یک کتاب کوچک برای تنهایی های بزرگ

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی کتاب کوچه، کتاب کوچک تنهایی مجموعه داستانی مشتمل بر هفت داستان کوتاه از نویسندگان آمریکایی از سوی نشر کتاب کوچه در اختیار علاقه مندان به کتاب قرار گرفت.

یک کتاب کوچک برای تنهایی های بزرگ

وجه اشتراک هفت داستان این مجموعه موضوع تنهایی ا ست. امری که بیش از هر چیزی زندگی انسان معاصر را تحت تاثیر خود قرار داده و اغلب مسیرهای رفاه و مدرنیته، به حل و دست کم تعدیل این مسئله فزاینده منتهی می شود. سبک خاص زندگی امروز و فرایند رو به صعود مصرف گرایی موجب شده فراغتی که منجر به شکل گیری اجتماعات بشری و حضور معنادار عاطفی انسان ها در کنار یکدیگر می شود، دست ندهد و همین کاستی از انسان ها در تعطیلات سال نو، تابستان و فراغت روزگار پیری و سالمندی، موجوداتی بسازد تنها و افسرده که ملال سروکله زدن با خویش و درگیر شدن با گفت وگوهای درونی مکرر، آن ها را از تلاش برای فروریختن دیوارهای انزوا و شکل دهی روابط جدید باز دارد.

کتاب کوچک تنهایی بر خلاف همه تعاریف ارائه شده از تنهایی تا به امروز، تنهایی را به عنوان بخش ناگزیر زندگی حاضر، نه تنها تقبیح نمی کند که گاهی در ستایش آن هم می نویسد.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

تنها کاری که توانستم انجام دهم این بود که سرم را پایین بیندازم. این دقیقاً همان کاری بود که هنگام شنیدن خبر رفتن پدر و ناتالی انجام دادم. حالا، دیگر می توانستم با کارت پستال هایم تنها باشم. ولی خب، قبل از این هم که تنها بودم! دیگر کاری برای انجام دادن نداشتم، جز اینکه روزی سه چهار بار متن های کارت ها را بخوانم و یکی یکی آن ها را در گوشه ای از اتاق بیندازم. اوضاع مالی ام خوب نبود. از پول بیمه مامان دیگر چیزی نمانده بود و باید برای خوردن، چیزی تهیه می کردم

نویسندگان داستان ها جنسن بیچ، مایکل سیتزفسکی، دبورا ویلیس، کری لابن، ژان جونز هستند که حسین مسعودی آشتیانی آن ها را به فارسی برگردانده است.

این کتاب کوچک خوشخوان در 136 صفحه و به قیمت 26000 تومان از سوی نشر کتاب کوچه منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 937

به "یک کتاب کوچک برای تنهایی های بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کتاب کوچک برای تنهایی های بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید