یک پزشک از حالت ماکرو دوربین آیفون 13 پرو مکس برای معاینه چشم بیماران استفاده می کند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس اولین گوشی های اپل هستند که امکان عکاسی در حالت ماکرو را ارائه می کنند. دوربین این دو مدل می تواند تصاویری را از سوژه ها در فاصله 2 سانتی متری یا نزدیک تر به ثبت برساند که برای عکاسی از حشرات و المان های موجود در طبیعت مناسب است. اما یک چشم پزشک از این حالت برای معاینه چشم کاربران استفاده می کند!

یک پزشک از حالت ماکرو دوربین آیفون 13 پرو مکس برای معاینه چشم بیماران استفاده می کند

با توجه به اعلام اپل، کاربران می توانند با استفاده از دوربین فوق عریض آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس تصاویر دقیق و خیره کننده ای را ثبت کننده که سوژه در آن ها نسبت به زندگی واقعی بزرگ تر ظاهر می شود و حداقل فاصله فوکوس آن 2 سانتی متر است. همچنین، قابلیت تصویربرداری ماکرو در حالت های فیلم برداری اسلوموشن و تایم لپس هم گنجانده شده است.

با توجه به پستی که به تازگی در لینکدین منتشر شده است، ظاهرا استفاده از حالت ماکرو در دنیای پزشکی هم کاربرد دارد. دکتر تامی کورن که یک چشم پزشک است، در حساب خود در این شبکه اجتماعی به استفاده از آیفون 13 پرو مکس برای عکاسی ماکرو از چشم بیمارانش اشاره کرده است.

این قابلیت پرچم داران نو اپل به او اجازه می دهد جزئیات موجود در تصویر را مورد بررسی قرار دهد و سلامت چشم افراد را از این طریق معاینه کند.

دکتر کورن در حساب خود در لینکدین، از تجربه یک بیمار می گوید که پس از عمل پیوند قرنیه دچار خراش دردناکی در قرنیه خود شد. تصاویر ثبت شده از چشم این فرد که در پست دکتر هم منتشر شده اند، برای نظارت بر میزان بهبودی آسیب وارد شده به قرنیه بیمار مورد استفاده قرار گرفتند.

آقای دکتر در یادداشت خود اعلام کرده است:

البته دکتر کورن در فرایند استفاده از حالت ماکروی دوربین آیفون 13 پرو مکس از همراهی همکار خود، دکتر جفری لویس هم بهره گرفته است. این دو چشم پزشک معتقدند این ویژگی نو دوربین مدل های پروی آیفون 13 به رشد و نوآوری در زمینه درمان از راه دور کمک خواهد کرد.

بر خلاف شرکت هایی مانند موتورولا که از دوربین های ماکرو برای این نوع از عکاسی استفاده می کنند، اپل بدون اضافه کردن یک لنز نو ویژگی های عکاسی ماکرو را به دوربین گوشی های خود افزوده است. لنز فوق عریض به روز شده ای که در آیفون های 13 پرو و 13 پرو مکس به کار رفته، به زاویه دید 120 درجه و دیافراگم f/1.8 مجهز است.

البته این اولین باری نیست که دکتر کورن از دستگاه های اپل برای کمک به بیمارانش استفاده می کند. او در نوامبر سال گذشته هم پستی در حساب لینکدین خود منتشر کرده بود که از موفقیت او در به کارگیری پلتفرم منبع باز CareKit اپل برای توسعه یک اپلیکیشن سلامتی خبر می داد.

این اپلیکیشن بیمارانی را که باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند راهنمایی می کند. بیماران با استفاده از این اپ و از طریق اپل واچ خود می توانند از یادآورها و پیام های مرتبط با شرایط خود آگاه شوند.

دکتر کورن درباره اپلیکیشن خود نوشته است که با توجه به اهمیتی که کاربران برای هشدارهای سلامتی اپل واچ خود قائل هستند، این اپ توانست در دوران همه گیری کووید-19 به آن دسته از بیمارانش که باید جراحی می شدند کمک بسکمک داشته باشد.

این اپلیکیشن که Sharp Health Companion نام داردر و از طریق اپ استور در دسترس است، در این دوران به بیماران درباره مراقبت های لازم در دوران قرنطینه و نحوه انجام تست های کووید پیش از جراحی اطلاع رسانی می کند.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1517

به "یک پزشک از حالت ماکرو دوربین آیفون 13 پرو مکس برای معاینه چشم بیماران استفاده می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک پزشک از حالت ماکرو دوربین آیفون 13 پرو مکس برای معاینه چشم بیماران استفاده می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید