تور آلمان ارزان: خاتمه المپیک زمستانی 2022 ، نروژ، آلمان و چین در رده های اول تا سوم

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، با خاتمه یافتن المپیک زمستانی پکن 2022 جدول نهایی توزیع مدال های این دوره از رقابت ها نیز معین شد.

تور آلمان ارزان: خاتمه المپیک زمستانی 2022 ، نروژ، آلمان و چین در رده های اول تا سوم

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران به نقل از استار، کاروان ورزشی نروژ 16 مدال طلا، 8 نقره و 12 برنز را در بازی های المپیک زمستانی پکن کسب کرد تا این کشور در رده نخست جدول توزیع مدال در بازی های المپیک زمستانی 2022 در پکن قرار گیرد.

برنده رده بندی مدال ها تیم نروژ بود که 16 مدال طلا، 8 نقره و 13 برنز کسب کرد. مقام دوم به تیم آلمان رسید که 12 طلا، 10 نقره و 5 برنز را به دست اورد و تیم میزبان یعنی چین با 9 طلا 4 نقره و 2 برنز رده سومی را به دست آورد.

تیم نروژ هم چنین رکورد بازی های المپیک زمستانی را از نظر تعداد مدال طلا در یک بازی را به نام خود ثبت کرد.

در پیونگ چانگ 2018، آلمان و نروژ با رکورد 14 مدال طلای برای یک کشور در یک دوره از بازی های المپیک زمستانی برابری کردند که با تعداد مدال های کانادا در ونکوور 2010 برابری می کرد. اکنون نروژ توانست با کسب 16 طلا در المپیک زمستانی به تنهایی رکورد بیش ترین مدال طلا در یک دوره بازی های المپیک زمستانی را به نام خود ثبت کند.

در ادامه قرار است رقابت های المپیک زمستانی معلولان نیز برگزار گردد.

بازی های پارالمپیک زمستانی پکن 2022 از 13 تا 22 اسفند ماه در پکن برگزار می گردد. الهه قلی فلاح تنها نماینده ایران در بخش نابینایان و پرچمدار کاروان ایران در مراسم افتتاحیه و ابوالفضل خطیبی در رشته صحرانوردی و صدیقه روزبه و حسین سولقانی در اسنوبرد ورزشکاران اعزامی به بازی های پارالمپیک زمستانی هستند که روز پنج شنبه پنجم اسفند برای شرکت در این مسابقات راهی چین می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1720

به "تور آلمان ارزان: خاتمه المپیک زمستانی 2022 ، نروژ، آلمان و چین در رده های اول تا سوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: خاتمه المپیک زمستانی 2022 ، نروژ، آلمان و چین در رده های اول تا سوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید