افزایش قدرت خرید مسکن با کاهش قیمت تمام شده آن

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، کارشناس اقتصاد مسکن با تاکید بر اینکه در کوتاه مدت نمی توان برای بالا بردن قدرت خرید مسکن اقدام کرد گفت: برنامه های میان مدت و بلند مدت برای کاهش قیمت تمام شده فراوری می تواند به مرور قدرت خرید متقاضیان مسکن را بالا ببرد.

افزایش قدرت خرید مسکن با کاهش قیمت تمام شده آن

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان در تهران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

فردین یزدانی با تاکید بر اینکه بالا بردن تسهیلات خرید مسکن می تواند منجر به رشد قیمت گردد گفت:دولت می تواند با ارائه برنامه های میان مدت و بلند مدت نسبت به بالا بردن قدرت خرید مسکن اقدام کند و این برنامه می تواند در راستای کاهش قیمت تمام شده مسکن پیاده گردد.

وی اضافه نمود: وقتی قیمت تمام شده مسکن برای سازندگان کاهش یابد علاوه بر اینکه عرضه مسکن جوابگوی تقاضا خواهد شد بلکه بازار مسکن به نوعی رقابتی شده و عرضه مسکن افزایش می یابد.حال در این شرایط قدرت خرید مسکن هم به مرور خود را با شرایط وفق داده و خود را با آن هماهنگ خواهد نمود.

یزدانی توضیح داد: قبلا هم بارها گفته ام که وقتی کیک اقتصاد در حال کوچک شدن است دولت نمی تواند اقدامی برای بالا بردن قدرت خرید متقاضیان مسکن در کوتاه مدت انجام دهد پس وقتی رشد منفی در اقتصاد داریم اعطای تسهیلات تنها برای خرید نیز موجب افزایش قیمت می گردد.

مدیر سابق بازنگری طرح جامع مسکن در پاسخ به این سؤال که چگونه می توان قیمت تمام شده مسکن را کاهش داد گفت: دولت می تواند برنامه ای میان مدت و بلند مدت با هدف کاهش قیمت تمام شده فراوری را اجرا کند و بسته های فراوری مسکن را بصورت هوشمند و با اعطای زمین شرایط ساخت و ساز را رونق دهد و این ساخت و ساز را به گونه ای راهنمایی شده به سمت عرضه مناسب سوق دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که قرار است برای تقویت مستاجران تسهیلات اجاره پرداخت گردد گفت:اگر تسهیلات با نرخ پایین به مستاجران واقعی پرداخت گردد مناسب خواهد بود اما به هر حال دولت می تواند به وسیله وارد کردن بخشی از واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی به بازار اجاره، بخشی از گروه های آسیب پذیر را در این بخش ساماندهی کند.

منبع خبر: اقتصاد آنلاین

منبع: ساختمانچی
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 384

به "افزایش قدرت خرید مسکن با کاهش قیمت تمام شده آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قدرت خرید مسکن با کاهش قیمت تمام شده آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید