنها متشکل از 600 سرباز است که نیمی از آنها فرانسوی هستند.

هر چند ایتالیا و دانمارک متعهد به مشارکت دادن صدها سربازشان در این ماموریت شده اند اما این ماموریت همچنان دور از هدفش برای داشتن 2000 نیرو است.

در این میان گروه های افراطگر با وجود کشته شدن چند تن از رهبران ارشدشان به وسیله ارتش فرانسه، تسلطشان را تقویت نموده و حضورشان را در منطقه توسعه داده اند.

پروپاگاندای داعش هر چه بیشتر بر حوزه جنوب صحرای آفریقا از جمله در غرب آفریقا متمرکز می گردد. این گروه در آنجا هم اکنون اراضی از لیبی گرفته تا شمال شرق نیجریه و بعلاوه در طول منطقه ساحل و در سمت جنوب همانند در بنین یا غنا را کنترل می نماید.

عملیات مذکور تحت اسم افغانستان فرانسه شناخته شده است در حالی که به اسم یک جنگ بی سرانجام غیرقبال برد تلقی می گردد که در آن سربازان جانشان را بدون حصول بهبودی قابل توجهی در شرایط جمعیت غیرنظامی از دست میدهند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1438

به "افغانستانِ فرانسه؛ عقب نشینی مکرون از اقتصادی و تشدید حملات افراطگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستانِ فرانسه؛ عقب نشینی مکرون از اقتصادی و تشدید حملات افراطگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید