استقلال اینگونه قهرمان نیم فصل شد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، توقف استقلال در اراک فرصت خوبی برای قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل به وجود آورد. پرسپولیس روی کاغذ برنامه آسانتری نسبت به استقلال داشت و انتظار می رفت که شاگردان گل محمدی قبل از رسیدن به میانه راه لیگ از رقیب سنتی سبقت بگیرند.

استقلال اینگونه قهرمان نیم فصل شد

اتفاقات هفته چهاردهم اما تمام پیش بینی ها را به هم زد. تساوی غیرمنتظره پرسپولیس در مشهد حکم فرش قرمزی داشت که استقلال را به سمت قهرمانی نیم فصل راهنمایی می کرد. استقلال و سپاهان در هفته های گذشته توانسته بودند پدیده را شکست بدهند و تصور می شد که پرسپولیس هم از مشهد با سه امتیاز برگردد، ولی تیم گل محمدی که با تساوی یک بر یک به رختکن رفت، در نیمه دوم به ندرت توانست دروازه میزبان را تهدید کند.

استقلال با آگاهی از تساوی پرسپولیس به زمین رفت و می دانست که با بردن مس قهرمانی نیم فصل را تقریباً قطعی می نماید. انگیزه بزرگتر تیم مجیدی جبران بازی محتاطانه اراک و پاسخ به منتقدانی بود که از استقلال انتظار بازی تهاجمی تری داشتند. رویکرد متفاوت استقلال خیلی زود معین شد و موقعیت هایی که آنها در نیمه اول ساختند تقریباً با هیچکدام از بازی های هفته های اخیر این تیم قابل مقایسه نبود. در این دقایق یامگا بازیکنی مهارنشدنی بود که بارها مدافع چپ مس را جا گذاشت و خطر ساخت. یکی از این صحنه ها منجر به پنالتی اول استقلال شد و در چند صحنه هم توپ های خوبی به دهانه دروازه فرستاد که مهاجمان استقلال قدرش را ندانستند.

بعد از تساوی دو تیم در نیمه اول باز هم این فرار یامگا بود که گره بازی را برای استقلال باز کرد و به پنالتی دوم این تیم ختم شد. از این بازیکن فرانسوی که در اولین بازی اش مقابل ذوب آهن درخشیده بود، انتقاد می شد که نتوانسته آن کیفیت بالا را تکرار کند، ولی او مقابل مس نمایش درخشانی داشت و با فاصله برترین بازیکن زمین بود.

با نتایجی که دیروز رقم خورد، قهرمانی نیم فصل استقلال حتی در صورت شکست در بازی هفته پانزدهم قطعی است، با این حال شاگردان مجیدی با همین رویکرد تهاجمی در مسجدسلیمان هم بخت اول پیروزی خواهند بود. هرچند قهرمانی نیم فصل اهمیت زیادی ندارد، ولی برای استقلال که در سال های گذشته بحران های زیادی را پشت سر گذاشته، نشانه خوبی است که در راستا درستی حرکت می نماید و با تغییرات مختصری می تواند نیم فصل دوم را با کیفیت بهتری آغاز کند. حفظ شکست ناپذیری پارامتر روحی دیگری است که باور قهرمانی را نزد شاگردان مجیدی تقویت می نماید.

در طرف دیگر پرسپولیس فاصله چندانی با استقلال ندارد و سه امتیاز اختلاف جبران ناپذیری نیست، ولی نکته نگران کننده برای کادر فنی و طرفداران افت کیفیتی است که در مشهد دیده شد و در دقایقی از بازی با تراکتور هم محسوس بود. اگر نوسانات استقلال که در چند فصل گذشته تغییرات زیادی روی نیمکت و درون زمین داشته تا حدودی قابل توجیه است، از پرسپولیس که دو قهرمانی اخیرش با گل محمدی بوده چنین نوسانی انتظار نمی رود. گل محمدی با آگاهی از مسائل تیمش قطعاً مثل مجیدی برنامه هایی برای تقویت تیمش دارد، به شرطی که باز و بسته شدن مداوم پنجره جابجایی به او اجازه جذب بازیکنان نو را بدهد.

منبع: ایران ورزشی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1738

به "استقلال اینگونه قهرمان نیم فصل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال اینگونه قهرمان نیم فصل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید