7 دانستنی جالب درباره شهر ممنوعه پکن

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، شهر ممنوعه که 600 سال است در میان پکن (Beijing) قد اعلم نموده است، مشهورترین نماد تاریخی این شهر و مرکز سیاست چین در دوران مینگ و کینگ (Ming and qing) است. ممکن است که شما با دیوارهای رسی و قرمز رنگ و کاشی های طلایی آن آشنا باشید، و یا بدانید شهر ممنوعه خانه 24 امپراطور بوده است. اما مطمئن باشید که این دانستی های جالب درباره این شهر ممنوعه را نشنیده اید. با مجله خبرنگاران همراه باشد تا شما را با این شهر ممنوعه بیشتر آشنا کنیم.

7 دانستنی جالب درباره شهر ممنوعه پکن

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

هیچ درختی در قسمت خارجی آن کاشته نشده است

شهر ممنوعه به دو قسمت خارجی و داخلی تقسیم شده است. قسمت خارجی آن که با نام حوزه (the venue) شناخته می گردد، محلی است که تمام مراسم های عمومی برگزار می شوند و بعلاوه مکانی بوده که قدرت الهی امپراطور برای عموم مردم به نمایش گذاشته می شده. به همین علت کاشت درخت در این قسمت از شهر ممنوعه ، ممنوع بوده. اما در قسمت داخلی جایی که امپراطور زندگی می نموده پر برخی نقاط درخت هایی دیده می شدند.

آیا به حیوانات تزئینی سرسراهای قسمت خارجی توجه نموده اید؟

در معماری باستانی چینی از حیوانات زیادی برای تزئین ساختمان ها استفاده می شده. با توجه به درجه اهمیت ساختمان نوع حیوان تزئینی از ساختمان تا ساختمان تفافت دارد. محل برگزاری اجتماعات سالانه و بزرگترین سرسرای داخل شهر ممنوعه بیشترین تعداد این حیوانات را بر روی دیوارهای خود دارند که از بیرون به داخل عبارتند از: اژدها، ققنوس، شیر، اسب بهشتی، اسب دریایی، ساونای (Suanni) که شیری شبیه به اژدها است، ژیایو (Xiayu) اژدهای دریایی، ژیژی (Xiezhi) بز عدالت، دونیو (Douniu) گاومیش، و هانگاشی (Hangshi) که میمون پرنده ای است که از بناها در مقابل طوفان حفاظت می نماید. این حیوانات افسانه ای نه تنها برای زیبایی و جمال بلکه برای پوشاندن منافذ میان کاشی های گرد بر روی سقف ها قرار گرفته اند تا از چکه کردن سقف هنگام باران جلوگیری نمایند. بیشتر این حیوانات پیشکشی برای افسانه آب هستند و بیشتر آن ها قبل از نصب شدن به اسم نمادی از ضد آتش بودن سوراخ می شوند.

هیچ تشدیدی در لغت (門) که به معنی دروازه است وجود ندارد

حیوانات افسانه ای تنها اقداماتی نیستند که برای ضدآتش کردن شهر ممنوعه انجام شده است. تمام دروازه های شهر ممنوعه با پلاکی مزین شده اند. روی این پلاک نام آن دروازه به زبان چینی و زبان مانچو (Manchu) نوشته شده است. اگر با زبان چینی آشنا باشید باید متوجه شده باشید که در کلمه (門) بر روی هیچکدام از حروف تشدیدی وجود ندارد. شایعات می گویند که این حرکت که تشدیدی بر روی دروازه ها نیست بعد آتش گرفتن قلعه خانواده سنگ (song) رواج پیدا کرد.

آیا به تعداد میخ های روی در دقت نموده اید؟

باید متوجه شده باشید که روی دروازه های شهر ممنوعه میخ های گردی کار گذاشته شده اند، اما آیا به تعداد این میخ ها هم توجه نموده اید؟ بیشتر دروازه ها 9 ردیف 9تایی میخ رویشان دارند زیرا که عدد 9 در فرهنگ چین عددی مقدس می باشد.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1462

به "7 دانستنی جالب درباره شهر ممنوعه پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 دانستنی جالب درباره شهر ممنوعه پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید