اردوغان: اتهام آمریکا علیه هالک بانک غیرقانونی است

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، هالک بانک ترکیه اتهامات آمریکا مبنی بر دور زدن تحریم های واشنگتن علیه تهران را بخشی از برنامه ایالات متحده برای تحریم ترکیه دانست.

اردوغان: اتهام آمریکا علیه هالک بانک غیرقانونی است

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز اتهامات آمریکا علیه این بانک را غیرقانونی خواند و آن را گامی زشت توصیف کرد.

هالک بانک ترکیه امروز چهارشنبه در بیانیه ای اظهار داشت: این اتهامات بخشی از تحریم های آمریکا است که به خاطر عملیات چشمه صلح علیه ترکیه وضع شده است.

روز گذشته دادستانی فدرال آمریکا در نیویورک، هالک بانک را به مشارکت در یک نقشه چند میلیارد دلاری برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران متهم کرد.

بر اساس این کیفرخواست، هالک بانک برای یاری به فروش نفت و گاز ایران به وسیله شرکت های سوری و با حمایت مقامات ایران و ترکیه، کوشش نموده است تا تحریم های آمریکا را دور بزند.

این اتهامات در حالی مطرح می گردد که تنش میان واشنگتن-آنکارا بر سر تهاجم نظامی ترکیه علیه گروه ها و شبه نظامیان کرد در شمال شرق سوریه شدت گرفته است.

ایالات متحده آمریکا در آخرین واکنش های خود به عملیات نظامی آنکارا دو وزراتخانه و سه مقام ارشد دولت ترکیه را تحریم کرد.

کاخ سفید روز سه شنبه اظهار داشت قرار است مایک پنس معاون ریاست جمهوری آمریکا به همراه هیاتی شامل مشاور امنیت ملی و فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه برای دیدار با رجب طیب اردوغان به ترکیه سفر نمایند.

آمریکا می خواهد با میانجیگری میان نیروهای دموکراتیک سوریه و ترکیه، آتش بس برقرار کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 174

به "اردوغان: اتهام آمریکا علیه هالک بانک غیرقانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: اتهام آمریکا علیه هالک بانک غیرقانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید