آئین نامه ساماندهی و ارتقای گردشگری شهری عودت شد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، کمیسیون خاص امور کلان شهرهای هیأت دولت، آئین نامه ساماندهی و ارتقای گردشگری شهری را به درخواست نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دستور کار خارج و برای بازبینی به این دستگاه عودت داد.

آئین نامه ساماندهی و ارتقای گردشگری شهری عودت شد

خبرنگاران: در جلسه تخصصی کمیسیون خاص امور کلان شهرهای هیأت دولت که به ریاست معاون دبیر کمیسیون برگزار شده بود، آئین نامه ساماندهی و ارتقای گردشگری شهری به درخواست نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دستور کار خارج و برای بازبینی به این دستگاه عودت شد.

بر همین اساس، دستگاه های اجرایی به استناد مصوبه هیأت وزیران، موظف به اجرای اقدامات اجتماعی- فرهنگی در کلان شهرها هستند. در این بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور تقویت گونه های مختلف گردشگری (مذهبی، سلامت، طبیعت، فرهنگی و …) در شهرها موظف به تدوین آئین نامه مربوط است.

به همین منظور، پیش نویس آئین نامه ساماندهی و ارتقای گردشگری شهری از سوی سازمان مذکور، تهیه و جهت سیر مراحل تصمیم گیری به دولت ارائه شد.

بر همین اساس، آئین نامه مورد اشاره پس از طی مراحل آنالیز در کمیسیون خاص امور کلان شهرها و طرح در کمیته های تخصصی، به درخواست نماینده سازمان پیشنهاد دهنده از دستور کار خارج شد تا پیشنهاد مورد تفاهم جدید با همکاری وزارت خانه های کشور، نیرو، راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور با رعایت مواردی همچون ملاحظه اسناد بالادستی، جلوگیری از تکرار قوانین و مقررات مربوط، قابلیت اجرایی، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی به همراه تسهیلات و مشوق ها و نیز ضمانت اجرایی احکام، تهیه و مجدداً به دولت ارائه گردد.

بر اساس این گزارش، جلسه تخصصی کمیسیون خاص امور کلان شهرها به ریاست داود آرین معاون دبیر کمیسیون و با حضور نمایندگان وزارت خانه های راه و شهرسازی، کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شورای عالی استان ها، سازمان های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حفاظت محیط زیست روز سه شنبه 18 تیر ماه 1398 به میزبانی دفتر هیأت دولت نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

منبع: چمدان
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 22

به "آئین نامه ساماندهی و ارتقای گردشگری شهری عودت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آئین نامه ساماندهی و ارتقای گردشگری شهری عودت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید