چین: باید به آزمایشگاه ووهان جایزه نوبل بدهند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، ژائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اتهام زنی های کشور های غربی به ویژه آمریکا علیه پکن درباره همه گیری ویروس کرونا را به شدت رد کرد.

چین: باید به آزمایشگاه ووهان جایزه نوبل بدهند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین اعلام نمود که آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان به علت نقش مهمی که در زمینه آنالیز و مطلعه کووید-19 داشته است، شایسته دریافت جایزه نوبل پزشکی است.

ژائو لی جیان در این نشست خبری به اتهام زنی های کشور های غربی به ویژه آمریکا مبنی بر اینکه آزمایشگاه ویروس شناسی شهر ووهان عامل شیوع و شروع همه گیری ویروس کرونا است، واکنش نشان داد.

مقام های مختلف کشور های غربی طی هفته های اخیر ادعا های گوناگونی را درباره چگونگی شروه همه گیری ویروس کرونا مطرح نموده اند از قبیل اینکه آزمایشگاه ووهان یا عامدانه عامل همه گیری کرونا بوده و یا اینکه ناخواسته در اثر نشت ویروس به خارج از آزمایشگاه، همه گیری کرونا در دنیا شروع شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین با رد این اتهامات گفت: اگر آن هایی که برای اولین بار خبر ها و اطلاعات درباره ژنوم های ویروسی را منتشر می نمایند، به ساختن ویروس متهم شوند در آن صورت پروفسور لوک مونتاگنیر که برای اولین بار ویروس اچ آی وی را کشف کرد به جای آنکه جایزه نوبل دریافت کند مقصر ایدز محسوب می گردد و آقای لوئیس پاستور که میکروب ها را کشف کرد در خصوص باکتری های بیماری زا در سراسر کره زمین جوابگو خواهد بود.

وی اضافه کرد: با همین استدلال، تیم (آزمایشگاه ویروس شناسی) در ووهان به علت تحقیقاتشان روی کووید-19 باید جایزه نوبل پزشکی دریافت نمایند نه اینکه مورد انتقاد قرار گیرند.

در هفته های اخیر مقام های غربی به ویژه آمریکایی بار ها به چین درباره عدم همکاری با تحقیقات بین المللی برای معین شدن خاستگاه و منشا ویروس کرونا اتهام زده اند، اما پکن به شدت این اتهام زنی را رد نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1413

به "چین: باید به آزمایشگاه ووهان جایزه نوبل بدهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: باید به آزمایشگاه ووهان جایزه نوبل بدهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید