پرچم ایران از هر چیزی برایم مهم تر است ، تجربیاتم از تیم ملی آمریکا را در اختیار کشورم قرار می دهم

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، قهرمان ایرانی شیرجه جهان: مسئولین به ما اعتماد کنند که کمیته ای با عنوان شیرجه پیشکسوتان تشکیل دهیم که مدال های بیشتری کسب کنیم تا پرچم و جایگاه ایران را بالا نگه داریم.

پرچم ایران از هر چیزی برایم مهم تر است ، تجربیاتم از تیم ملی آمریکا را در اختیار کشورم قرار می دهم

قائم میرابیان، قهرمان ایرانی شیرجه دنیا و مربی تیم ملی شیرجه آمریکا در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران از حس و حالش پس از کسب مدال طلا در رقابت های شیرجه دنیا و افتخار آفرینی در تاریخ ورزش ایران گفت: بسیار خوشحالم به این دلیل که بخش زیادی از این شادی متعلق به مردم کشورم و علاقه مندان به ورزش است، نظراتی که از این دستاورد به گوش می رسد بسیار ارزشمند است و جای تشکر دارد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

میرابیان درباره تلاش ها و تمرینات برای رسیدن به این عنوان خاطرنشان کرد: موضوع از 6 ماه قبل شروع شد من برای گذراندن دوره پیشرفته مربیگری و کسب تجربه در رشته شیرجه، مدتی است که در بهترین باشگاه شیرجه ایالات متحده مشغول به کار هستم و در حال گذراندن دوره های مربیگری، مسائل فنی و روانی مربوط به شیرجه زیر نظر مربی های خوب تیم ملی آمریکا هستم و در یک مقطعی هم به عنوان مربی کار می کنم، یکی از گروه هایی که با آن کار می کنم گروه پیشکسوتان است که عضو های این تیم قهرمانان شیرجه های دنیا و المپیک که بازنشسته شدند حضور دارند، یکی از همین ورزشکاران به من گفت در مسابقات دنیای پیشکسوتان شرکت کن و من پس از این پیشنهاد موضوع را با فدراسیون ایران در میان گذاشتم و فدراسیون هم استقبال کرد که از همان روز تمرینات را به صورت جدی و فشرده شروع کردم و راهی مسابقات شدم.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

وی ادامه داد: در این دوره حدودا 600 شیرجه رو در 12 رده سنی از 21 کشور دنیا حضور پیدا کردند، در بعضی از رده های سنی قهرمانان بازنشسته دنیا و المپیک حضور داشتند و در بعضی از رده های سنی سطح رقابت به نسبت رده سنی خودشون خوب بود، ولی بعضی از رده ها سطح مسابقات مانند مسابقات دنیای بود و سطح کیفی بسیار بالا بود.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

قهرمان شیرجه دنیا برای علاقه مندان توضیح داد: ما در ایران کلاس های شیرجه بزرگسالان داریم و تقریبا 5 سال هست که کلاس تیم های شیرجه پیشکسوتان و بزرگسالان در استخر 9 دی برگزار می شود و خیلی از شیرجه رو هایی که در حال تمرین در رده سنی بزرگسالان هستند قابلیت شرکت در مسابقات مستر را دارند.

محدودیت خاصی نداریم، امکاناتی که در حال حاضر در کشور است جوابگوی نیاز پیشکسوتان و شیرجه رو های رده بزرگسالان است، امیدوارم این مهم انگیزه ای شده باشد برای علاقه مندان که تمرینات را با جدیت بیشتری دنبال کنند که در دوره های بعد با تیم قوی تر در مسابقات پیشکسوتان حضور پیدا کنیم.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

کمک مربی تیم ملی شیرجه آمریکا گفت: در بخش پیشکسوتان فدراسیون در حال انجام حمایت است، اتفاقی که افتاد اتفاق دنیای بود و سطح مسابقات در حال برگزاری دنیای است.

خواهشی که از مسئولین دارم این هست که به صورت دنیای به این رشته نگاه شود و ارزش آن حفظ شود.

به ما اعتماد کنند که کمیته ای با عنوان شیرجه پیشکسوتان تشکیل دهیم و در دوره های آینده حضور پیدا کنیم تا مدال های بیشتری کسب کنیم، مهم تر از هرچیزی حضور پرچم و جایگاه ایران است که با مقداری توجه به بالاترین و بهترین بازدهی می رسد.

میرابیان درباره شرایط و شرکت کردن در مسابقات دنیای و المپیک گفت: هیچ محدودیتی سنی ای در مسابقات دنیای و المپیک وجود ندارد، خیلی از قهرمانان المپیک را داشتیم که در سن 40 سالگی در مسابقات دنیای و المپیک شرکت و مدال کسب کردند که این موضوع کاملا شخصی است که خود آن فرد خودش را در آن مقطع حس کند که در آن رقابت ها حضور پیدا کند.

می خواهم از حضور مجدد در مسابقات پیشکسوتان کناره گیری کنم و دوست دارم که بیشتر تجربه هایی که در کنار مربیان خوب آمریکا کسب کردم را برای بهتر شدن رشته شیرجه در بخش نوجوانان و جوانان ارائه کنم و این تجربیات را با حمایت فدراسیون اجرایی کنیم، چون رشته شیرجه بازدهی سریعی دارد و هزینه کم برای بازدهی بالا لازم دارد.

همانطور که قبلا سرمربی تیم ملی بودم بیشتر قصد دارم در بخش ملی فعالیتم را ادامه دهم و در کنار ملی پوشان بتوانیم کسب عنوان کنیم.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

قائم میرابیان از در اختیار قرار دادن تجربیات به دست آورده به جوانان گفت: من در دورانی که ورزشکار حرفه ای بودم تمام توانم را گذاشتم، بلافاصله بعد از اینکه از ورزش قهرمانی خداحافظی کردم وارد عرصه مربیگری شدم، در این دوره ورزشکارانی را تربیت کردم که وارد تیم ملی شدند و الان هنوز هم در تیم ملی ایران فعال هستند و نمی توانم خودم را از کمک کردن چه در بخش مربیگری ملی و ورزشکارسازی جدا کنم، در حال حاضر به عنوان کمک مربی تیم ملی آمریکا مشغول به کار و در حال تجربه کسب کردن هستم تا به کشورم خدمت کنم.

اگر به تاریخ شیرجه نگاه کنیم بالاترین لژیونر رشته های آبی در کل دنیا را داریم اگر به لژیونرها بها داده شود و جایگاه خوبی کسب کنند، دیگر چیزی از شیرجه کشور نمی ماند، من دوست دارم اگر تجربه ای دارم برای بچه های کشورم استفاده کنم و بر این معتقدم که می توانیم دستاور دهای بزرگی را کسب کنیم که خانواده شیرجه آرزویش را دارد.

هر دستاوردی که به وجود میاید حاصل کار مجموعه است و شخصی نیست، مدالی که در زمان ورزشی و پیشکسوتی کسب کردم فقط متعلق به خودم نبوده و فدراسیون شنا، کمیته فنی شیرجه، پیشکسوتان، مربیان و هواداران در این عنوان ها سهم دارند.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1402 بروزرسانی: 18 مرداد 1402 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1978

به "پرچم ایران از هر چیزی برایم مهم تر است ، تجربیاتم از تیم ملی آمریکا را در اختیار کشورم قرار می دهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرچم ایران از هر چیزی برایم مهم تر است ، تجربیاتم از تیم ملی آمریکا را در اختیار کشورم قرار می دهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید