یک احتیاج مهم صنعت غذا تأمین شد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امولسیفایرها مواد چربی هستند که دارای خواص دو گانه، چربی دوست و آب دوست هستند. کشش سطحی بین دو فاز که در حالت عادی غیر قابل اختلاط هستند از طریق امولسیفایر کاسته می گردد بنابراین 2 مایع می توانند که یک امولسیون شکل دهند.

یک احتیاج مهم صنعت غذا تأمین شد

یک امولیسفایر حاوی بخش های محلول در آب و روغن است. وقتی یک امولسیفایر به آب و روغن اضافه می گردد امولسیفایر بر روی سطح تماس بین این ها قرار خواهد گرفت، به طوری که بخش هیدروفیل آن به سمت آب و بخش لیپوفیل به سمت روغن متمایل می گردد.

اگر مخلوط آب و روغن با هم زدن امولسیون فراوری می نمایند با توقف هم زدن جدا خواهند شد. هدف استفاده از این ماده جلوگیری از تفکیک شدن و در نتیجه تثبیت است. امولسیون ها به 2 دسته تقسیم می شوند: امولسیون روغن در آب مثل بستنی یا شیر و امولسیون قطرات آب در روغن مثل کره و مارگارین.

غلامحسین رئوفی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فراوری نماینده امولسیفایر گفت: این شرکت با هدف بومی سازی فناوری و فراوری تعدادی از امولسیفایرهای مورد احتیاج صنعت غذا، پیروز به دستیابی دانش فنی و فناوری تجهیزات فراوری این محصولات شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر این شرکت پیروز به فراوری استرهای منو گلیسرید، استئارویل های لاکتیلات، استرهای پلی گلیسرول و استرهای سوربیتان شده است.

این فعال فناور بیان نمود: محصولات فراوری شده منطبق با استانداردهای روز اروپا است و توانسته سهم بسزائی از بازار مصرف امولسیفایرها را در داخل کشور را به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان اضافه نمود: محصولات فراوریی این شرکت عمدتاً در محصولات Bakery و در فرمولاسیون انواع بهبود دهنده های نان، کیک و شیرینی، ژل کیک، فرآورده های گوشتی، فرآورده های لبنی و... مورد استفاده می گردد.

رئوفی گفت: فعالیت این شرکت 30 تا 50 درصد ارزش اضافه نموده ایجاد می نماید؛ به طور مثال، با به کار گیری ماده 1.5 دلاری و انجام فرآیندهایی بر روی این ماده آن را تبدیل به یک محصول 3.5 دلار تبدیل می کنیم.

این فعال فناور با اشاره به فرهنگ استفاده از کالای خارجی و عدم اعتماد به محصول داخلی توسط بعضی از فراورینمایندگان و نیز مصرف نمایندگان بیان نمود: متاسفانه برای عده ای بسیار مشکل است که به محصول داخلی باور داشته باشند بنابراین بعضی از استفاده نمایندگان این قبیل محصولات به سختی متقاعد می شوند که فراورینماینده داخلی توانایی فراوری این محصول را داشته باشد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان درباره تعداد افراد شاغل در این شرکت گفت: هم اکنون به صورت مستقیم 12 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.

وی اضافه نمود: کشورهای اروپایی، چین و هند از جمله کشورهای اصلی فراورینماینده این محصولات محسوب می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 458

به "یک احتیاج مهم صنعت غذا تأمین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک احتیاج مهم صنعت غذا تأمین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید