آنتی بادی سرماخوردگی، کووید-19 را خنثی می نماید

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، نتایج یک آزمایش نشان می دهد: آنتی بادی سرماخوردگی می تواند کووید-19 را خنثی کند و این یافته ممکن است فراوری واکسن هایی را در پی داشته باشد که در برابر تمامی کروناویروس ها مصونیت ایجاد می نمایند.

آنتی بادی سرماخوردگی، کووید-19 را خنثی می نماید

به گزارش خبرنگاران، نتایج آنالیز ها حاکیست آنتی بادی که پس از سرماخوردگی در بدن ایجاد می گردد می تواند ویروس عامل بیماری کووید-19 را خنثی کند.

ویروس سرماخوردگی و ویروس SARS-CoV-2 در گروه کروناویروس ها قرار دارند که می توانند بیماری های دستگاه تنفسی فوقانی را به همراه داشته باشند.

هرچند تا به امروز این باور وجود داشته که آنتی بادی هایی که روی کروناویروس های معمول واکنش نشان می دهند در برابر ویروسی که منجر به کووید می گردد، اثر نمی گذارند اما محققان در نمونه های خون بهبودیافتگان کووید، سطح بالایی از سلول های ایمنی فراوری شده در دوران سرماخوردگی را یافتند که بیماری ها را به خاطر سپرده و در صورت بازگشتِ تهدید، دوباره فعال می شوند.

متخصصان علوم پزشکی در آمریکا اظهار داشتند: یافته های بدست آمده یاری می نماید تا محققان، پیروز به فراوری واکسن یا روش درمانی مبتنی بر آنتی بادی شوند که در برابر تمامی کروناویروس ها مصونیت ایجاد کند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، به گفته متخصصان آنتی بادی به وسیله نوعی سلول سیستم ایمنی بدن فراوری می گردد که به اسم سلول حافظه B شناخته می گردد. سلول های حافظه B روی سطح پاتوژن (عامل بیماری زا) های مهاجم قرار گرفته و آنها را برای اینکه به وسیله سلول های ایمنی دیگر نابود شوند، علامت گذاری می نمایند. این سلول های حافظه ای بعلاوه می توانند سالها - حتی دهه ها - در جریان خون گردش داشته باشند و در صورت وجود عفونتی دیگر، سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با آن فعال نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1406

به "آنتی بادی سرماخوردگی، کووید-19 را خنثی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتی بادی سرماخوردگی، کووید-19 را خنثی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید