وکیل ترامپ با کنگره در روند استیضاح همکاری نمی کند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، وکیل شخصی رئیس جمهور آمریکا تمایلی برای همکاری با مجلس نمایندگان آمریکا درباره تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ ندارد.

وکیل ترامپ با کنگره در روند استیضاح همکاری نمی کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جان سیل وکیل رودی جولیانی وکیل شخصی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه گفت: جولیانی با تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ از سوی مجلس نمایندگان آمریکا همکاری نخواهد کرد.

وکیل جولیانی در اظهاراتی تأکید کرد: شهردار سابق نیویورک احضاریه مجلس نمایندگان آمریکا برای ارائه اسناد و مدارک مربوط به فعالیت های خودش مربوط به اوکراین را قبول نخواهد کرد.

وی اضافه نمود: این تحقیقات برای استیضاح ترامپ، غیرقانونی و بی پایه و اساس و غیرمشروع است.

این تازه ترین تلاش ترامپ و نزدیکان وی برای مخالفت با هرگونه همکاری با روند تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره گفتگوی تلفنی جنجالی رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور اوکراین و سایر تعاملات بین دو کشور است.

این در حالی است که سایر مقام های ارشد آمریکایی که در این پرونده نقش داشته و احضاریه از سوی مجلس نمایندگان دریافت کرده اند، در نشست استماع و شهادت 3 کمیته مهم مجلس نمایندگان حاضر شده اند.

با رد درخواست نمایندگان آمریکایی از سوی جولیانی، نمایندگان پشت درهای بسته از جورج کنت یک دیپلمات ارشد آمریکایی دیگر شهادت گرفته اند. جورج کنت که بخش زیادی از دوران فعالیتش را برای مقابله با فساد مالی در اوکراین و سایر کشورها سپری کرده است، دومین دیپلمات ارشد آمریکایی است که در جریان این پرونده شهادت داده است. کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا پیش از این به او دستور داده بودند تا در این نشست حاضر نشود. هنوز معلوم نیست جورج کنت در این نشست چه اظهاراتی را بیان کرده است.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، جورج کنت در ماه مارس نگرانی های خود را به سایر دیپلمات های ارشد آمریکایی درباره تلاش و فشار جولیانی بر اوکراین برای تحقیقات رئیس جمهور این کشور درباره جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد دموکراتها در انتخابات 2020 میلادی اعلام کرده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 175

به "وکیل ترامپ با کنگره در روند استیضاح همکاری نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وکیل ترامپ با کنگره در روند استیضاح همکاری نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید